Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 18941 til 18960 af 152921
-
Bevise Binets formel
ForumindlægHej. Jeg har fundet denne side: http://mathforum.org/library/drmath/view/52717.html omkring beviset af Binets formel ved hjælp af induktion. Jeg forstår det meste, men jeg er i tvivl om to ting: Nr.1: "The left-hand side becomes F(k+1), according to the recursion defining the Fibonacci n... -
Rettelse af tysk oversættelse.
ForumindlægHej jeg har lavet en oversættelse af et dansk stykke vi fik. dansk til tysk, har prøvet så godt jeg kunne men jeg har virkelig brug for noget hjælp. så hvis der er nogle der har tid til lige at se på det og rette det og meget gerne skrive lidt om hvorfor der er sådan. :) Min hverdag - Mein ... -
Andengradsligning??
ForumindlægHey..Har fået denne opgave som jeg ikke helt forstår...: Andengradsligningen ax2(2=i anden) + (a + 3)x - 1 = 0 har netop en løsning. Bestem værdien af tallet a...kan ikk rigtig forstå hvad jeg skal gøre ??på forhånd tak !! -
Brøkregning
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at forkorte følgende brøker: 6x^2 a^4 y^3/3x^2 a^2 y (2x-3)^2*6/3 (2x-6) -
hjælp?? :(
ForumindlægEr gået i stå med en opgave. er der en venlig sjæl der kan hjælpe I en trekant abc er IABI=x , IBCI=x/3 og IACI=3x/4 a) bestem <A b) bestem x, når arealet af trekanten er 13 På forhånd tak -
trigonometri
ForumindlægI trekant ABC er AB = 11,9 , BC = 26,4 , vinkel C = 23,5° , og vinkel A er stump. bestem vinkel A HJÆLP kan ikke få det til at lykkes med sin eller sin-1 -
Forklaring af bevis (annuitetsopsparing)
ForumindlægHej. Jeg har kigget et bevis for annuitetsopsparingsformlen "a_n=b*(a^n-1)/r" igennem, men jeg forstår ikke helt udregningerne. Det kunne være en stor hjælp, hvis nogen kunne forklare de enkelte udregninger. Jeg har vedhæftet et screenshot af beviset. På forhånd tak for hjælpen. -
Er denne ligning rigtig?
Forumindlæga2+32=72 a2=72-32 a=7-3 a=4 Tak på forhånd -
Hjælp!
ForumindlægHvordan finder jeg x? x/a = x/3 + 4 -
eksponentielfunktion
Forumindlægf(x)=b*a^(1/t)hvordan ville I finde t?? -
hjælp
ForumindlægHej hvordan siger man "de skal til en march" er det : van a una marcha?? -
MEGET HURTIG SPG, !!!
Forumindlæghvad betyder denne tegn ≠ ??? fx a ≠ 0 -
Matematrix 6
Forumindlægmin nevø spørg mig Hvad er 3*(A+2)= -
belligenhed?
ForumindlægHvad gælder om beliggenheden for to linjer, der har: a) Samme værdi for a, men forskellig værdi for b? b) Samme værdi for a og samme værdi for b? c) Forskellig værdi for a, men samme værdi for b? har virkelig ikke styr på dette, ville være meget glad for hjælp tak på forhånd -
Nogle opgaver ifm Hilbert rummet C^2
ForumindlægKan nogle forklare hvordan jeg skal håndtere opgaven a) ? -
isolering
Forumindlæghvordan isolere man c i formlen a=b/2(1+c) ? -
tysk eksamen hhx 2006
ForumindlægNogen der har skrevet tysk A eksamen 2006? -
isolering af t
Forumindlægy=a+b*10*t. Hej alle sammen. Hvordan isolere man den -
Rum
ForumindlægLad (E,F,P) betegne et sandsynlighedsrum og A betegne en hændelse. Vis, at A er uafhængig af sig selv hvis og kun hvis der gælder enten P(A)=0 eller P(A)=1 -
vektorer uden hjælpemidler
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er to vektorer a og b givet ved: a=2,-2,4 b=1,2,-1 Bestem de værdier af t, for hvilke a +tb er vinkelret på a-tb ...Tænker at det er noget med krydprodukt, men kan ikke helt finde ud af det..
