Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19281 til 19300 af 152921
  • Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug

    Forumindlæg
    I AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo...
  • regler og definitioner

    Forumindlæg
    Hej! Nogle der kan give forklaring, definiton og en formel evt til følgende emner: -oktretreglen -kovalente bindinger -dubletreglen
  • 5. juli!

    Forumindlæg
    Den 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre?
  • Gode links?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag
  • Hvad sker der med kviksølv og guld når de kommer i kontakt med hinanden?

    Forumindlæg
    Jeg har hørt om amalgam, men jeg kunne godt tænke mig en mere detaljeret forklaring:) håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :)
  • Forsøgsopstillingstegneprogram

    Forumindlæg
    Lang titel, men den siger sådan set det hele. :) Jeg leder efter et program, hvor jeg kan tegne forsøgsopstillinger. Efterhånden er en ad hoc løsning i Paint ikke ligefrem det bedste, når opstillingerne bliver mere komplicerede. Er der nogen, der kender et sådan program?
  • ethylethanoats opløselighed i vand

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal argumentere for ethylethanoats opløselig i vand. Jeg er klar over at estere normalt indeholder en del carbonatomer, som gør dem lange, og derfor upolære. Men jeg er også klar over at ester-delen i ethylethanoat kan indgå hydrogenbindinger (pga. dens t...
  • Eksamen fysik

    Forumindlæg
    I dag fik vi afvide vores 2 udtrækningsfag, skriftlig fysik og skriftlig tysk. Uheldigvis!!! Har i en anelse om hvad jeg kunne blive sprugt om til sådan en skriftlig fysik? Eller eventuel et link omkring fysik hvor jeg kan øve mig, og en FSA fysik af de foregangene prøver?
  • intermolekylære kræfter & kogepunkt

    Forumindlæg
    Hvilken type intermolekylære kræfter har ansvar for, at kogepunkterne stiger hen gennem rækken ethanol → butan-1-ol → pentan-1-ol? på forhånd tak.
  • Basal humanbiologi

    Forumindlæg
    Jeg sidder inde med nogle spørgsmål ift. pointfordelingen. Jeg kan forstå, at der gives 2 point for et korrekt svar og (...) minuspoint for et forkert? Hvordan er det lige det hænger sammen. Lad os antage, at X har svaret rigtig på 33 ud af de 50 spg. i basal humanbiologi. 10 ud af de 50 er besv...
  • Termodynamik

    Forumindlæg
    Vi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof...
  • Kemiske ligninger

    Forumindlæg
    Kan ikke så godt finde ud af det. Ved godt at C6H12O8+6O2&rarr;6CO2+6H2O Men hvordan løser man sådan nogle ligninger? Tak på forhånd.
  • Fremstilling af salt

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg kunne godt tænke mig at spørge hvad konklusionen kunne være til fremstilling af salt med materialerne Mg og HCl? Tak på forhånd :)
  • Beregning af koncentrationen

    Forumindlæg
    Man fortynder 100 mL 0,050 M saltpetersyre med 250 mL 0,020 M saltpetersyre. Beregn koncentrationen af saltpetersyre i blanding Hjælp!
  • Samfundsfag på tysk?

    Forumindlæg
    Hvordan siger man "Samfundsfag" på tysk..
  • Haster!! Mat B. Mundtlig eksamen i morgen.

    Forumindlæg
    Hej jeg ville h&amp;#248;re om man m&amp;#229; tag maskine skrevet notater med ind til den mundtlig eksamen i matematik B. Da alle mine notater er maskine skrevet, er det nemmer for mig at printe det ud?
  • Standardtilstand!

    Forumindlæg
    Hej alle Hvad skal jeg fokuser på når spørgsmålet lyder: - Kan en reaktion forløbe selv i standardtilstand ved 60 grader ? Tak på forhånd !
  • navngivning

    Forumindlæg
    jeg kan ikek navngive stoffet: ring-H2C-CHCH3-CH3 se vedhæftet fil
  • Sur eller basisk?

    Forumindlæg
    Hvordan finder man ud af om en opløsning er sur eller basisk? fx. en opløsning med [OH] = 0,004 M ? Gerne med GOD forklaring :D Tak på forhånd..
  • organisk kemii

    Forumindlæg
    Hej allesammen er der en der kan hjælpe med følgende opgave: Tre stoffer X,Y og Z har alle molekyleformlen C3H8O Jeg har tegnet strukturformlerne mangler at: Kogepunkterne for de 3 stoffer er : x= 10,8 grader Y=82,4 grader og Z= 97,9 grader b) tilordn hvert kogepunkt til en ...