Søgning på: naturgeografi c. Resultater: 18921 til 18940 af 60202
-
Hjælp!?
ForumindlægJeg har kigget på disse 2 opgaver et stykke tid nu, og kan simpelthen ikke løse dem. Så håber der er nogle kloge hoveder der ude. Øvelse 2.14 Vi lader en opvarmet sten dumpe ned i 427 g vand med temperaturen 12,5 oC. Herved tilfører vi vandet en varme på 2,35 kJ. Hvor høj bliver va... -
Hjælp med lille opgave
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? Tak på forhånd -
Fotoner i impuls
ForumindlægJeg har fået oplyst én lasers energo og dens bølgelængde: Kan jeg få et hint til, hvordan jeg udregner, hvor mange fotoner der er i et af pulserne? -
syre eller base?
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser lidt op til eksamen, men har fundet ud af at jeg ikke rigtig kan hitte ud af hvordan man finder ud af om et stof er en syre eller en base. Fx sidder jeg med en opgave, hvor der bliver spurgt: 600 ml 0,0200M Ca(OH)2 hældes i et bærgerglas, beregn pH i opløsningen. Efte... -
Andengradsligning - spørgsmål
ForumindlægHej alle Når man opstiller en andengradsligning, f.eks. 1/2x^2+3/2x= 14, skal man flytte 14 over på den anden side, og hvorfor skal man egentlig det? Kan man sige at en andengradsligning altid er lig 0? -
polynomier og differentialregning
Forumindlæghvordan kan man skrive hvad sammenhængen er mellem monotoniforholdene for andengrafpolynomier f(x) og fortegnet for f'(x) håber der nogen der kan finde ud af det tak på forhånd -
nulpunkter, rødder
ForumindlægHej er nulpunkter, rødder og skæring med x-aksen ikke det samme -
Nedkøling af drink
ForumindlægEt bæger der vejer 227,4 gram. Der kommes noget vand ned i bægeret; tilsammen vejer bægeret og vandet 350,1 gram. Temperaturen af vandet er 22,4 grader. En lille isterning der er 0 grader bliver lagt ned i vandet. Bæger+vand+isterning vejer 354,8 gram. Beregn temperaturen som vandet og smeltevand... -
JÆLP!!
Forumindlæghej der nogen der har lavet en formal billedanalyse før,som kan hjælpe mig lidt?? har rimelig svært ved det.. -
religion - eksamensoplæg
Forumindlægjeg sidder og forbereder religion mundtlig eksamen, men ved ikke hvordan spørgsmålene kan lyde. så jeg ville høre om der er nogle der evt har et eksamenoplæg de kan ligge ind eller om der er nogle der ved hvordan sådan et forlyder. på forhånd tak. -
Vektor regning - parameterfremstilling
ForumindlægHejsa jeg har fået følgende opgave, og vil vide om mit svar er korrekt eller forkert. En linje l er givet ved parameterfremstillingen =+t*. (Jeg undskylder på forhånd mine notationer, da SP ikke vil lade mig skrive helt det jeg vil. ) Bestem en ligning for den linje m, der står vinkelret på... -
væksthastighed
ForumindlægHej SP! der er nogle der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave, jeg er gået i stå og kan ikke komme videre! Tak på forhånd! :) -
Markedskommunikation??
ForumindlægJeg skal op i Mundtlig markedskommunikation her på mandag d. 2/6, er der nogen der har nogle gode råd til denne her eksamen, det er sådan at eksamen foregå på den måde at man trækker en tekst inden for et emne. og så fremlægger man vel? Vores lærer har ikke kommet med en spørgetime, så panikker l... -
Eksamen - HTX
ForumindlægHvordan fungerer eksamen i Programmering på HTX? Jeg har hørt en masse om at man skal op og skrive et program foran censor og lærer, eller man skulle lave et program inden og derefter repræsenterer det. Er der nogen samtale efterfølgende eller i mens? -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat A-niveau og har fået udleveret nogle udkast til hvordan emnerne kan se ud.. Et emne er andengradspolynomier, hvor der står at jeg bla. kan komme ind på, regression, tangent og differentation af x^2. Forstår ikke rigtigt hvad min lærer mener med regression? Hvad vi... -
Er dopamin polær eller upolær?
ForumindlægJa, som overskriften så godt fortæller, så er mit spørgsmål om hvor vidt dopamin er polær eller upolær ? :) Der er en illustration af strukturen med hæftet og det er ud fra den der skal konkluderes. -
Integration
ForumindlægNår funktionen e^3x integreres, skal man bare smide x´et foran, mens 3-tallet bekvemt bliver på sin plads? -
EKSAMEN
ForumindlægSkal til eksamen imorgen, tænkte om der er nogle der har været til samfundsags eksamen og ville fortælle hvordan den forløber altså hvilke spørgsmål de kan finde på at stille ? :-) -
Mundtlig kristendom
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til mundtlig kristendom på mandag, og nu sidder jeg og vil gerne forberede mig... Jeg ved hvilke tekster der bliver opgivet, men er der mere som jeg kan gøre? Er det de tekster man har læst i løbet af årene, som man kommer op i, eller er det nogle man ikke kender? Og hvad skal m... -
Toppunkt
ForumindlægNogen som kan bevise formlen for toppunkt? -b/2a ? med forklaringer? :/
