Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 19141 til 19160 af 113755
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Trekant ABC er Vinkel A =18,2 B=71,8 og C=90 Siden a= 1,5 Hvor lang er siden b? Tak på forhånd :)
  • Vektor

    Forumindlæg
    Vektor a = (2,-4,6) Vekotr b = (1,3,-5) Hvordan bestemmer jeg vektor c, der står vinkelret på både a og b?
  • undersøg

    Forumindlæg
    opg)undersøg om vektor a * vektor b=tværvektor a * tværvektor b, når vektor a=(a1,a2) b=(b1,b2).... er der nogen der kan hjælpe
  • Hjælp til GSK/HF enkeltfag, SU og videregående uddannelse

    Forumindlæg
    Jeg har et par spørgsmål angående GSK(Gymnasial Supplering) og HF Enkeltfag, som jeg håber nogle kan svare på. 1. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har dumpet matematik B eller ej. Jeg fik 7 i skriftlig og 5 i mundtlig(gammel skala). Det giver 6 i gennemsnit og som jeg har forstået det og læst...
  • Link til tidligere eksamenssæt??

    Forumindlæg
    Hey. Er det et sted hvor man kan se tidligere år's skriftlige eksamens opgaver for A niveau i matematik? Kan i evt. stikke mig et link?
  • Delkonklusioner - i punkter?

    Forumindlæg
    Svarene på problemstillingerne, er de såkaldte delkonklusioner. mit spørgsmål er bare, må disse delkonklusioner gerne stå i punkter, eller skal de være en sammenhængende tekst.. Bør man gennem "guldkornene" til mundtlig eksamen??
  • Haster - Iongitter

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til eksamen og fumler lidt med iongitteret :) jeg skulle gerne kunne fortælle om opbygningen i iongitteret.. men kan ikk, så jeg tænkte at nogle kunne hjælpe? tak
  • programmerings rapport

    Forumindlæg
    hei alle sammen.. hvordan laver jeg bedste mulig rapport til eksamens projekt i programmering C og hvis du har nogen ideer om den mundtlige fremlæggelse vil jeg meget gerne høre om.. mange tak ;)
  • SU?

    Forumindlæg
    Kan jeg få SU for at tage sam c igen? Hvis jeg allerede har gået eksamen til det i 1.g? Det skal lige siges at jeg har droppet ud i 2.g
  • Har jeg bestået matematik eller ej?

    Forumindlæg
    Har jeg bestået matematik eller ej? Har i årskarakter i Mat fået henholdsvis -3, -3 Har så fået 4, 4 til eksamen. Er jeg bestået eller ej?
  • Opgavehjælp

    Forumindlæg
    Hejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,...
  • lille opgave uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    hej jeg har brug for lidt hjælp og vejledning til denne lille opgave (fra: Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik - B niveau - opg. 1.003) Den lyder: omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 jeg har fået et tip om der skulle bruges kvateratsætninger... men sys ikke helt jeg kan få ...
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej allesammen har en opgave som jeg virkelig ikke kan lave, håber derfor nogen vil hjælpe mig. Graven for den eksponentielle udvikling y= b*a^x går gennem punktet A(2,3) og(5,17). Bereng a og b, angiv udviklingens vækstrate og bereng udvinklingens fordoblingskonstant.
  • Hjælp til toppunkter

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg udlede parablenstoppunkter ved hjælp af differentialregning. Jeg har derfor gjort følgende: f(x)=ax^2+bx+c f ´(x)=2ax+b f ´(x)=0 0=2ax+b -b=2ax x=-b/2a det jeg så vil er at sætte x ind i f(x), er det ikke rigtigt?
  • tangens

    Forumindlæg
    et lille hurtigt spørgsmål. jeg ved at tangens (A) = a/b og jeg ved at b er 15, og vinklen (store A) er 38 grader. hva skal jeg gøre nu? isolere eller hvordan gør jeg? b kender jeg ik. (ps. mit c er 90 grader) altså vi snakker en retvinklet trekant :)
  • Gang parenteser ud og reducér

    Forumindlæg
    Hjælp til denne, tak :-) (3 + a + b) * (a – b)
  • Forkort brøk

    Forumindlæg
    Hej Mangler hjælp da jeg skal forkorte følgende brøk: (a-b)^2 / a^2 - b^2 Tak på forhånd
  • Vektorprodukt

    Forumindlæg
    HEJSA! Nogen der kan hjælpe mig med denne vektor opgaven her?\n\n((a+b)x(a-b))=??
  • Carlsberg i udlandet (Uppsala-modellen)

    Forumindlæg
    ber på lidt hjælp her. Skal til afsætnings-eksamen imorgen, og planlægger at fortælle om Carlsberg position på forskellige markeder altså hvilken fase af Uppsala-modellen de er i, i det pågældende land. Nogen der kan sige mig om det er godt nok at tale om til eksamen, og i så fald hvad man så s...
  • mikroøkonomi

    Forumindlæg
    hej jeg har været oppe til eksamen. der var en funktion som lignede rigtigt meget som jeg har øvet derhjemme. jeg havde hermed opskrevet funktion op her i studieportalen, hvor jeg spurgte hvordan man isolere x, jeg bange for det bliver plaigering. fordi den funktion jeg fik til eksamen ligner fu...