Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19181 til 19200 af 21415
-
Hjælp til kronik
ForumindlægHej jeg sidder med en kronik som jeg skal lave. Jeg synes simpelthen er det er så utrolig svært. Jeg skal redegøre teksten og karakterisere argumentationsformerne. Er det nogen som kan hjælpe mig lidt på vej Teksten er nedenunder Rygermyten om den frie vilje Kronik af Charlotta Pisinger - afde... -
Frk. Freverts racistiske udtalelse
ForumindlægHejsaSom en muslim blev jeg meget fornærmet over DF´s lousie freverts udtalelse igår. Jeg citerer:""vildledte unge muslimske mænd mener, at det er deres ret at voldtage danske kvinder og slå danske borgere ned for fode. De avler sig som rotter. De er som kræftceller".Helt ærligt?! ... -
JEG DØR NU :'(..
ForumindlægJeg skal skrive en konklusion om denne artikel som jeg forstår INTET af !! DEN SKAL afleveres iaften .. PEOPLE HELP :'( De rigeste flygter fra den offentlige velfærd Danskere med månedslønninger over 50.000 kroner om måneden vender det offentlige velfærdssystem ryggen. Nye tal viser,... -
Srp brug for FEEDBACK
ForumindlægDet er En srp-opgave HTX.. Jeg har forsøgt at besvare spm 1, men er tvivl om - "at redegøre" besvares på den måde jeg har gjort. er der nogen som har mulighed for at give mig en feedback. FILER OGSÅ VEDHÆFTET =) !! KILDEANGIVELSER !! Analysen 1. Redegørelse af det senmoderne samfund o... -
Resume ad "Ål"
ForumindlægHejsa! Jeg skal jeg lave en litterær artikel om denne novelle, men jeg har desværre rigtig svært ved at forstå den. Inden jeg går i gang, ville jeg gerne kunne svare på følgende spørgsmål: Hvor foregår teksten? På stranden og i "hjemmet" Hvornår foregår teksten? Den foregår om somm... -
Rate mit Dansk essay
ForumindlægHey :) dette er mit første essay ever så vil gerne spørge om der er nogen der lige vil læse det igennem og komme med nogle gode råd? Et døgn gik. Fireogtyve timer. 1.440 minutter. 86.400 sekunder, tiden går, vi har alle prøvet det at stå og vente et eller andet. Vi venter på alt, venter på to... -
Dansk Stil om Unges
ForumindlægGoddag derude! Jeg er en niende klasses elevn som i dag, PÅ FØRSTE SKOLEDAG! Fik en stil for, men situationen vendte hurtigt, for et af oplæggende passede mig fortræffeligt! Tøj og stil og jeg gik simpelthen tankerne gik i gang i samme øjeblik jeg drejede nøglen til min hoveddør. Dog sidder jeg... -
Oversættelse
ForumindlægHej. Jeg håber, at der er nogen, som vil rette min oversættelse. På forhånd tak. Irene bor i en lejlighed med sin søster i Galicien, Spanien. Hun har et radioprogram, hvor piger skriver om deres problemer, og Irene svarer dem efter sin bedste overbevisning. I begyndelsen af historien er Irene... -
Dansk skriftlig fremstilling - Hvad vil i give den i karakter?
ForumindlægHvad vil i give dette essay i karakter? Hvad er digital mobning? og hvordan starter mobning? Opstår mobning bare ud i den blå luft, eller starter det med andres opfattelse og indtryk, af en. At man f.eks skiller sig ud af mængden. Man følger ikke de andres smag af musik, tøj, drenge, og alkohol... -
HASTER - skal afleveres imorgen.
ForumindlægVi har tre oversættelser for til imorgen, vi skal fokusere på substantivernes flertal. Er der nogen som kan rette den for fejl? så vil jeg være meget taknemlig!! Oversættelse 1: Det var en dejlig aften. Mod vest var solen ved at gå ned mellem en 'skov af fjernsynsantenner, og en varm 'ef... -
Feedback
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med at skrive en dansk opgave, og er så småt ved at være færdig.. Dertil kunne jeg godt tænke mig noget feedback på min stil, da jeg ikke synes, at den er særlig god. Dertil er det iorden, hvis man kommer med eventuelle tilføjelse.. det ville være rigtigt lækkert. H... -
Essay om digital mobning - HASTER SKAL AFLEVERE OM EN HALV TIME
Forumindlægjeg vil have evalueret mit essay om digital mobning det haster meget tusind tak i forvejen: Jeg ligger med min computer på mit værelse. Jeg burde jo være gået i seng, det er resten af min familie ihvertfald. Det er bare så hyggeligt at ligge sent om aftenen med min bærbar. Det er jo også weekend... -
Respons på essay
ForumindlægHej Jeg skal skrive en essay med udgangspunt i de nåede færgen af Johannes V jensen og frygt og lede af Hunter S. Thompson, men jeg har aldrig skrevet en essay før og aner ikke hvad den skal indeholde. Derfor søger jeg respons. Er følgende tekst en essay? Hvis ikke hvad mangles der for at d... -
Valg af videregående studie - Oecon, Jur eller Merc fir
ForumindlægSom overskriften siger så omhandler dette topic ovenstående studier på AU. Jeg står som så mange andre unge, og ikke aner mit levende råd mht. valg af studie, dog er jeg sikker på det skal være i en samfundsfaglig og/eller økonomisk retning, da jeg har en stor interesse for det samfundsfaglige... -
Erhvervsret i den finansielle sektor - Klager over SydvestBanken
ForumindlægNogen der har nogen som helt idé om hvad der skal svares på det her??? Er TOTAL på herrens mark :-S Niels Jørgensen er chefjurist og klageansvarlig i SydvestBanken. En dag sidder han med et par klagesager, som giver ham hovedbrud. Han beder derfor dig om noget sparring i sagerne. Niels redegør fo... -
Fransk HJÆLP(stil)
ForumindlægHej jeg er nybegynder i fransk og har desværre lidt problemer med det. Nu her inden ferien har jeg 2 opgaver jeg skal afleverer. Den ene handler om miljø og den anden om økonomi, men dette er ikke så vigtigt for sagen :). Nå men jeg ville i hvert fald lige hører om der var nogen der gad, at skimm... -
Den sorte skole UNDSKYLD - Erik Clod Poulsen
ForumindlægJeg skal skrive en kronik over denne. Og skal starte med en redegørelse af teksten, men ved ikke helt hvordan jeg skal starte.. Undskyld, vi tog fejl For tredive år siden, i slutningen af 70’erne, kastede jeg og to andre pædagogiske forskere os ud i et næsten revolutionært projekt: a... -
Hjælp til rettelse.
ForumindlægHej vil i ikke være søde at rette min novelle og sætte punktum og komma :) Playeren Niclas cyklede mens han røg sin smøg han skulle møde signe og mens han cyklede på vejen langs ved cykel stien tændte han sin mobil og lige da han skulle til at tjekke om signe havde skrevet en besked til ham så... -
AT - Eø + HIS - Kildekritik + metode
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg vil gerne prøve at forbedre min kildekritiske analyse i forbindelse med min mundtlige prøve i AT. Jeg føler jeg har meget godt styr på den erhvervsøkonomiske del, men fornemmer jeg halter i min historiske del. Jeg har prøvet at tage fat i en kilde og selv give et forsøg og... -
nogle der hurtig lige vil kigge min tekst i gennem for fejl
Forumindlæg2/Problemstilling I 2000 satte FN’s medlemslandes statsledere sig sammen og formulerede FN’S Millenniumerklæring. I den står der 8 klare mål, som skal forbedre menneskers levevilkår og sikre en sikker udvikling over hele verden. Ambitionen er at verden senest i 2015 skal nå de otte m...
