Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 18821 til 18840 af 27764
-
Læse min synopsis?
Forumindlæghey nogen søde, som gerne vil se min AT-synopsis igennem, med rettelser og tilføjelser tak?? På forhånd Tusind tak -
AT Darwin metode i bio og rel
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og prøver på at gøre mig klar til AT her på mandag, og jeg har skrevet om Darwin i bio og rel, men jeg mangler lige at kunne sammenfatte de to metoder - sådan hvordan man har kunne bruge de to fag til at kunne komplimentere hinanden. - Kan i hjælpe? -
klagebrev
ForumindlægHej derude, Er der nogen herinde, som har klaget over en mundtlig eksamen og har fået medhold? - hvis ja, kan I så give lidt vejledning til hvordan sådan en klage skal opstilles? - evt. et eksempel? Hvis I ikke har klaget, men alligevel ved noget om det, især hvordan sådan et brev skal se ud/op... -
Terminsprøve - Engelsk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i engelsk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes i hvad man kan og hvad man mangler ... -
Analysering af sætning
ForumindlægJeg er er en "maskine" som fungere fint nok i tysk, dog har jeg problemer med de forskellige analyseringer. - Jeg ved, at der findes: Nominativ, Akkusetiv, Dativ og genetiv. Men hvordan finder jeg ud af, om en sætning er N, A, D eller G? Please kom med et grundigt svar og evt.... -
Ingtegral regning - grundlæggende spørgsmål
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og har lidt problemer med integral regning - for jeg er meget i tvivl om det sådan helt grundlæggende. Når man integrer bestemmer man en stamfunktion, - men hvad er det sådan HELT grundlæggende man egentlig gør? Når man differentiere bestemmer man jo en tangents hældning, o... -
Kildekritik afsnit
ForumindlægJeg skriver SRP i engelsk og historie og har aftalt med min vejleder at der i min opgave skal indgå et afsnit om kildekritik. Men hvad skal jeg skrive i det afsnit? Hvilke punkter skal jeg komme ind på? Skal jeg bare gennemgå alle de bøger jeg har brugt og diskutere om de er pålidelige eller ej? ... -
hvorfor sætter man funktioner på akkorder?
ForumindlægHejsa! Jeg skal lige høre; hvorfor sætter man funktioner på akkorder? og hvilken virkning har det på sangen? På forhånd tak! -
I VIL IKKE ENGANG SVARE PÅ MIT ?
ForumindlægHej. Jeg vil spørger om der er nogen af jer som har taget en optagelsesprøve før. Da jeg nemlig skal op i, dansk og matematik, suppleret med et skriftligt krav. I engelsk som er mundtlig prøve. Spørgsmålet lyder? -Hvad for noget skal jeg lave indenfor det?(Nogen som har prøvet det før, som kan f... -
Vudering af Hf, skriftlig eksamen
ForumindlægJeg var op til skriftlig Hf Dansk A, her i juni måned, og har idag fået min karakter at vide. Er der en, der vil læse min eksamensopgave igennem og sige hvad den ligger til efter jeres mening. -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en AT synopsis med det overordnede emne "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Jeg skal skrive i Dansk/Fysik, og har valgt at fokusere på opfindelsen af flyvemaskinen. Jeg har dog lidt problemer med at lave nogle problemsti... -
Samarbjede mellem fag.
ForumindlægHvad har det bibragt min AT-opgave at jeg har kombineret en danskfaglig og naturgeografisk tilgang? Hvad ville jeg ikke have fået med ved alene at anvende en naturgeografisk tilgang? -
02 i SRP.. Har jeg en chance hvis jeg klager?
ForumindlægHej derude! Jeg fik et lang ventetid med SRP karakter. Det skal siges at jeg går på HTX og SRP kun tager en uge at skrive på her. Når, jeg fik kun 02 og det kom lidt som et chok da jeg havde regnet med mere. Nu har jeg måske tænkt mig at klage over bedømmelsen. Jeg har snakket med en af mine v... -
tastatur tegn hjælp!
ForumindlægHej hvad kaldes de her tegn "-", "--" og "..."'? -
Engelsk skriftlig eksamen karakter
ForumindlægJeg har lige fået min engelsk eksamen tilbage, og karakteren er noget lavere end hvad jeg plejer at få, også selvom jeg føler at det gik godt til eksamen. Er der en venlig sjæl der kunne gøre mig den kæmpe tjeneste at læse dette hurtigt igennem og give en hurtig bedømmelse, så jeg kan finde frem ... -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
SRP HJÆLP <3
ForumindlægHEy alle sammen, er der nogen som kan hjælpe mig med de grundlæggende samfundsfaglige teorier om socialisering? Sidder og er mega presset over srp, så det ville være en KÆMPE hjælpe!! <3 -
iq er ikke det samme som at være klog
ForumindlægHej, jeg er en pige på nu 16 år som snart er færdig i folkeskolen. jer har i et stykke tid, haft det dårlig med mig selv, fordi jeg ikke mener jeg er klog nok. Det skal ikke på nogen måde forstås som mon jeg er dum. Nej faktisk har jeg en utrolig høj rumlig og logisk intelligens. Og en iq på ca. ... -
Eksamen SprogligA 2004
ForumindlægAndre som også har været oppe i skriftlig engelsk i dag? Sprolig A-niveau.Jeg synes at det var et rigtig godt oplæg; meget inspirerende og flere gode ting at tage fat på. Dog, skilte den sig ikke videre ud fra de fleste andre oplæg synes jeg, ikke sådan rent tematisk hvert fald.Jeg fokuserede mes... -
Rettelse af tysk!
ForumindlægHej derude!Håber der er en af jer, som vil skimte denne igennem for de værste fejl...I Goethes digt rider en fader om natten med sin søn i armene. Drengen er bange, fordi han ser og hører elverkongen, som lokker ham til sig. Faderen kan imidlertid ikke se elverkongen; han trøster sin søn og giver...
