Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19281 til 19300 af 23690
-
Engelsk og religion
ForumindlægJeg skriver i engelsk og religion (som samfundsvidenskabeligt fag), men nu er jeg pludselig kommet i tvivl om mit metodevalg. Jeg skriver om en bog, der handler om en religiøs pilgrimsrejse, hvor jeg benytter religionssociologi til at kritisere bogen. I engelsk bruger jeg en hermeneutisk metode -... -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d... -
SSO-vurdering !
ForumindlægHey..Jeg skal næste uge skrive SSO om romerriget i Cæsar's tid. Jeg kender ik min kommende problemformulering, men det bliver omkring Cæsar og hans vej til magten. Jeg vil blot spørge herinde om hvad er værd at vurdere i afsnittet ( vurdering /diskussion) ? Jeg synes ik at det ville være et s... -
AT - kritik af egen synopsis
ForumindlægJeg har tænkt på en ide, som jeg meget gerne vil høre hvad i synes om, for jeg kan ikke helt finde ud af om den holder i "byretten" :) Jeg sidder og er ved at lave mit talepapir til den mundtlige AT årsprøve, og er stødt på et problem. Jeg har om individets rejse fra land til by, og ... -
Folkeeventyr; Prins Hvidbjørn (folkeskolen)
ForumindlægHey peeps, Sidder her og skal aflevere min danske synopse onsdag d. 27 Maj, om godt og vel to dage, er lidt sent ude ved jeg men whatever,, Det er sådan at mit fordybelsesområde er folkeventyr og har dertil valgt eventyret "Prins Hvidbjørn" - Tænkte om der eventuelt var nogen som havd... -
en synopse
Forumindlæghej alle sammen... Er der nogen,der kan rette min synopse - alt stavefejl, kommeaer og sproget. og prøv at se om det er formuleret rigtigt. Det er meget vigtigt. tak på forhånd... :) -
Mundtlig eksamen(B)
ForumindlægDer er formentlig en del andre herinde, som snart skal op til den mundtlige engelsk eksamen. Så det kunne være meget passende, at starte en tråd i den anledning. I forhold til gode vendninger til eksamen, hvad er der så af habile råd? fx: En anden tekst som er tilsvarende med denne er.......... f... -
Talepapir.
Forumindlæghej :) Er der nogen der vil læse mit talepapir igennem og se om det er godt nok? Jeg skal op imorgen - så ville være en stor hjælp. -
Hjælp skal rettes....dansk opg.
ForumindlægIndledningAmalie Skram opvoksede i Bergen sammen med sin familie. Hvor hendes far drev en butik. Butikken gik meget dårlig for Mons Monsen , som Amalies far hed. Amalie Skram har været gift to gange og skilt fra begge. Hendes første ægteskab blev hun presset ind i af hendes mor. Ægteskabet var fo... -
litterært værk
ForumindlægHej! I 2.g skal jeg læse et litterært værk, helst ikke for svært. Nogle eksempler? Klasikkere, i må meget gerne skrive hvad værket handler om. på forhånd tak for hjælpen! -
Hjælp...Dansk opg.....Skal rettes :D
ForumindlægEt hurtigt gennemlæsning :D ps: problem med nutid od datid :SIndledningAmalie Skram opvoksede i Bergen sammen med sin familie. Hvor hendes far drev en butik. Butikken gik meget dårlig for Mons Monsen , som Amalies far hed. Amalie Skram har været gift to gange og skilt fra begge mænd igen. Hendes ... -
24 B samf eksamen! hjælp ! :)
Forumindlæghvordan forgår selve eksaminationen? altså skal men selv starte med et 10 minuters oplæg? hvor de ikke må afbryde eller hvordan forgår deT? håber nogen kan hjælpe :) -
Eksamen i engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har nu læst hele mit pensum igennem, og skal derfor begynde og tænke over hvad det er præcis jeg skal sige til min mundtlige eksamen i engelsk på mandag. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne fortælle mig præcis hvad jeg skal sige udfra teksten og hvordan man perspektiv... -
Spies Rejser metode hjælp!
ForumindlægHej alle kloge hoveder I min AT opgave beskæftiger jeg med fagene historie og erhvervsøkonomi, mit emne er spies rejser og det økonomiske boom i "de glade 60ere" der gjorde det muligt for Simon spies at grundlægge dit rejseimperium. I min opgave skal jeg ind på hvordan det økonomiske o... -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
Ting, man bør vide/lige så godt kan lære på gymnasiet
ForumindlægJeg går i 9. og skal til næste år begynde på gymnasiet.Så jeg tænkte på, om der er noget man ifølge dig skal vide? Sagde dine nye klassekammerater noget, hvor du tænkte, at det burde man vide fra folkeskolen af?Eller noget man lige så godt kan lære nu, fordi man bruger det rigtig meget i gymnasiet? -
Større Skriftlig opgave!!
ForumindlægHey...Jeg vil lige høre jer om hvordan det er gået med jeres SSO-karakter? Skriv gerne emnet, karakteren og hvor meget du havde regnet med! -
Oversættelse:P
ForumindlægHejsa! En der gider kaste et blik på min oversættelse omhandlende relative pronominer??I have a friend, who is going to London for six months. She wrote to a bureau, which speciality is private accommodations to people, who is seeking accommodation in London for a short-term period. In the let... -
Politiken
Forumindlæger nogen her henne der kender denne her Arikelen " Politiken : Kronik: Demokratiet af sporet" Politiken 31 august 2005?er der ikke nogen der vil fortælle mig hvad det handler om? -
rettelse af essay.
Forumindlæg”My Son the Fanatic”By Hanif KureishiThe story deals with problems of different values and customs of modern society in many ways. Parvez a taxi driver from Lahore in Pakistan, is the main character and he is opposite of his son Ali well integrated in the English society and live as an modern ”...
