Søgning på: naturgeografi b. Resultater: 19161 til 19180 af 87423
-
kaffe
ForumindlægJeg kan ikke helt finde ud af denne opgave. Det handler om kaffe og bæger. Ved ikke om at det er 2 ligninger med 2 ubekendte. Billedet vedhæfet -
Reducer + kvdratsætning
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber i kan hjælpe mig med mine opgaver? Er nemlig selv lidt i tvivl, og vil selvfølgelig gerne lærer at løse dem da de skal afleveres. opgave 1 Reducer følgende udtryk mest muligt: 3/6x + 5/6x - 1/6x = 7/6x opgave 2 Benyt kvadratsætning til at omskrive følgende udtryk: 4x... -
hældningskoefficienten
ForumindlægHar en aflevering for, og en af opgaverne lyder sådan: Find en ligning for den rette linje med hældningskoefficienten -4, og som går gennem punktet P(1,-2) Jeg ved hvad P er men hvordan finder jeg ud af hvad q er ved hjælp af hældningskoeggicienten? :) -
regneudtryk...
Forumindlægtrykket i atmosfæren målt i atm. aftager som funktion af højden målt i km. over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel udvikling p med en halveringshøjde på 5 km. a. opskriv et regneudtryk for p, som funktion af højden h, idet trykket ved jordoverfladen er 1 atm. Nogen der kan... -
Grænseværdi
ForumindlægJeg har ikke forstået opgaven. Hvordan skal opgaven løses? -
Projicering af kræfter
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål vedrørende projicering af kræfter på bestemte linier. Selve "problemet" er vedlagt som en word fil. Håber, at der er nogle, der kan gøre det klart for mig. :-) Tak på forhånd -
tagflade og institutions byggeri
ForumindlægHej SP Jeg ikke så god til denne opgave og håber I kan hjælpe mig med den. Prøver på bedste og uddybede vis at kunne lave den her opgave. På forhånd tak! -
Eksponentiele LIGNINGER! HJÆLP!
ForumindlægHej, har matematik aflevering for, og mangler sidste opgave. Hvordan løser jeg dette, som står skrevet under? Bestem ligningen for den eksponentielle udvikling gennem punkterne P(13; 7,39) og Q(14; 8,47). Sætter pris på din hjælp :) -
Fransk i HTX
ForumindlægJeg vil gerne spørge jer noget vdr. frans i HTX, da jeg skal efter sommerferie skal starte på gymnasium. Er der mange elever som vælger frans i HTX? Hvis man gerne ønsker at have fransk, skal man så har det i 3 år eller bestemmer man selv, hvor langt tid man vil have det? Er det vigtigt at have f... -
vektorer
Forumindlægvektor a = (10 -4) </o:p> vektor lal har begyndelsespunkt i 3,2 jeg skal så bestemme koordinaterne til vektor a, s punkt? hvordan gør jeg det? tak på forhånd -
Tallinje
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig på nogle opgavesæt i matematik. Jeg er stødt på denne opgave og ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Tak på forhånd. -
potenslignig
ForumindlægHej med jer, jeg har en ligning der ser ud på følgende måde.. 30= 0,023x^2,777 Jeg skal isolere x.. 30/0,023= x^2.777 Jeg ved nu ikke, hvordan jeg skal få x til at stå alene, hvilken regel bruger man her? -
Udregning
ForumindlægHej "hvor mange gange kan en rumfærge flyve rundt om jorden på et døgn, når vi går ud fra, at den flyver i en højde af 1000 km og med en fart af 28.000km/t (jordens radius er 6.378 km)." -
Definition af handlingsforløb!
ForumindlægHvis man følger en hovedperson og dens oplevelser her og nu, men man også sideløbende får flashbacks at vide, er det så et enstrenget- eller flerstrenget handlingsforløb? -
Atletik på STX?
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide om der er atletik på STX :)? -
SRP
ForumindlægHej folkens. Jeg er allerede i gang med at udtænke hvad jeg dog kan skrive om i min SRP opgave. Har på forhånd valgt at det ene fag skal være bioteknologi men det andet fag ved jeg ikke endnu. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om noget dyrlæge relateret. Er der nogen som kan hjælpe mig?? ... -
areal beregning
Forumindlæghar fået denne opgave : ien trapez er arealet 456 cm2, og højden er 13cm. en af de parallelle sider er 22cm. beregn længden af den anden parallelle side? håber der en der kan hjælpe -
Blodtype
ForumindlægHej :) er der nogen som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: • Hvad er din blodtype i AB0-systemet ? • Hvad er din blodtype i Rhesus-systemet ? • -
Taylors formel
ForumindlægSkrev den anden dag et spørgsmål om beviset for taylorformlen i min bog, hvor jeg antog, at læserne vidste en masse om min bogs tilgang til taylorpolynomier for at forstå spørgsmålet. Derfor har jeg nu skrevet den centrale del af beviset, og det som jeg ikke forstår ned i nedenstående fil, som ... -
Isolerer a i potens funktion
ForumindlægHeey Hvordan er det lige man isolerer "a" i en potens funktion?
