Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 18881 til 18900 af 39512
-
Linær vækst
ForumindlægHej, Hvad er formlen for udregningen af opgave b)? Tak på forhånd. -
Overlov fra gymnasiet..??
ForumindlægHar tit tænkt på hvorfor det ikke er muligt at tage en form for overlov fra gymnasiet. Hvis man nu, bliver gravid, går psykisk ned, får stress eller kommer ud for en ulykke. Har hørt en historie om en dreng, der nær var blevet smidt ud af sit gymnasium, fordi han lå i koma, og derfor fik to ugers... -
transitiv, refleksiv og komplet
ForumindlægJeg er ved at tage et lille økonomikursus, og vi skal åbenbart lære lidt om relationer, om de er transitive, refleksive eller komplette. Vi har defineret transitiv som : x>=y og y>=z da er x>=z. hvor >= betyder bedre end eller lige så godt som. Hvis x>=x er den refleksiv , og vi ha... -
Engelsk oversættelse af brev - rettehjælp
Forumindlæghey, jeg skal have oversat et engelsk brev og har lavet et udkast, men synes jeg roder rundt i de lange forvirrende sætninger. Så har uploadet den opgave ejg skal oversætte og så min oversættelse, så hvis en gad tage et kig på den ville det være en utrolig stor hjælp for mig. på forhånd mange tak... -
Hjælp til integration
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. Håber at i gider at hjælpe har lavet opg a), men ved ikke hvordan jeg skal lave b. -
Spørgsmål
ForumindlægHvis man får hjælp til at rette nogle sætninger fra en opgave man selv har skrevet, over privatbeskeden her på Studieportalen, kan det så spores med et plagiatprogram? -
God skriver
ForumindlægEr der nogen der har tips til, hvordan man kan blive en god skriver i dansk. Jeg er virkelig dårlig til at skrive til 10-taller. Og havner kun i 8-9 områder. Og er der evt. tips til forbedring. Min lærer er for resten meget dårlig til at give tips, så ville høre, af folk der får 10, hvad specielt... -
råd og rettelser i 12 sætninger
ForumindlægHejsa, jeg har lige fået rettet en tekst herinde. Der var en del sproglige fejl + bøjningsfejl mm. Der er en del af fejlene, jeg sagtens kunne rette selv.. men ikke alle. Derfor beder jeg jer om hjælp hertil. Her kommer de: 1) But deep down we all have this need for someone to talk to, someone... -
fif til indledning???
ForumindlægJeg er igang med min 2 års opgave hvor jeg skriver om amalie skram - forrådt. Jeg kan slet ik finde ud af hvordan man starter sådan en opgave. Vil meget gerne have nogle fif ? -
Reducering og udtryk på form!?
ForumindlægHar 2 opgaver jeg sidder og bøvler lidt med Den første lyder således Reducer: (2x^2-4x-6) / (x^2-4x+3) Ved slet ikk hvor jeg skal starte :S Den anden lyder således: Skriv nedenstående udtryk på formen b gange a^x : a^7 gange (a^-2)^3 gange kvadratroden af 16a Hvis nogen har et løsningsfors... -
Sidste frist for karaktergivning i afsluttende fag
ForumindlægHvornår er den seneste frist for lærere, som skal give karakterer i afsluttende fag? Og hvornår bliver de offentliggjort? -
Spørgsmål omkring snit i 1.g
ForumindlægHej:) Jeg har haft en længe drøm om at komme ind på medicinstudiet efter 3.g, jeg er bare nervøs for snittet. Mine karakterer for 1.g er 7 og 10'taller (heldigvis ingen under 7) og mine årskarakterer var 10,7,7 plus 7 i billedkunst som jeg kom op i eksamen, men fik 10 i årskarakter. Mit snit ... -
Studiejob på gymnasiet
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til at gå i 2.g på gymnasiet, og overvejer meget om jeg skal finde mig et studiejob. Jeg har fundet en del jobs inde på Studiejob Danmark, som jeg godt kunne tænke mig at forfølge, da de ekstra lommepenge og erfaring på arbejdsmarkedet er to ting, jeg rigtig gerne vil... -
Fortegn for ikke-differentieret funktion
ForumindlægHar lige et opklarende spørgsmål: Hvad er formålet med at bestemme fortegnene omkring nulpunkt og ikke-definerede punkter for en ikke-differentieret funktion? I min opgave skal jeg bestemme fortegnene for polynomiumsbrøken f(x)=(2x+3)/(x^2-2) hvilket jeg har gjort – forstår blot ikke hvor... -
Hjælp til taylors formel
ForumindlægHej, jeg er gået stå i denne opgave: Jeg har fået givet funktionen f(x)=(1+x/2)2(1-ln(1+x/2) Jeg skulle bestemme f(0), f'(0), f''(0) 0g f'''(3) med udviklingsgraden x0=0 Det har jeg gjort uden nogle problemer. Yderligere skal jeg opstille P1(x) og P3(x), som jeg har ... -
FSA 2006
ForumindlægHej. Jeg står her og mangler fsa 2006 MAT. Hvis der er nogle der har den liggende, vil jeg med glæde have den sendt, da jeg er for doven til at lave den :P. -
Shooting an Elephant
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med at skrive et engelsk essay hvori jeg skal lave en analyse af Shooting an Elephant. Der er sket det, at jeg er gået i stå, og ville høre om nogen kunne hjælpe mig lidt igang igen --> mangler nogle temaer, allerede har jeg politics, og jeg tænker på noget me... -
ligninger - faktor = 0
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal løse ligningerne bl.a. ved hjælp af reglen om at et produkt er 0, hvis en af faktorerne er 0. vi tager et eks. som ikke er med i min opgave f.eks. (x-1)(x^2+4x-5)=0 Er der er en der vil vise mig hvordan fremgangsmetoden præcist er, for så kan jeg nok godt lave m... -
\section{} - anderledes opsætning
Forumindlæghvis jeg skriver \section{Opgave} så kommer outputtet ud som "1 Opgave". jeg vil gerne have at det skal være "Opgave 1" i stedet for, er det muligt at lave \section{} om? egentlig vil jeg gerne have en opsætning, der ser sådan her ud: Opgave 1 a) ... b) ... c) ... Opgave 2... -
usa-hegemoni, international politik.
ForumindlægUdfra disse to artikler, kan USA opretholde sin hegemonistatus i tiden fremover?. Skal skrive en større diskution om det, vil gerne se om der er områder jeg muligvis har overset, og få et par andre øjne til at se det. Derfor ønsker jeg måske lidt mere uddybende svar, en bare ja og nej. artikkel ...
