Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19061 til 19080 af 63056
-
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej med jer! Jeg står over for det problem, at jeg om små 2 uger skal beslutte en endelig studieretning på gymnasiet. Det lyder måske ikke lige umiddelbart som en reel problematik, men nu skal i høre... Jeg har i folkeskolen altid været elendig til de naturvidenskabelige fag.. Fysik, kemi, ge... -
Faktorisering af brøker
ForumindlægHej! Jeg sidder og kæmper med en opgave i en aflevering. Der står at jeg skal faktorisere brøken og derefter forkorte den. Jeg prøvede først at finde rødderne for hver af andengradspolynomierne, men de gav begge to et negativt tal, hvilket jo vil sige at jeg ikke kan faktorisere dem, ikke? Jeg... -
binomialfordelingen..
Forumindlæghey people!!Jeg er simpelthen bare sååå dum til Binomialfordeling..det ka godt være det er nemt.. men jeg ka det bare ik..f.eks.. jeg sidder her og læser en opgave som siger: En symmetrisk mønt kastes 15 gange. Hvad er sandsynligheden for at få plat 9 gange?svar: n(antallet af gentagleser):15 ... -
hjælp!!!!!!!!
Forumindlæger der nogen der kan hjælp mig at oversætte det til tysk: 1. vi var ude og bad på stranden 2. vi spillede fodbold i haven 3. sover i telt 4. sommerhuset 5. fangede fisk og krabbe 6. jeg synes det er rigtig sjovt 7. jeg har været i..... 8. indenfor 9. spiller kort 10. regn og sol ( jeg kan slet ... -
9;9;Haster rigtig meget9;9; integralregning
ForumindlægHej :(, jeg bliver rigtig rigtig glad hvis nogen kan hjlæpe mig med følgende opgaver: 1) man skal find arealt af f(x)= 4kvadratrod af x -5 i intervallet [3;9] jeg kan ikke finde stamfunk. til kvadratrod af x :S? 2)Grafen for funktionen f(x)=2x+1 afgrænser sammen med koordinatsystemets akser o... -
hjælp til en Ligning
Forumindlæg(x+1)^2-(y+3)^2 = (x-y)(x+y) 3(x+1)-4y = 2(x+3) jeg skal løse dette ligningssystem jeg har prøvede, jeg har indtil videre fået dette her. x^2+1+2x-(y^2+9+6y) = x^2-y^2 3x+3-4y = 2x+6 er dette rigtig er hvad gør jeg her fra ? -
Differentialregning
ForumindlægJeg skal differentiere funktionen: f(x)= 3x^2 - 9x + 2 Og jeg ved at resultatet er: f9;(x) = 6x - 9 Med der stopper min viden så også... Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre nu! Eller jo, jeg ved at jeg skal bruge tretrins-reglen, men jeg kan ikke få det til at virke. Er der nogen de... -
Forskrift for polynomie
ForumindlægJeg øver mig til eksamen, og har stødt på en opgave, der lyder: Om et 2.gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9, samt at punkterne (7,4) ligger på dets graf. Opskriv en forskrift for polynomiet. -------------------------------------------------- Umiddelbart ville jeg løse opgaven,... -
Forskrift for et andengradspolynomium
ForumindlægJeg er givet et andengradspolynomium hvis rødder er 5 og 9, samt at det punktet (7,4) ligger på dets graf. ud fra disse oplysninger skal jeg så opskrive en formel for polynomiet. - hvordan gør man det? (: ved overhoved ikke hvad jeg skal, her er hvad jeg har startet med? f(x) =ax^2 +bx +c 4 ... -
potenser
Forumindlæg(ab^3)^4 / a^2b^4 = ab^12 / ab^8 = ab^4 Her har jeg reduceret via potensregneregler (bogstaver, kun positiv eksponent) Men jeg synes, det ser svært ud, når jeg skal reducer med potensregneregler (kun tal-brøker og negativ eksponent) 3^5 · 9^-5 / 6^-5 Jeg vil umiddelbart skrive : 27/6^-5 Men pote... -
koordinater
ForumindlægHej Jeg har to vektorer, a (-2 3) og b(3 -1) og jeg skal udregne, 1)...koordinaterne til 3(a-2b) 2) ...længden af vektoren -3(-a+2b) I 1) får jeg at, 3(a-2b)= 3((-2,+3 ) -2(3,-1))= (-6,9)+(-18-6)= (3,-24) I 2) får jeg at, -3(-a+2b)= -3((-(-2),+3 ) -2(3,-1))= (-6,-9) + (18,6) = -15,24 jeg skal ... -
sandsyngligheds beregning
Forumindlæghejsa, her er nogle opgaver med sandsynlighed som jeg vireklig ikke forstår:) I en pose ligger 15 bolde. 6 røde og 9 blå. Der trækkes 4 tilfældige bolde (uden tilbagelægning). a) Bestem sandsynligheden for at alle fire bolde er blå. b) Bestem sandsynligheden for at trække to af hver fa... -
Er det ikke en venlig sjæl derude der kunne hjælpe mig med at rette min oversættelse fra dansk til engelsk??
ForumindlægDan...9; Snigskytterne i Washington-området ramte direkte i den amerikanske nations politiske og mediemæssige hjerte. Både menigmand og landets elite var skydeskiver i tre uger, som kostede ti mennesker livet og sårede tre. [...] »Våben skal behandles som biler. I USA skal man have e... -
Biotek eller biokemi studieretning?
ForumindlægHej alle Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med grundforløbet i 1.g, og skal meget snart til at vælge studieretning. Dog er jeg meget i tvivl over om jeg skal vælge biotek eller biokemi. Jeg er rigtig glad for biologi, så hvis jeg skulle vælge efter interesse, ville jeg helt klart tage biokemi... -
Rette min 300 ord lange stil.
ForumindlægI think it’s a very serious topic it’s not just in Denmark but in all countries in all ages. My opinion is that everyone should do something to stop this international problem, maybe should the schools help each other to get the best results. People commit suicide because of school bu... -
VALG AF STUDIERETNING
ForumindlægHej Alle Sammen. Sidder her, og skal til at vælge min endelige studieretning her om ikke særlig lang tid. Mine valg står mellem to retninger. 1: Matematik, fysik, kemi 2. Matematik, fysik, informationsteknologi. Jeg ved ikke rigtig hvad det der informationsteknologi går ud... -
rettelse af essay.
Forumindlæg”My Son the Fanatic”By Hanif KureishiThe story deals with problems of different values and customs of modern society in many ways. Parvez a taxi driver from Lahore in Pakistan, is the main character and he is opposite of his son Ali well integrated in the English society and live as an modern ”... -
haster Essay skal afl i morgen.
ForumindlægHvis du vil være så så sød og kigge den igennem jeg har en tendens til at lave dumme fejl jeg ikke selv kan se.Tak på forhånd.”My Son the Fanatic”By Hanif KureishiThe story deals with problems of different values and customs of modern society in many ways. Parvez a taxi driver from Lahore in Paki... -
Skriv dit yndlingscitat/yndlingsordsprog!
ForumindlægHejsa!Jeg har om citater og ordsprog i dansk og vil meget gerne høre dit yndlingscitat eller yndlingsordsprog. Du må gerne komme med din helt egen version eller ændre lidt på et originalt.Fyr løs! :-) -
Udenadslære
ForumindlægI hvilket fag er det mest udenadslære:FysikKemiBiologi?Et meget kort spøegsmål.
