Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18881 til 18900 af 39570
-
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
Mundtlig dansk A niveau hf??
ForumindlægHej venner Jeg skal op til mundtlig dansk på mandag og jeg ved ikke hvordan jeg skal læse til det Hvordan foregår eksamen endelig på A niveau hf. Og skal man endelig fortælle om forfatter eller bare kun årstal teksten er udgivet i og hvilket periode angår det i og hvad står det for eller hva??? ... -
Hjælp mig!
ForumindlægHvad sker der hvis jeg har fået hhv 7 & 10 i årskarakter i et fag. Men fagene er udtrukket til eksamen (stx) og jeg i fagene får 02 og 00? Er jeg så dumpet i det fag? Og kan jeg så ikke få mit stx-bevis? Mit snit er 8. -
HASTER: Konfidensinterval for middelværdien
ForumindlægHej, jeg har et stort problem. i et eksamensspørgsmål står der : I forlængelse af din redegørelse skal du komme ind på hvad der forstås ved er konfidensinterval for middelværdien μ i normalfordelingen. Vis ved hjælp af eksempler hvordan du bestemmer konfidensintervallet ¯ for en s... -
AT synopsis og talepapir
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til AT-eksamen, og jeg har fået lavet en synopsis. Mit spørgsmål er, om jeg også skal lave et talepapir, men det har jeg har ikke fået at vide. Hvad er forskellen på synopsis og talepapir? Skal man i talepapiret også konkludere på problemstillingerne (underspøgrsmål) eller... -
Undervisningsbeskrivelsen = Pensum?
ForumindlægKære alle, håber det godt med eksamenslæsningen, og at i lærere får lavet nogle gode spørgsmål til os afgangselever ;) Jeg er i gang med at læse op til danskeksamen. Og jeg kan se, at der er mange tekster, som vi havde i grundforløbet, som slet ikke indgår i undervisningsbeskrivelsen. Vil det be... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
folkeskole
Forumindlægheeij. jeg skal begynde i 9 klasse her efter sommerferien. Jeg vil gerne vide, hvordan afgangseksamener foregår?. F.eks. en uge før man skal op til eksamen får man så vide, hvilken emner man kan komme op i, så man kan få lov til at øve sig. hvor mange emner kan man højst komme op i? eller kommer ... -
Hvordan skal det forstås?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om opg. 9c i følgende: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx Skal man kun tage arealet af de lydegrønne flader, eller skal man også tage arealet af de... -
Isoton, frysepunkt neutralisering
ForumindlægHej og Glædelig Jul! Jeg sidder og læser til eksamen på medicin studiet, dog er jeg gået i stå med 3 opgaver (se vedhæftet dokument). Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan guide mig igennem disse 3 opgaver Tusind tak på forhånd -
Skriftlig Tysk
ForumindlægHej, er der måske en der har lyst til at læse min eksamens opgave igennem, og evt. give den en karakter? Jeg har tysk på A niveau.. -
Klager over eksamenskarakter?
ForumindlægHej Allesammen Jeg har idag fået en karakter, som jeg er meget utilfreds med. Jeg var oppe i IT, og fik kun et 4 tal. Det der skete var, at jeg skulle op 9.30. Kl. 9.26 blev jeg lidt i tvivl, og ønskede at printe nogle papirer som jeg evt. kunne få brug for. Jeg snakkede så med min lærer og han... -
Bestod jeg min Engelsk? Nej nok ikke (Bekræft)
ForumindlægJeg er ret sikker på jeg ikke bestod min Engelsk på gym:( men vil lige være sikker. Engelsk B. Skr årskarakter: -3 (minus 3) må nok være den første i Dk med den karakter. Men min lære kunne ikke lide mig, undskylder jeg mig selv med. Mundtlig års: 2 Eksamen mundtlig: 4 Eksamen skr: 4 Som jeg selv... -
Hvad fa... er meningen med pil op!?
ForumindlægJa undskyld, men er ærlig talt godt og grundig pissed over at man kan få pil op eller ned med sin karakter, det burde afskaffes! Fik i dag min sidste danske stil tilbage (woohoo nu venter kun eksamen og huen!) med 10 PIL op!? Hvad fanden!? Der er ikke noget der er mere demotiverende! :-( Hvad er ... -
Gode hjemmesider til dansk
ForumindlægEt hurtigt kig ned over emnerne på forummet viser, at det i morgen går løs med dansk eksamen, hvilket også gælder for mig. I den forbindelse er jeg ved at hente nogle af de hjemmesider, jeg bruger når jeg skriver dansk stil, og i den forbindelse vil jeg høre om I har nogel gode dansk faglige side... -
Hvad koster en handicappet samfundet om året?
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at læse op til AT eksamen og vil derfor lave en pæn statestik. Jeg skriver om Vietnamkrigen og skal dertil bruge nogle tal til beregning af erstatningskravene vietnameserne "reelt" har krav på. Det er mig ikke muligt at finde tal over de amerikanse erstatningssage... -
Statistik
ForumindlægHej. jeg sider her med mine skriftlig eksamens opgaver, og vil lige udregne om jeg har fået denne opgave rigtigt, så det kunne være sødt af jer hvis i lige ville udregne den. Nedenstående tabel viser antal familier i Danmark med mere end én bil, dels angivet i tusinde, dels angivet som in... -
Skal jeg følge min drøm eller opgive den?
ForumindlægHej allesammen. Jeg bliver færdig til sommer og drømmer om at læse til tandlæge, men mit gennemsnit er desværre ikke højt nok til det. Mit spørgsmål er derfor, om jeg skal glemme det og læse økonomi i stedet for, eller om jeg skal lade vær med at møde op til den sidste eksamen og tage hf enke... -
Feedback : )
ForumindlægHej jer der læser dette. Jeg er næsten færdig med min Analyse af Hip Hip Hurra, som P.S.Krøyer har malet, og jeg tænkte på om der var nogen, som ville læse det igennem, og give mig feedback på det. Det er en analyse, som jeg skal bruge til min eksamen, så det kunne være lækkert hvis der var nog... -
datamatik eller skatteret?
ForumindlægHej - skal starte på 4 semester på polit studet, og dermed og begynde at have valgfag. Kan ikke helt beslutte om jeg skal vælge datamatik eller skatteret? Er datamatik meget matematik? her tænker jeg på at der står man skal skrive algoritmer til at programere med? Mens der i skatteret jo ikke er ...
