Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18901 til 18920 af 95434
-
hjælp til terminsprøve i morgen. vektorer
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig med den her opgave inden i morgen. den er fra november-december eksamen i 2000vektor a's længde er 5, vektor b = 3/2*vektor a + 2*vektor a-hatjeg skal finde vinklen mellem vektor a og vektor b arealet af parallellogrammet udspændt af vektor a og vektor bog så har... -
forkert bevis
ForumindlægHej.. Faldt over studieportalen.dk gennem en ven/bruger og jeg håbede på at i måske kunne hjælpe mig. Dengang jeg gik på HF fik jeg to fag overført fra en tidligere ungdomsudd til HF. Det hedder vist merit.. Begge fag var på C niveau og jeg fik dem overført fordi jeg dumpede mine oprindelige e... -
Ikke bestået optagelsesprøven
ForumindlægHej, Jeg hedder Georgi og går nu i 9 klasse på en international skole.Da jeg skal videre nu,har jeg været til optagelsesprøve hos hhx som jeg ikke klarede,fordi jeg ikke forstod nogne af tingene i for eksempel matematik,og er derfor nu vurderet ikke uddanelsesparat.Jeg har søgt hos pre-ib også, m... -
Skal kunne de 20 første grundstoffer?
ForumindlægJeg spørger på vegne af min ven, der har kemi A:Er det et krav, at man skal kunne de 20 første grundstoffer?Eller er det bare en _meget_ god ide at kunne? -
Fordøjelsesystemet hjælp
ForumindlægHej, jeg er ved at finde ud af hvordan fordøjelsesytemet virker. Er der en der vil læse det jeg har skrevet igennem, og se om jeg mangler noget eller om noget er helt forkert ? -
Differention af f(x)=3x^2-5x-2
ForumindlægHej igen :-) Jeg skal bestemme toppunktet for parablen f(x)=3x^2-5x-2 - dette er ikke noget problem men for at gøre det skal funktionen jo differentieres hvilket jeg ikke er helt sikker på :-) x^2 bliver til 2x men hvad de andre? :-) -
funktion
Forumindlægved akutiske undersøgelser af tonernes efterklangstid i kirker anvendes rumvolumen som et mål for kirkerummets størrelse. I en kirke, hvor rumvolumen er mellem 1,000 m^3, gælder det, at efterklangstid T(sek)er en funktion af rumvolumen v(m^3) af følgende form: T=c+d*LOGv.For kirke med et rumvolum... -
hast
ForumindlægHej :D Har en opgave jeg ikke kan finde ud af og håber på i måske kan hjælpe med at regne det :D opg 1) Beregn siden a i trekant ABC, når b=12 c=20 og Vinkel A=53 grader På forhånd tak :D -
Geometri
ForumindlægI en ligebenet trekant ABC er AC og BC de lige lange sider, og siden AB er 2 enheder længere end BC. a) Bestem a, således at vinkel C = 90. -
hjææælp til en opgave
ForumindlægEn mikrobølgeovn har effekten 1200 W. Vi sætter et overdækket tyndt bægerglas med 1,00 L vand med temperaturen 15 °C i oven, og tænder den i 2,0 minutter. Vandets temperatur stiger dermed til 32 °C.Bestem mikrobølgeovnens nyttevirkning -
Hvidt eller grønt lys?
ForumindlægAf ren interrese x) Er det lys vi får fra solen hvidt eller grønt?Lærte nemlig i fysik at bølgelængden svarede til grønt lys. Men det er måske fordi det rammer atmosfæren eller hvad at det ikke ser grønt ud? -
Idealgasloven i rummet
ForumindlægJeg skal bruge idealgasligningen i forbindelse med noget fysik i rummet (det er lige meget hvad). Er der nogen, der har bare den mindste idé til, hvordan jeg kan gøre det? Jeg håber virkelig, at der er en venlig sjæl, der kan/vil hjælpe mig lidt på vej! -
Naturvidenskabelig prøve
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i naturvidenskab, hvori biologi og fysik er kombineret. Derfor søger jeg et emne, der repræsenterer både fysik og biologi og med udgangspunkt i et af følgende forsøg (forstå mig ret, et forsøg hvori der ligger et fysik element og biologi element.): Forsøg udført i fysi... -
FSA eksamen
ForumindlægHej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (: -
Slægten alkohol
ForumindlægHej skal op i morgen i fysik/kemi 9 klasse. Og hvis jeg trækker alkoholer er jeg ikke helt på det rene om hvad jeg skal snakke om. Tænkte på at bygge nogle molekylesammensætninger og snakke lidt udfra dem, men ellers er jeg helt blank. Nogle der har nogen idéer? -
Emne - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle sammen, jah, nu kommer tiden snart hvor studieretningsprojektet skal udarbejdes. Jeg vil hertil høre jer alle, om i har nogle forslag til et emne jeg kan arbejde med - med Fysik og Matematik som fagene der tages udgangspunkt i. Håber på nogle gode forslag -
SRP - EMNE !
ForumindlægHej alle Jeg tænkte på, hvad der ville være bedst at vælge: Fysik/Matematik el. Kemi / Historie Og jeg tænker på hvordan kobler man så historie og kemi sammen ? er det et problem, hvis man har svært ved at set hvordan den lige præcis kobles sammen ? -
Betydning af |m|
ForumindlægHej SP Min matematiske viden er rusten, og umiddelbart kan google ikke hjælpe. Jeg har beregnet følgende, og får så det der ses på vedhæftede billede. jeg kan bare ikke huske, hvad stregerne betyder. Det er en udregning i fysik, og derfor er enheder medtaget. -
HA, HA(jur), HA(dat)
ForumindlægJeg overvejer meget når jeg er færdig til sommer, hvad jeg skal læse. Jeg er meget intra i HA - da jeg var i brobygning der og fandt det spændende. Men der er jo mange retninger. Hvad er fordelene ved at vælge almen HA frem for HA(jur) eller HA(dat)? Kandidere man til de samme jobs, eller har ... -
oversæt. Eng
ForumindlægDansk middelmådighed ”Her i landet har vi ikke længere kunstnere i verdensklasse”, hævder ejeren af et internationalt kendt dansk galleri. Han mener, at velfærdsstaten og specielt Socialdemokratiet er ansvarlige for kunstnernes lave standard i Danmark. Som dansk kunstner kan man næsten ikke undgå...
