Søgning på: psykologi eksamen b. Resultater: 19141 til 19160 af 114953
-
reducer
Forumindlægjeg skal reducer den karl her: (a+b)^2-a(a+2b) hvilket jeg ikke har helt fod på. jeg kan komme til (a+b)^2-a(a+2b) = (a+b)(a+b)-a(a+2b) og er blank -
Vektor (vinkel)
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave: vektor a*b=12 vektor |b|=5 vektor |a-b|=v10 Bestem vektor |a| og vinklen v mellem vektor a og b. på forhånd tak Gumb. -
Terrorisme
ForumindlægHejsa - jeg skal til og skrive AT6 som foregår som et "indspark" til SRP da man jo somregel vælger det samme emne i AT6 og SRP. Jeg har valgt faggrupperne engelsk og psykologi med emnet "terrorisme" - altså terrorisme ud fra individets perspektiv. Jeg skal til min første vej... -
"Gode ideer" i matematik
ForumindlægNår man laver beviser i matematik, får man ofte en "god ide". Hvad betyder det? Er det, fordi man ofte laver beviserne "bagfra", dvs. starter med det man vil bevise, og så regner bagud? Eksempel: 1) Man vil bevise at en ligning 0 = ax^2 + bx+ c har løsningerne x = (-b+-sqr... -
Reducér
Forumindlæg(a+b)^2-2a(b-3a)+2a+b)(2a-b)hvordan vil I reducére dette? -
Reducering af udtryk med potenser
ForumindlægHejsa, Hvordan reducere jeg følgende? b^2+b^2 Tak for hjælpen på forhånd :) -
Jeg har nogle få spørgsmål, hvis nogen er villig til at hjælpe mig, vil jeg være mega taknemlig.
ForumindlægHej søde venner, Jeg har fået disse karakter for disse fag, men jeg er nysgerig over hvilke der kommer til at tælle med og hvilke som ikke gør. Kan nogen hjælpe mig med det? Dansk A mundtlig 7 (har ikke fået karakteren for den skriftlige, men forventer også et 7 så lad os sige det) Dansk A skr... -
Læge - HTX vs STX?
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse, og vi er ved at sende ansøgninger afsted til gymnasielle uddannelser. Jeg har en drøm om at læse medicin efter mine 3 år på gymnasiet. Jeg tager enten STX eller HTX, men jeg er stærkt i tvivl. Der, hvor min tvivlen ligger, er, om hvordan det sociale liv er på de 2 fo... -
Vektorer
Forumindlægvi har 2 vektorer.. a og b a( 3,-4) og b ( 2,9) beregn gradtallet for vinklen mellem vektor a og vektor a+b øhm hvordan griber jeg den an? -
Determinanten
ForumindlægGodaften, mangler lige lidt inspiration til løsningen af denne opgave...3 vektorer er givet. a(1,4) b(3,-5) og c(10,9).Jeg skal vha. determinantmetoden bestemme vektorerne u og v, så der gælder:u||a og v||b og u+v=c!Nogle der har nogle gode ideer?TakCasper -
Ligninger
Forumindlæghej folkens! jeg er virkelig en dør til matematik og har fået at vide at jeg skal lave disse her ligninger. nogle der gider hjælpe mig igennem, eller henvise mig til en side, hvor man evt. kan skrive ligningen ind i? de første lyder således: -3(5a + ab) + (3b - 2) *5a = ? (2a - b(b + 1) = ? -4 (... -
Frist for eksamensspørgsmål?
ForumindlægHvad er fristende for udlevering af eksamensspørgsmål i fag som kemi C og biologi C, hvor man får alle spørgsmålene før eksamen? Sidder nu med snart kun en uge til eksamen i biologi C og har ingen spørgsmål fået, hvor vi fik dem i kemi C næsten en måned før. Kan det passe der er ingen retninglin... -
Sygeeksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om, om jeg har lagt det her spørgsmål under den korrekte kategori... Mit spørgsmål er; Under hvilken forhold kan man tage en sygeeksamen eller udsætte sin eksamen (hvis det er muligt)? Jeg skrev til min skole om min situation, og de sagde, at jeg kun måtte tage sygeeksamen, hvis ... -
Bør jeg klage?
ForumindlægTil min mundtlige eksamen fik jeg trukket emnet "Funktioner". Efter min gennemgang af min disposition, fik jeg en masse spørgsmål til emnerne "Differentialligninger" og "Differentialregning". Jeg havde svært ved at besvare spørgsmålene helt korrekt, fordi jeg ikke va... -
Matematik A - Pointfordeling?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg sidder i den fornemme situation, at jeg skal op til matematik skriftlig eksamen inden længe. Dog har jeg dog gået og tænkt over... Hvordan ser pointfordelingen egentlig ud til de respektive karakterer? Altså hvor mange point skal man minimum have for f.eks. 02,4 og 7? Derudo... -
Tysk redemittel
ForumindlægHej alle sammen, Hvis nogle skulle ligge inde med nogle gode vendinger/sætninger/redemittel til eksamen, vil jeg meget gerne have dem. Jeg skal til 24-timers eksamen i Tysk B snart, så det ville betyde meget, hvis i vil dele disse. Jeg tænker især på sætninger, der kan hjælpe med at holde samta... -
mat-hjælp... (differentialligning)
Forumindlæghey... jeg skal til eksamen her på onsdag...så jeg er igang med at repetere hele pensum...jeg er gået lidt i stå i følgende opgave om differentialligninger..http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matasep04.pdf?menuid=151055opgave 4) b)er det nok at sige, at c = 2?håber på hjælp... -
Adgangskrav
ForumindlægHvad menes der med følgende:1) Gennemsnittet af eksamens- og årskarakter skal være min. 6,0. eller2) Eksamenskarakteren skal min. være 6."For at blive optaget på studiet skal du have en adgangsgivende eksamen med minimum følgende fag og niveauer, der alle skal være bestået med min. 6,0: Dan... -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægJeg sidder og læser til samfundsfags 24-timers eksamen på B-niveau. Jeg er meget i tvivl om hvordan man kommer op på højere niveau end redegørende i fremlæggelsen til eksamen. Hvordan analyserer og vurderer man i samfundsfag? Skal jeg præsentere og redegøre for nogle af de udleverede tekster som ... -
Sammenhængen mellem hydroxyforbindelser og øvelse med cis- og transbutendisyre
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til kemi b eksamen, og er gået lidt død ved titlen "Hydroxyforbindelser - øvelse: Cis- og transbutendisyre" Er der nogen, der har en idé om, hvordan man koder disse to ting sammen til en eksamen? Ved godt hvad hydroxyforbindelser og cis- og transisomeri ...
