Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18841 til 18860 af 149177
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    I en retvinklet trekant har jeg 3 sider, og i vinkel på 90 grader.. Hvordan udregnes de resterende 2 vinkler?
  • Procent udregning

    Forumindlæg
    Hej! så der er 2 forskellige støvler. de er Puma king : 999.- Adidas kaiser: 1299.- hvor mange procent er adidas dyrere end puma? Udregning bedes venligt
  • Find de to vinkler

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er i fuld sving med en aflevering i matematik, men jeg har problemer med denne opgave. Om en vinkel v vides at Sin(v)=0,6. Find de to vinkler (2 decimaler) i intervallet [0;180] der passer i ligningen . På forhånd mange tak :-)
  • Omforme.... dm i 3 til liter

    Forumindlæg
    Hej hvrodan kan man lave 1,6 dm3 til liter ???
  • Redegøre for fremskrivningsfaktor med renteformlen

    Forumindlæg
    Hej Til min mundtlige eksamen lyder spørgsmålet: "Redegør for begrebet fremskrivningsfaktor. Redegørelsen skal omfatte renteformlen" Jeg ved godt at fremskrivningsfaktoren ligger i renteformlen, men jeg kan stadig ikke helt forstå hvordan jeg kan forklare fremskrivningsfaktoren ud fra...
  • bevis dette !

    Forumindlæg
    kan ikke løse denne opgave, har prøvede på en masse forskellige måder men kan ikke få den til at gå op. bevis at kvadratroden af x godt kan være større end x ?
  • Optimering.

    Forumindlæg
    En kasse med kvadratisk bund med sidelængden x, målt i cm, og højden h, mplt i cm, er lavet af et materiale A til siderne og et materiale B til låg og bund. Prisen foor materiale A er 2 kr pr cm^2, og prisen for materiale B er 3 kr pr cm^2. Så er det så jeg skal opstille et regneudtryk for udgif...
  • Opgave.

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne? 210) Udregn funktionstilvæksten af trekanty, når f(x) = kvadratrod(x-3), xo = 4 og h = 3?
  • Decimaltal til brøk.

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan skriver man 0,005 til brøk?
  • afledede af f(x)

    Forumindlæg
    at finde afledede af funktionsforskrift f(x)=x^6+3x^5-x+6 hvad er afledede ? bliver det f `(x)=6x^5+15x^4-x?
  • Hjælp til Ulighed

    Forumindlæg
    Jeg tror ikke at jeg forstår nedenstående implikation: hvordan kommer man fra det ene udtryk til det andet? Her er et bud: Jeg er dog i tvivl om jeg må bruge absolutværdi på begge faktorer i trin 3. Nogen der kan hjælpe mig? :-) Mvh.
  • Linje i kordinatsystem

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lidt brug for hjælp med denne opgave der stå jeg skal tegne Linjen 2x-1 i kordinatsystem. Hvordan skal jeg gøre det. På forhånd tak :)
  • Værdimængde

    Forumindlæg
    Billedet viser et damplokomotiv, hvor højden (i meter) over skinnerne af den vandrette stang, kobbelstangen, er mens lokomotivet kører. Her er t måltallet for tiden i sekunder. f(t)=0,328*sin(32t) + 0,948 Jeg har a) og b): a) T=2pi/b=2pi/32=0,2 b) f=1/T=1/0,2=5,09 c) Beste...
  • Omregning af enhed

    Forumindlæg
    Hej Skal dividere to tal, som har hver deres enhed. Det ene er J*nm og det andet µm. Resultat skal ud i J, hvordan regner jeg enten nm eller µm om? På forhånd tak
  • 3. grads polynomium med to ubekendte

    Forumindlæg
    Hej Det har regnet i en eleves taske og nogle af koefficienterne til polynomiet er ulæslige, derfor indsættes a og b f(x)=ax^3+2x^2-x+b Eleven kan se på en graf at polynomiet går igennem punkter (0,7) og (1,4) Bestem a og b er fuldstændig lost... håber I vil hjælpe (:
  • udregning af stamfunktion

    Forumindlæg
    hej jeg har fået til opgave at giv eksempler på udregning af arealer dels ved hjælp af stamfunktion (håndkraft) dels ved hjælp af lommeregner( hvor der er 2 metoder) håber i vil give mig nogle eksempler
  • gauss-matrix

    Forumindlæg
    http://peecee.dk/upload/view/99824 nogen der kan reducere den?
  • Har alle skrevet SRP?

    Forumindlæg
    Hej, Bare af ren nysgerrighed - har alle 3g'ere skrevet SRP'en eller er der nogen der først skal til at skrive den her til foråret? :)
  • linjers ligning

    Forumindlæg
    har fået til opgave st bestemme a, så linjernes med ligningerne Y=(a+3)x+6 og y=2x+a står vinkelret på hinanden. Er lidt i tvivl om hvordan jeg skal komme igang med den og nå frem til en løsning? har efterhånden prøvet mange ting, men håber der er nogle som synes det er enkelt og vil hjælpe :P...
  • gitterligning

    Forumindlæg
    Som i nok ved hedder gitterligningen: d*Sin=n*lambda Nu skal jeg finde Sin, derfor omskriver jeg ligningen til: Sin=(n*lambda)/d .... meeen nogen steder står der at formlen hedder: Sin=(lambda/d) ??