Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 19061 til 19080 af 33890
-
underlige tal
ForumindlægTænkte om der er en forklaring på Når 0,5+0,3=0,8 hvorfor er 0,8+0,5 så ikke lige med 0,13? Bedes forklaret uden brug af tal. tak //DeciMat -
Elementarpartikel
Forumindlæghvad er en Elementarpartikel? Vær venlig at give et meget beskrevet svar, da jeg ikke er god på dette område. Thanks in advance:) -
SSO i blologi - protetiner
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt biologi som det fag jeg vil skrive Større Skriftlig Opgave (SSO) i. Jeg skal i den forbindelse have fortaget et valg af emne og jeg havde tænkt mig at jeg kunne skrive noget om proteiner, evt. kolestol, for det har vagt min interesse. Mit spørgsmål er da om der er ... -
Skjulte variable
Forumindlæghej, Jeg har søgt så mange steder om at finde ud af hvad skjulte variable er. Bare en kort beskrivelse, men har ikke kunnet finde noget. Så tænkte om jeg kunne få lidt hjælp her indefra.. Hali -
Bytte SRP til rettelser, desperat
ForumindlægHej folkens, jeg ved jeg ikke er den eneste som har sved på panden lige for tiden, da der skal afleveres SRP imorgen. Men efter at have læst Metro er jeg blevet lidt bange, for der stod at 2% af dem herinden mener at de dumper denne opgave. Jeg ved at jeg ikke er den eneste som ikke har lyst til... -
Fortolkning af konstanter i forskrift?
ForumindlægHej alle. jeg har en opgave hvor jeg skal fortolke konstanterne i følgende forskrift: y = 0,9149x + 20,032 første spørgsmål: hvad er konstanter? andet spørgsmål:hvordan fortolker jeg forskriften herover? hjælp hurtigst muligt, da opgaven skal afleveres imorgen. På forhånd tak -
tabular, >{} og makroer
ForumindlægJeg har en tabel, hvor jeg gerne vil have alt i den ene søjle til at være i en makro, fx \textit{xxx} eller \ce{}. Jeg har derfor forsøgt med \begin{tabular}{>{\ce{} c <{}}} H2O & tekst\CO2 & tekst \end{tabular} hvilket selvfølgelig ikke virker. Ideer? -
Hjælp til differentialkvotient
ForumindlægHej Studieportalen, Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med Mat? :-) Hvor spørgsmålene lyder: 1. Brug 3-trinsreglen til at bestemme differentialkvotienten for funktionen f(x) = 2x2- 3x + 5 2. Bestem ligningen for tangenten til f(x) i x0 = 1.5 UDEN brug af CAS 3. Tegn en graf af f(x)... -
Vektorer
ForumindlægHej Hvordan opskriver jeg vektorernes koordinater. Jeg er med på selve opskrivningen af vektorer altså \vec{a} fx. men hvordan får jeg koordinaterne opstilles under hinanden uden en brøkstreg?? På forhånd tak...! Mvh. -
signifikansniveau
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med opgave b? carolina -
Opgavebesvarelser
ForumindlægKan nogen af dem, der anvender LaTeX til besvarelser af afleveringsopgaver, sige lidt om, hvordan de opsætter deres besvarelser? Jeg har lige afsluttet et såkaldt specialkursus på DTU (dvs. et kursus udenfor den udbudte vifte af kurser), hvor jeg gennemgik bogen Differential Geometry of Curves a... -
Er jeg snotdum?
ForumindlægKanon overskrift til en debat! -
Skoleopsætning
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvordan jeres skoleopsætning er? Forstået på den måde, at der er folk der griber lektierne, undervisningen, afleveringerne osv.. anderledes an? Der er jo nogen der har ALT på computeren, andre bruger overhovedet ikke computeren osv.. Det vil... -
Potenfunktioner
ForumindlægForklar hvordan man kan aflæse a og b på en graf i et passende koordinatsystem for potensfunktioner? -
Differentialligninger - Mundtlig eksamen
ForumindlægJeg ønsker at få disse delpunkter uddybet. Evt. kan I sætte nogle links ind til sider, der behandler disse emner. Tak på forhånd. 1. Gør rede for vækstmodeller givet ved differentialligninger herunder eksponentialvækst og logistisk vækst. 2. Gør rede for differentialligninger herunder ligninger... -
Rødforskydning + opgave
ForumindlægHey, Jeg prøvede at skrive i en gammel tråd, men det virker som om at det nye indlæg ikke dukker op inde på lektieforaet (jeg kan hvert fald ikke se det). Anyway, opgaven går på: En galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Be... -
Boksplot (hvad fortæller det?)
ForumindlægJeg kan sagtens finde ud af lave et boksplot, men jeg ikke forklare hvad den skal bruges til, eller hvad den fortæller. Jeg ved selvfølgelig godt hvad største og mindste værdi i et boksplot fortæller. Men 1. kvartil, medianen og 3. kvartil, aner jeg ikke hvad viser i et boksplot. Er der nog... -
Nogle efaringer med sankt knuds gymnasie eller tornbjerg`?
ForumindlægEr i mellem to gymnasier og ville bare vide om i havde nogle efaringer om sankt knuds gymnasie og tornbjerg gym. -
Konkave mængder
ForumindlægDer står i min matematikbog, at en konkav mængde er defineret på følgende måde: f''xx(x,y) < 0 f''yy(x,y) < 0 og, at determinanten til Hessematricen er strengt mindre end nul. Jeg undrer mig over, om Hessematricen ikke burde være strengt større end nul, dvs. positivt definit... -
Opgave hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg er rigtig forvirret omkring denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe Tak på forhånd
