Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 19141 til 19160 af 144397
-
lineær ligning
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x)= 4x + 5 og g(x) = - 2x + 12 a) bestem f(15) og løs ligningen g(x) = 16 Hvordan er det nu man løser denne ligning, er det noget med at sætte det lig med hinanden eller sådan ? -
beregn vægt og energifordeling.
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig?? (eller forklare mig hvordan man skal gøre?) Beregn vægt og energifordeling for den bestilte is, når det oplyses, at et bæger indeholder 75g blåbærsobet og 125g jordbærsobet. BLÅBÆRSOBET: Økologiske ingredienser: 50%blåbær, birkesaft,rørsukker, sukkertang. Energi pr.... -
Graf! (bare ret)
ForumindlægHej alle sammen! Sidder her og grubler over noget mat, endnu engang :D men, jeg er dog gået i stå! Min lærer mener at grafen skal være en ret linie mens jeg mener noget andet! Kan i ikke afgøre hvem der har ret?? Her er opgaven (er ikke særlig god til at forklarer så hvis der er noget i ikke fors... -
Udregn kritiske punkt i hånden
ForumindlægHejsa, Skal snart til eksamen, og i den anledning er jeg igang med at øve mig lidt på hvordan man regner de forskellige ting i hånden, da mellemregninger jo skal med. Er noget til en opgave hvor jeg skal udregne det kritiske punkt for funktionen f. f: = 7-5x+4y+x2-yx+y2 Differentiere en... -
Population af havmåger - differentialligning, Vejen til Matematik A2, Opgave 319, Side 246, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 319 Væksten af en population af havmåger beskrives ved differentialligningen: dy / dt = 0,0045y ( 12 - y ) hvor y er antal måger i tusinder, og t er tiden i år. a) Hvad er væksthastigheden til det tidspunkt, hvor der 8000 måger ? . _____ Se evt vedhæftede fil med opgaveteksten og fac... -
kondi
ForumindlægHar lige lidt spørgsmål:1. Forklaring af begreberne kondition og kondital.2. Hvorfor falder konditallet med alderen og hvorfor kvinders er lavere end mænds?På forhånd tak. -
REoxreaktioner
ForumindlægHej...Nogle der lige vil hjælpe med at afstemme disse reaktioner færdigt.NO3- + H2S ---> NO + SHar fundet ud at at N har OT 5 og O3- har OT -2. Og at N har OT 2 og O har OT -2 og S har OT 0.N går jo 3 ned. og O ændrer sig 0. Og S ændrer sig med 2 op. Men hvordan afstemmer jeg så færdigt?MnO4... -
gør rede for....
Forumindlægopgaven lyder sådan:a)Gør rede for, at f er aftagende.funktionen hedder:f(x)= 1+(1/(x-1)) , x > 1jeg starter med at differentiere den:f'(x)= -(1/(x-1)^2)men hvordan skal jeg så sætte det lig 0...det kan jeg virkelig ikke forstå....håber i lige vil hjælpe...på forhånd tak:) -
Vækst?
Forumindlægjeg har parkens entreindtægter fra 1996/97 = 6604 fra 1997/98 = 9912 fra 1998/99 = 11917 fra 1999/00 = 6950 og fra 2000/01 = 11468.Vis at stigningen i entreindtægterne i perioden 1996/97 til 2000/01 svarer til en vækst på mellem 14,5% og 15% pr år -
Differentialligning
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig videre i denne:y=20+150*ln(8x+1)x måles i minutter efter ovnen er tændty er temperaturen i ovnen målt i graderTil tidspunkt x=0 er temperaturen i ovnen 20 graderSpørgsmål:Beregn ovnens temperatur når den har været tændt i 5 minutter... -
Acceleration
ForumindlægHej En opgave lyder: En biltype er designet, så dens kofanger kan absorbere sammenstød med op til 10 km/t uden, at bilen selv tager skade. Kofangeren kan give sig 12 cm. Hvilke acceleration får bilen i gennemsnit? Mit svar: Er dette korrekt? Ydermere skal jeg udregne denne opg... -
Hej er der mogen som kan hjælpe
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe med opgaverne kan ikke huske hvordan man lavede dem -
andengradsuligheder
Forumindlægjeg skal i mundtlig årsprøve 1.g matematik A niveau gøre rede for løsning af andengradsuligheder, gerne udfra nedestående eksempel: 2x^2 + 2x - 4 < 0 nogen der kan hjælpe? -
Akk eller dativ?
ForumindlægSie beide haben (ein) Freund bekommt Er i tvivl om, om ein står i akk eller dativ i overstående sætning? -
Atomfysik
ForumindlægHej (: Skal til fysik/Kemi eksamen på Mandag D.16 jeg kan bare ikke finde ud af Atomfysik, ville en være så venlig at give et par eksempler til hvad jeg kan gør når jeg sikkert trækker Atomfysik, Tak (: -
Betydende cifre
ForumindlægNår jeg skal finde en forskrift, der beskriver antallet antallet af børn i behandling for ADHD til tiden t målt i år efter 1997 og får: y=541,967*1,29749^x hvor mange betydende cifre skal jeg så have med? -
What to do?
ForumindlægJég sidder med en rigtig lorte opgave i matematik hvor jeg skal skrive på logaritmisk papir .. Jeg skal bruge formlen for ekspotionel udvikling; Y=b*x^a jeg er virklig på børnehave level i matematik så vil høre: Hvad er Y? Hvad er b? Hvad er x? Hvad er a? Altså er y starttal og x sluttal eller???... -
algebra
Forumindlægjewg forstår ikke opgave B altså hvilken formel skal jeg lave -
f(x) og tidspunkter
ForumindlægHar problemer med opgave b og c, har ikke brug for resultaten vil bare høre om hvilke formler man skal bruge. Denne opgave er med hjælpemidler så alles gut danke schöne (vedhæftet fil) -
Hjælp med trekanter.
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig med disse opgaver er helt lost i dem... :( Har vedhæftet problemformulering.
