Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19241 til 19260 af 52678
-
stød
ForumindlægNogle, som vil hjælpe mig med nedestående opgave? -
tyngdepunktet
ForumindlægLigningen for en kurve er givet ved: x = y3 , y ≥ 0 og 0 ≤ x ≤ 8 a) Skitser kurven. (akseenhed 1 cm ~ 1 enhed) Kurven og en linje gennem kurvens endepunkter afgrænser et lukket område. Bestem for dette område: b) Koordinatsættet (x,y) til tyngdepunktet. -
Hvordan grundstoffer går sammen!
ForumindlægHvordan går grundstoffer sammen? -
Astronomi forum?
ForumindlægHej SP Hvordan kan det være der ikke er noget astronomiforum? -
Diffraktionsmønster
ForumindlægHvad menes der med diffraktionsmønster? -
Empiri i SOP
ForumindlægHej jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad empiri er. I min SOP skriver jeg i idehistorie, hvor jeg har er analyserer ud fra et interview, er det empiri? -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
Download af memoir
ForumindlægJeg er blevet anbefalet at installere memoir-klassen. Fint nok! Pakken og dens filer kan hentes herfra: http://tug.ctan.org/tex-archive/macros/latex/contrib/memoir/ Men hvordan ligger jeg filer det rigtige sted i linux?? Der står at filerne skal ligge i /texmf/tex/latex/memoir... øhh, hvor er de... -
Er jeg klog nok ? Har jeg en chance
ForumindlægHej jeg gå kun i 6 klasse men brander virkelig for at blive børnelæge! Eller uddanne mig til pædiatrisk kirurg jeg er fin dansk og engelsk og arbejder på matematikken hvor lang tid vare uddannelsen? Er den virkelig hård jeg forstår ik... -
Er matematik på A-niveau svært?
ForumindlægJa som overskriften siger, er matematik på A-niveau svært? Starter på stx her efter ferien og skal have matematik på A-niveau, da det kræver matematik, dansk på A-niveau og biotek på B-niveau for at komme ind på det biologiske institut (hvilket er hvad jeg vil efter gymnasiet). Har altid været e... -
pH beregning....
ForumindlægJeg er igen rendt ind i et par problemer... er lidt i tvivl om jeg har gjort det rigtigt: Man har en opløsning med [H3O^+]=5,7*10^-9M a: Beregn pH log[H3O+]=-log(5,7*10^-9)= 8,2441 b: Beregn [OH-] i opløsningen (1,0*10^-14 M^2)/[H3O+] = (1,0*10^-14 M^2)/(5,7*10^-9M) = 1,75438965*10^-6... -
Sandsynlighedsregnig :O!
ForumindlægHejsa Studieportalen. Jeg har matematik på C niveau på gymnasiet. Nu har jeg længe prøvet at forstå sandsynlighedsregning, og har måtte opgive, og beder ydmygt om jeres hjælp til følgende opgave: Et spil består i at kaste to sædvanlige terninger. Udfaldet er summen af de to terningers øjental. D... -
Rigtige?
Forumindlæg1) You never saw him again. 2) I spooked a while to fast, for he could understand me. 3) How many times should I say to you that du can`t stay out to midnight. 4) You dosent like my dress, do you? 5) What did she gave you in birthdaypresent? A new bag? 6) He had often pains in the back, but th... -
Sandsynligheden for at vinde et eller andet ved drej af lykkehjul
ForumindlægFelter i alt: 20 Bamse(r): 1 Æbler: 4 Lineaer: 7 Robotter: 3 Slikkepinde: 5 Hvad er sandsynligheden for på et lykkehjul at vinde a) et æble i første spil og en bamse i andet spil? SVAR: 4/20 * 1/20 = 1/100 b) to bamser? SVAR: 1/20 *1/20 = 1/400 c) ingen bamser? SVAR: ved ét spin er de... -
Statistik - Beregne den estimerede varians på middelværdiestimatet
ForumindlægDu er som nybagt cand.soc. blevet ansat i et ?rma, som kort før din tiltræden har foretaget en statistisk undersøgelse med henblik p°a estimation af en populationsmiddelværdi µ. Populationsstørrelsen er N = 10000, og man havde opdelt populationen i to strata, 1 og 2, med hhv. N 1 =... -
Vis at ladningen q =
Forumindlæg(9 * pi * n * d (v1 + v2)(n*(v1 - v2))^0,5 )/(2 * U (g*(p - p9;))^0,5) Jeg har følgende fire kræfterTyngdekraftenFt = 4/3 * pi * r^3 * p * gOpdriftenFo = 4/3 * pi *r^3 * p9; * gFriktionenFf = 6 * pi * n * r * vDen elektrostatiske kraftFe = q * E ...og bevægelsesligningen (homogen differenti... -
At tage sig sammen?
ForumindlægJeg startede rimelig godt ud i starten af af året og fik en del topkarakter, men nu falder det hele fra hinanden har fået 00 i mat efterfulgt af et 02! Min historie lærer tog lidt lysten fra mig hvilket har resulteret i at jeg har fået et indskærpet syn af hende oig hendes undervisning! Til trods... -
Vandrehjemmet. Rettelse!
ForumindlægHej, jeg har massere af opgaver der skal rettes!Skal lave et projeckt ud af det!Og mangler virkelig rettelse.Efter det er blevet rettet, skal jeg skrive det hele i hånd!Så behøver virkelig hjælp!Det eneste der skal gøres, er simpelthen bare at rette, komma, punktum, sætninger, og andre ting, hvis... -
Tror at jeg dropper ud
ForumindlægHver dag er jeg i gang med lektier 24/7. Og problemet er hver gang kan jeg ikke fínde ud af det og det er også ret irriterende at tænke på at folk som arbejder kan det på få minutter, mens jeg skal bruge 24 timer på det JEG ER GODT TRÆT AF DET! Jeg har grædt hele aftnen igår aftes om en stil so... -
Lille tysk stil - skal afleveres i morgen!
ForumindlægHer er en lille tysk stil, som kræver nogle rettelser. Jeg vil være meget taknemlig hvis der er nogen derude, som vil bruge lidt tid på at læse den igennem og rette evt. fejl på den: Ich heisse Hans Hansen und ich bin 15 Jahre alt. Ich wohne in Dänemark, in Tilst mit meinen Eltern und beiden G...
