Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19281 til 19300 af 92586
-
Hvad blev karakteren?
ForumindlægHej alle Så er AT overstået for mig og mange andre. Har på fornemmelsen, at det er temmelig høje karaktere der generelt er givet - så nu er jeg lidt nysgerrig - Hvad har i fået? Jeg fik selv 12 :) !!!! -
Der er kun én hue, den er ???
ForumindlægJeg går ud fra, at de fleste af jer kender til sangen: "Der er kun en hue....." ?? Hvad er jeres holdning til den? Sjov og spas? Er det okay, at ha f.eks. en banner på vognen med sangen (indholdende sin egen huefarve selvfølgelig) -
Opgave om Moxso
ForumindlægEr der nogen herinde der har skrevet en IT-opgave om virksomheden X? Kunne godt bruge hjælp til min opgave, har svært ved at forstå hvordan det virker. skrriv til mig. -
middelværdi og variansen i et normalfordelt observationssæt
ForumindlægHejsa. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man middelværdien og variansen i et normalfordelt observationssæt. Jeg har at X ~ N(mu, sigma^2) Der er vel ikke en der kan skære det lidt ud for mig? evt med et eksempel? Håber i kan hjælpe Kh Julie -
isolere med logaritme i ligning
Forumindlæghvordan isolere jeg x når jeg kender y. y= 1,5*10^6 * 2345^x kan det godt give y/1.5*10^6 *log(0,1288)= x???? -
løsning af ligning
ForumindlægHar brug for hjælp til denne ligning: 300=(800/e^(-k*10)-20)*e^(-k*70)+20 Min lommeregner er stået helt af, den har været "busy" i snart 10 min. -
ligning
Forumindlæghej hvordan løser man denne ligning 3 kubikrod x+1 =10 -
x-værdi
ForumindlægHjælp, hjælp, hjælp!! Hvordan finder jeg x-værdien hvis f(x)= 10? -
al hjælp ønskes!
ForumindlægHej :) skal op til biologi C mundtlig eksamen den 23. juni, og jeg ville gerne vide om der var nogen som har noter eller dispositioner eller hvad som helst! jeg stinker til bio, og jeg ville helst undgå at trække det... så hvis i har nogen, så vær venlig og sende dem til mig :) -
Fejl i sætning'?
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at finde fejlen i denne sætning + forklaring? a child will be mentally damaged if learning not included play and fun and games -
Fodnoter i SSO i dansk
ForumindlægSkal man, ligesom i historie, have fodnote, når man nævner en ny person ? altså med født, død og stilling ? -
Indavl?
ForumindlægEr grunden til at slægtninge ikke kan giftes, for at forhindre indavl og dermed forhindre den skade der måtte komme af det (her tænker jeg fysiske handicap)? -
Do - omskrivning
ForumindlægHejsa. Er der en eller flere som kan forklare mig meget konkret og med eksempler hvornår man bruger do - omskrivning og hvornår man ikke gør, da engelsk og sprog generelt IKKE er min stærke side:-d Mvh Louise -
Newton og den naturvidenskabelige revolution
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i matematik og historie med emnet: Newton og den naturvidenskabelige revolution. Jeg har dog et lille problem. Jeg har to ting jeg kan skrive om i matematik nemlig enten differentialregning eller verdensbilledet. Problemtet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg skal k... -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
hjælp mig please
Forumindlæghejsa allesammen.. jeg skal snart til en prøve i matematik igen, så tjekkede lige min sidste prøve.. jeg har fået fejl i disse FIRE tingester :-) 1)reducer udtrykket: (p+q)^2 - p(p+q)+q^2 (p+q)^2 - p(p+q) + q^2 = (p+q)^2 - (p+q)^2 + q^2 = q^2 2)løs ligningen: x/12 = 1/3 +1: x*... -
kompleksligevægte
Forumindlægmin opgave lyder: hvor mange gram AgCl kan opløses i 1,0 liter 0,1 M ammoniak(NH3) hvis komplekskonstanten for [Ag(NH3)2]+ er 3,2*10^6 M^-2 og opløselighedsproduktet for AgCl er 1,76*10^-10 M^2 den molæremasse (AgCl)=143,32 g/mol har prøvet: reaktion: AgCl ⇔ Ag+ + Cl- [Ag... -
logaritmer
ForumindlægHej Mit spørgsmål går på hvad den omvendte funktion er til en eksponentiel funktion med 1,10(10%) vækst langs-aksen pr. i´te ændringsværdi på 1 langs x-aksen? Det må vel være en logaritme funktion som har en 1,10(10%) vækst langs x-aksen pr. i´te ændringsværdi på 1 langs y-aksen? (Tænker jeg, m... -
Uden hjælpemidler | forklar betydningen
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med løsningen af disse spørgsmål samt komme med en god forklaring på løsningen? "Antallet af indbyggere i Danmark kan med god tilnærmelse beskrives ved funktionen f(x) = 0,2x+6, hvor x er antal år efter 2010 og f(x) er antallet af indbyggere i Danmark. ... -
kernebatteriets nyttevirkning
ForumindlægPu-238 henfalder ved en alfaproces. I kernebatteriet omdannes noget af den frigjorte energi fra alfahenfaldene til elektrisk energi, (5,592MeV). Batteriet afgiver elektrisk energi med effekten 60W. b) Hvad er kernebatteriets nyttevirkning? Jeg har nyttevirkningens formel: n=Eudnyttet/Etilført....
