Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19281 til 19300 af 119569
-
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej allesammen! Jeg har glemt hvordan man løser opgaver som denne og jeg får ikke meget ud af at læse mine noter igennem: En person indbetaler 200 kr. hver månes på en konto, hvor en månedlige ente er 0,3%. Efter indbetaling nr. n står der 87117,47 kr. på kontoen. Bestem tallet n Hvis d... -
Hjælp
ForumindlægHvordan løses denne opgave? Opgave 4 Når man har at gøre med en lille radioaktiv kilde, der kan opfattes som punktformig, så gælder der den såkaldte afstandskvadratlov, som siger, at strålingsintensiteten aftager med kvadratet på afstanden. Hermed menes, at hvis x er afstanden til kilden og y... -
Elektrisk energi
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forstå begrebet elektrisk energi, som kan forstås som en genstands elektriske ladning. Men hvis denne energi skal ændres, så ændres fordelingen af elektriske ladninger i systemet. Herefter kommer min fysikbog med et eksempel: "fx et batteri, hvor positiv og negativ ... -
Diff.ligning. Bestemme a
Forumindlægen population af mus udvikler, så antallet af mys, y, som funktion af tiden, kan beskrives ved differentialligningen: dy/dt = ay(2000-y) På et tidspunkt hvor der er 600 mus, er væksthastigheden 20. a) bestem konstanten af a. b) til tiden 0 er der 200 mus. bestem en forskrift for y. ... -
Gåde
ForumindlægNår man tager kvadratroden af et primtal, skal det ende med at blive et irrationelt tal. Hvad er løsningen? Det er en gåde, min bror har givet mig, og jeg har selv matematik på niveau C. Tak -
hvad er niveau??
Forumindlæghey. hvor meget er et niveau i gymnasiet??? altså fx. matematik på a-niveau. i stedet for b-niveau. er det noget med timer at gøre eller?? er fysik på aniveau lige så meget som biologi på a-niveau?? bare et ex. -
Hjælp til Zulu
ForumindlægJeg har haft en bog til religion der hedder "de døde lever" af Kirstine Munk. Jeg skal op til sygeeksamen her i august så jeg ville ovenud taknemmelig hvis der var nogen der havde nogle noter eller andet liggende..håber nogle kan hjælpemvh Mikkel -
To digte: Michael Strunge - stinkende lig og Kirsten Hammann - Jeg går andre steder hen
ForumindlægHej.. :)Jeg ville høre om der var nogle der ligger inde med enten en opgave/sammenligning af de to digte eller noter der til....??Skal nemlig skrive en stil om dem, men sidder lige lidt fast.. så har brug for lidt inspiration..Håber at høre fra nogen... På forhånd tak :) -
Hjælp-Ødipus fortolker søges
ForumindlægjEG HAR VIRKELIG BRUG FOR EN DECIDERET FORTOLKER. Her menes, at for hver strofe/vers i ødipus, skal forklaes, og fortolkes forstår den ikke... Nogle der evt. har grundige og gode noter????? Gerne maile [email protected] -
Hvorfor ryger Nille?
ForumindlægHej, Nogen der har lavet casen "Hvorfor ryger Nille?" Kunne godt tænke mig at få fingre i nogle noter/guldkorn hvis nogen skulle ligge inde med nogle :) På forhånd tak for hjælpen -
ordstilling oversættelse
Forumindlæger der en der lige er et lille geni til engelsk og lige kan hjælpe mig : 1) Er solen gået ned? Det har jeg virkelig ikke lagt mærke til. Is the sun gon dawn? That have I really not (lagt mærke til) -
HTX ... lidt info hjælp ?
ForumindlægHej derude :) Jeg skal på HTX her næste år, også kom jeg til at tænke på: Hvad er egentlig godt at vide allerede før jeg kommer ind? altså er der nogen ting som i måske ville havde ønsket fagligt at i vidste i forvejen? Det er så jeg lidt ved hvad jeg skal forberede mig på, og hvad jeg kan f... -
Areal og vinkler i parallelogram?
ForumindlægDer er givet 4 punkter A(-4,-6) , B(2,-4), C(-1,-2) og D(-7,-4), der sammen danner et parallelogram. a) Beregn vinklerne i parallelogrammet. b) Beregn arealet af parallelogrammet. Jeg har ingen ide, hvordan man beregner dette. -
Vektorer i rummet
ForumindlægEr lidt lost med b og c i denne opgave? -
linæer funktion
Forumindlægjeg er i gang med at lave matematik opgaver. men jeg går i stå her. fatter det ikke. nogen der kan hjælpe? =) En funktion er givet ved f(x)=-4x+6. a) Bestem grafens skæringspunkter med hver af akserne. b)Grafen for en linæer funktion g(x) går igennem punktet P(-2,4) og er parallel med grafen f... -
Faktorisering!
ForumindlægHej Vi skal op i mundlig matematik i morgen, og vi har sindsygt meget brug for lidt hjælp! Et af spørgsmålene lyder: Forklar om faktorisering. Er der nogen der kan sige os, hvad begrebet helt bestemt betyder? På forhånd tak :) Hilsen de to stressede! :P -
fordoblingskonstant
ForumindlægPå et bestemt tidspunkt måles antallet af bakterier i en bakteriekoloni til 2,34 mio. Det oplyses, at antallet af bakterier udvikler sig af eksponentielt, og at det fordobles hver gang, der går 18 minutter. Sammenhængen mellem antallet af baktierier og tiden kan beskrives ved en eksponentiel funk... -
Matematiske funktioner??
ForumindlægHej alle sammen Jeg har et spørgsmål vedr. a og b i de forskellige funktioner (lineære, eksponentielle og potens) I en lineær funktion er: a = hældningskoefficient b = skæringspunkt ved y-aksen I en eksponentielffunktion er: a = ? b = skæringspunkt ved y-aksen I en potensfunktion er: a = ? b ... -
bestem koordinaterne?
Forumindlæghejsa ...Denne her opgave driller lidt: => => Bestem koordinaterne til a og b, når det er givet at: => => ( 6 a + b = -3) og => => ( -4 a - b = 1) det jeg ikke kan forstå er hvad jeg skal starte med at gøre??? ... -
Vektoropgave
ForumindlægHar lidt problemer med en delopgave i eksamensopgaver i matematik 3 årigt a-niveau. Håber I kan hjælpe. [Vektor pil og samtlige a og b er underforstået selvfølgelig :-)].Opgaven lyder:I en plan er der givet 2 vektorer a og b, om hvilke der oplyses:længden af |a| = 5, længden af |b| = 2 og vinklen...
