Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19261 til 19280 af 20689
-
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Medicin kvote 2
ForumindlægNogen der ved hvad gennemsnittet for at blive optaget i kvote 2 på AAU var? AU havde nemlig på 11....??? -
Hvilken lommeregner skal jeg vælge til gym?
ForumindlægHej! Jeg skal bruge en lommeregner, som skal bruges til det matematiske gymnasium.. Hvilken en skal jeg vælge? Er der nogle der har gode råd? Jeg tænker mest på at købe en Ti 83 Plus Silver, men ville det være bedre med en Ti 89, da den kan udføre symbolsk manipulation? Og er det overhovedet noge... -
Islam HJÆLP
Forumindlæghar nogle spørgsmåle om islam, da jeg skal aflevere det i morgen og kan ikke rigtigt finde nogle oplysninger 1. Hvorfor følger nogen muslimer mere end deres kultur end religion 2. Hvorfor tror kristne at islamske kultur er voldelig 3. Hvad er sunni og shia, hvad er forskellen HJÆLP!!! Vil hav... -
Videnskab vs Religion
ForumindlægVidenskab vs. Religion - '' vi ved at religionen siger fx at verden er blevet skabt af gud på 6 dage !!! men videnskaben siger at verden blev til under bigbang !!! hvad gøre så at vi stadig tror på vores religionen når vi ved det med bigbang ? eller fx det med de første mennesker ... -
ryster stadig
ForumindlægJeg er stadig nervøs, da jeg lige har været til optagelsesprøve.. -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
Tankeeksperiment
ForumindlægEfter lidt forskellig samtale med nogle kammerater og andre, har vi udviklet et lille tankeeksperiment angående tid. Forestil dig: At der er bygget en raket, som flyver hurtigere end lysets hastighed. Du bliver sat på denne raket og fløjet ud i rummet. På vejen retter raketten en linse mod jor... -
Hvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010?
ForumindlægHvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010? Tror i at de kommer til at falde eller stige? -
Free fall
ForumindlægForstil jer, at når et legeme kastes opad (glem modstanden) på 15 m/s, altså t0 = 0, v0y = 15 m/s og y = 0. Så spørgsmålet er, hvordan man finder tiden (t1), når man kender v1y = 11.3 m/s og y = 5? Anden oplysning; t2 = 1.53 s, v2y = 0 og y = 11.5 m. Jeg ved, at man benytter nogle forml... -
Bedømmelse udfra aktivitet
ForumindlægHej alle :-) Jeg har fået en karakter hvor jeg føler jeg er blevet fejlbedømt. Min lærer mener åbenbart at jeg ikke har været nok aktiv i timerne og har således trukket mig ned fra 12 til 10. Jeg har været uenig med vedkommende i denne bedømmelse, men vedkommende har gjort det klart, at dette ha... -
Alle er skide kloge til matematik!!! Nej!
ForumindlægPå den skole jeg går på nu, har jeg stødt på et problem.... CAS-værktøjet! I følge bekendtgørelsen står der, at eleven skal være bekendt ved brug af et CAS-værktøj. Der står intet om at eleven også skulle kunne løse simple ligninger, og lære at differentiere i hånden.... Dette ser jeg som et pro... -
Hvorfor er det ikke bevist?
ForumindlægHej alle i matematikforummet. Jeg forstår ikke, hvorfor der ikke er en regel for integration af en kvotient. Vil nogle i matematikforummet ikke gå i gang med at arbejde på det, da jeg mangler reglen i min formelsamling. -
Forberedelse til et videregående studie
ForumindlægHvis du allerede er kommet på plads i din nye lejlighed, alle de praktiske ting er gået i orden, ja så kan jeg kun forestille mig, hvor lang og spændingsfyldt ventetiden til studiestart om små to uger må være. Så hvorfor ikke tage hul på glæderne allerede nu og smugkigge lidt på, hvad dit kommend... -
Den sorte skole UNDSKYLD - Erik Clod Poulsen
ForumindlægJeg skal skrive en kronik over denne. Og skal starte med en redegørelse af teksten, men ved ikke helt hvordan jeg skal starte.. Undskyld, vi tog fejl For tredive år siden, i slutningen af 70’erne, kastede jeg og to andre pædagogiske forskere os ud i et næsten revolutionært projekt: a... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle Er der nogen der har fået de skriftlige karakterer endnu?Venter stadig spændt på mineHvordan er det gået jer? -
optagelse!! haster... :(
Forumindlægheej.. jeg skal tage optagelse prøv, for at kom ind i htx. Jeg vil vide om optagelsen indholder, så jeg kan forbrede mig... please giv mig en svar? -
Økonomi på Universitetet
ForumindlægHvad skal der til for at studere økonomi på uni, og hvilke fag er gode at have haft før?`Hvor meget skriftlig arbejde er der, og er det et hårdt studie?\n\nPå forhånd tak. :) -
Komplekse tal
ForumindlægHej :) Håber, jeg kan få lidt hjælp. Opgaven går ud på at beregne en impedans ved 200 Hz, når flere oplysninger er opgivet. Jeg har prøvet at løse opgaven, men det går galt med enhederne. Jeg har uploadet en fil, da det er bedre skrevet op der :) Det er opgave 2 På forhånd tak :) -
Indstilling til gymnasiet
ForumindlægHej!! Jeg kunne godt, tænke mig, at få af vide, hvad for nogle krav lærerene stiller for at kunne indstille eleven til gymnasiet, i mit tilfælde vil jeg gerne kunne blive indstillet til STX ... Så hvis der sidder nogle ''gamle skolelærer'' herinde, vil I så skrive hvad krav man sk...
