Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 19321 til 19340 af 35409
-
bestem diameteren af det krater, der bliver omdannet ved nedslaget med en energi på 4 megaton TNT
Forumindlæghejsa hvordan regner jeg denne opgave? Et endslagskraters størrelse afhænger af den energi, der bliver udløst ved nedslaget. sammenhængen kan beskrives ved formlen: y=k*x^1/3 y=krateret diameter(meter), x=energien,(målt i megaton TNT). Barringer-kraterets er 1200m i diameter, og v... -
Finans Bachelor
ForumindlægHej Hvad er folks mening til den nye finans bachelor udd.? http://www.finansbachelor.nu Og sammenlignet med HA Almen Erhvervsøkonomi? Tænkte på at det er 1. år med Finans bachelor om uddannelsen så ikke skal have lidt tid til at komme i gang osv. mht lærererne ikke er inde i rutinen med underv... -
y = ba^x
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man tegner en eksponentiel udvikling i et koordinatsystem? -
skr. eksamenskaraktere
Forumindlæghej med jer.. vi har idag fået vores skr. karaktere.. og jeg undrer mig over at halvdelen af klassen er dumpet i skr. MAT A ? giver det nogen mening? der var også nogle der sagde at 42 % var dumpet på LANDSPLAN?????? det giver da slet ingen mening? hvr kan man se statistikker? -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte -
Matematik opgave
ForumindlægHvordan løses denne opgave? I en model for farten af en raket, der skydes lodret op, er rakettens fart som funktion af tiden en løsning til differentialligningen: dy/dt - 1/15-1 • v = 300 / 15-t -9,81, 0≤t≤14. hvor v(t) er rakettens fart (målt i m/s) til tidspunktet t målt i s... -
Hjælp - erfaringer med jura (AU, AAU og SDU)
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse jura til september. Men jeg aner ikke hvor. Jeg er pt. bosat i Midtjylland og har ingen tilknytning til nogen af studiebyerne. KU er dog udelukket, da jeg har 2 børn og ikke vil flytte dem så langt væk fra netværket (plus jeg aldrig får råd til at bo i København e... -
Hjælp til AT emne
ForumindlægHej (: Min gruppe og jeg skal skrive AT i fagene historie og biologi. Overemnerne er: Utopier, forudsigelser og visioner Nogle der har nogen ideer til hvad emnet kunne være og måske nogle ideer til en mulig problemformulering? -
Matamatik
ForumindlægHej jeg står med et problem jeg har ved hæftet en fil hvor der står opgaverne jeg har problemer med tusinde tak på forhånd -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Vedhæft fil
ForumindlægHejsa. Nu har jeg i en tid beundret funktionen "vedhæft filer". Synes det er smart, at man lige kan tilføje fx et matematikdokument, så peecee ikke hele tiden skal benyttes til dette. Men spørgsmålet er så, hvordan denne funktion benyttes!? Har prøvet at vedhæfte en fil fra min pc, som ... -
Matematik A- netadgang
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil spørge om der er andre der har været op i matematik med netadgang i dag? hvis der er nogen, så vil jeg gerne høre hvad I har fået, for jeg synes den var virekelig svær, og mest den udenhjælpmidler På forhånd tak -
HF på gym eller VUC?
ForumindlægJeg ved ikke om jeg skal tage en HF uddannelse på gymnasiet eller VUC. Det der taler imod gymnasiet, er at jeg tror jeg måske er lidt for gammel til det (23 år), da de fleste der går på gymnasiet er i 18 års alderen (det er i hvert fald hvad jeg er blevet fortalt). Jeg snakkede med en vejlede... -
FSA - skriftlig fremstilling :?
ForumindlægHej . Jeg skal i morgen op i dansk - skriflig fremstilling, og vil derfor spørge om i har nogle råd til , hvordan jeg kan forberede mig , og hvad der er vigtigt for en stil :) Og vil lige spørge om jeg må tage nogle noter med og retskrivning eller , hvad må man i det hele taget med ? -
Resultater af løbeprogram
ForumindlægHej. Jeg har en løbeprogram, som jeg skulle udføre, men det fik jeg ikke lige gjort. Så er der nogen der sådan ca. ved hvordan det ville udvikle sig, hvis man nu løb hver dag? Jeg SKAL bare bruge nogle resultater.. -
Entalpi,entropi og gibbsenergi!
Forumindlæghej studieportalen! Håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1) Hvorfor er entalpi en tilstandsfunktion? (tænker i forhold til Hess lov forsøget) 2)Forklare sammenhængen mellem tilvæksten i entalpi,entropi og gibbsenergi? -
Udregne gennemsnit?
ForumindlægHej, hvilken gennemsnitsudregner er bedst at anvende? Jeg har anvendt tre forskellige, (heriblandt lectio), og de giver alle noget forskelligt. Forskellen er ikke SÅ stor, men stor nok til at jeg ikke er helt sikker på om jeg opfylder adgangskravet. Er Lectio 100% korrekt, eller anvender uni... -
Vægtning af Naturfag på HF
ForumindlægSvarer02 i Naturfag til hvis man fik 02 i Biologi,Geografi og Kemi hver for sig, eller svarer det til at man havde fået 02 to gange og 4 een gang i de tre fag? Kan ikke finde noget entydigt svar.. -
Mikroøkonomi hjælp/tutor
ForumindlægHej jeg er lidt desperat efter noget hjælp til mikroøkonomi. Jeg står lige nu til helt sikkert at dumpe, så vil hører om der ikke er en der kan hjælpe mig gennem pensum. Jeg læser HA (kom) på CBS. Mit problem er ikke så meget forståelsen af mikroøkonomi, men de matematiske udregninger -
Amortisationstabel finansregning
ForumindlægHej, jeg har meget svært med amortisationstabller i finansregning, håber i kan hjælp Udfyld en række i amortisationstabel Primo - ydelse - Rente - Afdrag - Ultimo 5000 - 1000 - 50 - 950 - 4050 ------------------------------------...
