Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18961 til 18980 af 92586
-
Søger lektiehjælp
ForumindlægTil dansk , matematik og Engelsk -
Nervøs over karakter
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg er sproglig studenterkursist (stx på to år, stadig gammel ordning), og jeg er pludselig blevet lidt i tvivl om alt det her karakter-halløj! Jeg er super super dårlig til eksamen, og det har afgjort sat sine spor. Men nu til det tvivlsomme.... -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
Hjælp
ForumindlægHvordan regner jeg denne ud? Hvor meget er 10% af 28 ? -
Orddeling?
ForumindlægHej! Havde afgangsprøve i eksamen idag, og var tilfreds med min stil (Jeg skrev essay) Men da jeg så kommer hjem opdager jeg at jeg har glemt orddeling (Højremarkering)! Er det slemt? Trækker det vildt ned?? Har nogle oplevet dette? -
Tankeeksperiment
ForumindlægJeg søger hjælp til nedenstående opgaver: Delopgave A: Rejs 2000 år tilbage i tiden og indsæt 10 kr på en bankkonto, der garanterer 5% i rente om året. Rejs nu frem til nutiden og forestil dig at du hæver hele beløbet i 10 kroner og stabler mønterne i en høj stabel. Antag at tykkelsen på en 10-k... -
Mathon og resten
ForumindlægJeg har kigget lidt rundt på nogle indlæg her i matematik-debatten. Jeg har nu et spørgsmål til mathon, der altid er hjælpsom :) Hvor i alverden har du lært alt det fra??! Om jeg så fik matematik på A-niveau 10 år i træk ville jeg aldrig kunne alt det der. Godt nok ER jeg interesseret i matema... -
Omvendte potensfunktioner, hvilke typer?
ForumindlægDer er lige nu 1630 online. Opret bruger | Log ind Seneste spørgsmål: B: Hjælp til matematik/fysik StartLektieforumSe videoTest dig selvOpgaver Opret spørgsmål Matematik Omvendte potensfunktioner 10 minutter siden af ostehammer - Niveau: B-niveau Hej :) Har en matematik opgave hvor jeg... -
Konfidensinterval for signifikansniveau
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af opgaven der lyder således: På et andet gymnasie siger 186 ud af 933 elever nej. Beregn konfidensintervallet med et signifikansniveau på 5 % for dette og afgør om der er forskel på de to gymnasier. (fortsættelse af en anden opgave jeg har løst) Jeg kan godt finde ud af a... -
Kvadratrod?
ForumindlægJeg har altid undret mig over, om der er en udregningsformel for kvadratrod? fx, hvis man vil prøve at beregne kvadratroden af noget i hovedet? -
Facit til mat B eksamen?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor man kan finde facit til mat B eksamen, reformen (den der blev afholdt i ons.), evt. også opgavesættet? På forhånd tak! -
Afstand fra punkt til linje
ForumindlægHej SP Jeg har virkelig brug for hjælp til vedhæftede opgaver mht, hvordan jeg skal tackle dem og hvordan jeg skal regne mig frem til svaret. -
Karakter - rod!
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder med lidt af et problem i dansk, eller rettere sagt, jeg sidder med et problem der hedder min lærer i dansk. Jeg ville lige høre om der var nogle der havde forslag til hvad der kunne gøres - før jeg går til studievejleder og sætter hele gejlet igang.Nmen, lidt historie: Jeg har ... -
Ligevægtspris
ForumindlægHej alle, jeg roder med en opg. jeg virkelig ikke kan overskue. Der er konstateret nedenstående sammenhæng mellem pris, udbud og efterspørgsel på en bestemt vare: Mængde = x 5.000 stk. 45.000 stk. Pris(eftersp.) y = f(x) 40 kr. 20 kr. Pris(udbud) y= g(x) 10 kr. 30 kr. a) Placer punkterne (x,y)... -
Mat A eller A+
ForumindlægHejHører mange der siger at de har Mat A+, hvad er forskellen på det og A-niveau?Vi startede med B, så B igen på andet år, og så A på tredje år.Hvad lærer man på A+ som man ikke lære på A? -
Udregning af radius
ForumindlægJeg har følgende formel: V=(2*pi*r3) :3 V = rumfang, som er oplyst til at være 16,75 m3 altså 16,75=(2*pi*r3) :3 Hvordan kommer jeg vidre, når jeg skal finde radius, som jeg godt er klar over er r i formlen...?? Kan en venlig sjæl hjælpe en mor, der prøver at hjælpe sin datter?? Med venlig hilsen... -
Blækregning. Hjææællp mig nuuu. taak. :)
ForumindlægHej :) - Jeg har en blækregning for (8 klasse). Den lyder på den her måde: En familie består af to voksne og to børn på 1½, 8 år, og 15 år. Hvad skal familien betale for flybiletterne? Voksen: 5760 dkk Barn (0-2 år): 10 % af voksenpris. Barn (2-12 år): halv voksen pris. Jeg vile gerne... -
Det blå bevis svarark
ForumindlægER DER NOGEN der har svarark til matematik opgave det blå avis????? -
Andengradspolynomium
ForumindlægEt andengradspolymomium, p er bestemt ved at p(x)=ax^2+bx+c.Bestem a,b og c så grafen for p går gennem punkterne p(0,6), q(7,2.5) og r(-2,16). Har fundet c, men kan ikke finde a og b, nogle der kan hjælpe? Ved godt det er en ligning med 2 ubekendte, men aner ikke hvordan jeg skal løse den :( -
Den tredje pagt?
ForumindlægHejsa :) Skal op i religion eksamen her på tirsdag, og er igang med forbedrelse til kristendom. Er der nogen, der ved hvad den tredje pagt er og hvad den går ud på? :)
