Søgning på: filosofi c. Resultater: 18881 til 18900 af 60665
-
Haster
Forumindlæghej jeg sidder her og laver fysikrapport om ringeapparater. som går inden under elektromagnetisme er der nogen der kan give mig lidt hjælp til hvordan jeg kan komme videre. eller nogen der ved noget om det? -
Grænseværdi
ForumindlægHvis jeg skal vise, at en funktion f : R -> R har en grænseværdi for x -> 0, er det så ikke det sammen som at vise, atfor ethvert epsilon > 0 eksisterer der et delta > 0, således at x eller er det normen af x man skal kunne vurdere mindre end epsilon? -
LoggerPro
ForumindlægHej, er der nogen, der har kendskab til LoggerPro ? Jeg ved nemlig ikk hvilken enhed der er på usikkerheden, som LoggerPro automatisk regner, når man har en graf og den regner en ligning ud... jeg har lige oploadet en graf, som et eks. hvor i kan se hvad jeg mener.. fx: A:A=9,392 +/- 0,04131. ... -
Opstilning af ligning
ForumindlægHey skal opstille en differentialligning der beskriver spændingen U2 som funktion af tiden t givet ved en funktion U1. hvordan skal jeg gøre dette? jeg ved det sikkert godt men kan virkelig ikke lige komme i tanke om det -
Hjælp og det haster - Matematik på b niveau
ForumindlægHey alle. Jeg har nogle spørgsmål som er stillet således: 1. Gør rede for formlem for parallelforskydning af grafn for en funktion f over i grafen for en funktion g 2. Grafen for funktionen f underkastes en paralllforskydning givet ved vektoren (-2 (øverst) 3 (nederst)) - Hvorved fremkommer g... -
Løsning af ligning :s
ForumindlægHvordan løser jeg ligningen (x+1)(x-1)(x^2+1) = 0 ?? Vil blive meget glad hvis en viste udregningen frem til løsningen af x, fordi det forstår jeg meget mere af en sætnings forklaring ;) -
cirklens ligning
ForumindlægJeg har vist glemt et par ting om analytisk geometri, så jeg ville blive glad hvis en eller anden ville hjælpe mig med et simpelt problem:Cirklen har ligningen: (x+2)^2 + (y-4)^2=25Punktet P(2,1) ligger på cirklen.Hvordan bestemmer jeg ligningen til tangenten i P?På forhånd tak for hjælpen! -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHej alle...Har fået en opgaven hvor jeg skal finde længden på de manglende sider.I opgaven er der vist en tegning af en trekant, med en mindre trekant inde i. Disse trekanter er ensvinklede.Ud af dette kan jeg skrive (med de mål jeg har fået):3/(3+y) = x/(x+4) = 5/bNu skal jeg så finde x, y og b.... -
Bevis?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal kunne bevise formlen for toppunktet for andengradspolynomier : T=(- b/2a ; - d/4a) ...... men jeg kan simpelthen ikke finde hoved eller hale i det! - er der nogen herinde som virkelig vil gøre mig den tjenete at hjælpe mig med dette - du er i så fald en skat ! Smil B^^k -
Foton, bølgelængde 535 nm. eV og J?
ForumindlægHej Har lige et enkelt spørgsmål: Hvilken energi i eV og J har en foton med bølgelængden 535 nm? Lyder rimelig let, men fatter det simpelthen ikke. Takker for bare lidt hjælp... -
SN1, SN2 E1 og E1CB E2 ??
Forumindlægjeg kan ikke finde hoved eller hale i de her mekanismer? 1. NH3 fx. CH3CH2CH2Br --> CH3CH2CH2NH2 2. base hvordan er denne reaktion sket ? og hvad er denne reaktion i forhold til overskriften ? og hvordan kan jeg... -
haster
ForumindlægVed det er et meget dumt spørgsmål, men hvor er højden og bredden i en trekant der har følgende mål: VinkelC=116,8 de to hosliggende kateter er 2 og 11,2 -
Musikanalyse - toneart
Forumindlæghey jeg skal skrive om tonearten i musikstykket "det var en lørdag aften". det eneste jeg har er at det er Ét fast b. Melodien starter og slutter på F og står i F-dur. hvad kan man ellers skrive om tonearten? -
Hvad gør man her?
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder: Beregn i den følgende retvinklede trekant de manglende stykker. Vinklen A = 21,2 º og stykket a = 11.7. Jeg kan bare ikke huske hvad der skal gøres. Kan nogen/en hjælpe? -
FIND NORMALVEKTOREN AF Y = 2?
ForumindlægHvordan finder man normalvektoren af ligningen : y = 2 ?? Jeg ved at ved ligningen: y = 2x - 3y = 1, kan man bare aflæse på ligningen og se at normalvektoren er 2 over -3, men kan virkelig ikke gennemskue y = 2 ?? Hvordan aflæser man det? Så ja, mit spørgsmål er: Hvad er normalvektoren til ... -
plzzzzzzzzzz hjælp
ForumindlægHvordan løser I denne slags opgave: - x^2 - x + 2 = 0 vil I vække min hukommelse og vise hvordan du gør? -
hvordan siger man,....
Forumindlæghvordan siger man: Jeg vil først give kort recume af hele teksten, og derefter analysere.... på engelsk...?? -
progressiv vækst og degressiv vækst
ForumindlægHej derude Hvad dækker begreberne progressiv vækst og degressiv vækst over? MVH Martin -
Afleveringsopgave i fysik, hurtigløb.
ForumindlægHej.Jeg sidder lige med en fysikopgave, som jeg rigtig gerne vil have hjælp til. På forhånd mange, mange tak.Hurtigløb.Ved de olympiske lege i Seoul 1988 løb canadieren Ben Johnson 100 meter på 9,83.a. Som jeg har regnet. Bestemmelse af gennemsnitsfarten for Ben Johnsons løb.Analyser af videoopta... -
Afstemning
ForumindlægJeg kan slet ikke finde ud af at afstemme disse to, som er vedhæftet. Er der kan hjælpe? Mvh, Mogensen
