Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19321 til 19340 af 41162
-
Hvad betyder opgaveformuleringen
Forumindlæg? I min opgaveformulering står således, jeg tror godt jeg ved hvad det er jeg skal, men jeg vil gerne lige være helt sikker. Du skal aflevere En sammenhængende fortolkning af novellen på 200-300 ord - under en overskrift hvori ordet 'power' indgår. ? -
Engelsk avisartikel
ForumindlægHeysa, jeg har en engelsk oversættelse af en dansk avisartikel, jeg meget gerne vil have, at i gad kiggge igennm.På forhånd - mange tak for hjælpen!Den danske tekst:Det er hjernen, der bestemmer, om vi blever forelskede, og det vedtages i et meget primitivt, gammeldags område for drifter og insti... -
Studerende på 1. klasse
ForumindlægDe venlige sjæle fra LO har lavet en undersøgelse, som viser, at den danske studerende lever et liv på første klasse. Undersøgelsen viser, at der er mange studerende ved de højere læreranstalter, som får en eller anden form for støtte af forældrene eller optager et studielån. Derudover viser und... -
Hjælp til henførende stedord
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig lidt her? - må gerne komme med nogle forklaringer undervejs også - det er de ord der står med dansk som jeg skal have oversat:skal oversætte det der står på dansk:Die Reise, jeg fortæller om, war super Carsten, som sidder ved siden af mig, ist krank Der Bus, som jeg kører... -
Kort stil
ForumindlægNogen der vil tjekke min stil ??Dan danske version:Jeg kender ikke mange udlændinge. Og jeg nakker kun med meget få af dem. Jeg har aldrig nogensinde haft en rigtig samtale med en udlænding. Ikke fordi jeg ikke kan lige udlændinge, men fordi jeg ikke kender nogen.Jeg har kun kendt en udlænding. H... -
I tvivl om gymnasie og fag
ForumindlægHej, mit navn er Benjamin og jeg går i 6. klasse. Jeg har mange spekulationer for fremtiden, men jeg er i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal gå på. Jeg ved heller ikke præcist hvilke fag jeg skal have. Jeg vil være matematiker, og evt tage en Ph.d. Mit faglige niveau er intet problem; jeg score... -
Oversættelse
ForumindlægHjælp med oversættelse af denne fra dansk til engelsk. Dansk: Min onkel og tante bor i et gammelt hus i Swindon. Hver sommer, så snart skolen slutter (finish), skynder vi [os] til stationen, tager det første tog og rejser (go) ud til dem. De har en stor have; der er masser af bær og frugt, og v... -
HJÆÆLP, DET HASTER!!
ForumindlægHeeij :D... Jeg vil gerne have hjælp til en dansk Essay.. Mit afsæt er ''Mobiltelefon'', det er ikke selv valgt, men det er min lærer der har valgt det ... :D Jeg ved ikke helt rigtigt hvordan jeg skal komme videre.. :D Altså på vores skole er det sådan at vi skal aflevere vores m... -
au pair oversættelse
Forumindlæghej jeg skal oversætte denne tekst fra dansk til fransk. Jeg ved ikke om det er rigtigt det jeg har oversat. Se venligst om der er fejl og skriv dem i et nyt indlæg: En ung dansker, Anne, kommer til Paris for at være au pair pige i et år. På grund af sproget møder hun af og til visse problemer... -
AP prøve
ForumindlægNu er grundforløbet på mit gym snart slut, så vi skal have Ap prøve på fredag. vil bare lige hør' af dem der haft ap prøve : hvordan læser man til den prøve? jeg fatter virkelig ikke latin og er ikke god til det der direkte objekt osv (dansk.delen) -
Oversættelse - please hjælp :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en tysk stil, og har en sætning, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Hvordan vil i sige denne sætning på tysk?: "Hun ved, at hvis hun siger fra, vil det medføre store konsekvenser" På forhånd mange mange tak - Håber i kan hjælpe en pige i nød! -
Kan nogen af jer rette min account...
ForumindlægClothes – Account The short story evolves around the Indian girl Sumita, who is going to marry Somesh. The story starts off with an in media res, where Sumita’s family is preparing Sumita for Somesh and his parents because they pay them a visit. The events in the story is very sim... -
Hvilken novelle skal jeg vælge?
ForumindlægJeg skal lave en fremlæggelse om en novelle og jeg vil gerne høre om i har nogle bud til hvad det kunne være for en. Det ville være bedst, hvis der var en masse brugbare ting man kunne bruge i en fremlæggelse. Jeg er 15 år så den skal heller ikke være død kedelig ;) -
MOLLY NEEDS HELP
ForumindlægJeg sidder her og har ingen anelse om hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål, for jeg er ret i tvivl… nogen af jer der kan kom med nogle ord, jeg kan bruge…please?? Det kunne være rart… og det ville hjælpe mig meget, så jeg kan kom videre..Hvordan var de politiske forhold i Da... -
Obligationer
ForumindlægHej nogle der kan forklare mig noget meget præcist :-)Hvorfor er renten på statsobligationer ofte lavere end obligationer fra realkreditobligationer?er det fordi der både er ind- og udlån når man taler om realkreditobligationer, således der er en rentemarginal til at give højere rente. hvorimod s... -
Årsbog
ForumindlægHej til jer derude. Jeg går i 3.g nu og er med til at stå for alt det praktiske mht. årsbog. Jeg har søgt lidt på nettet m.m. men har ikke kunnet finde nogle som laver årsbøger. Har dog ikke prøvet at ringe til nogen endnu. Jeg ville derfor høre om der var nogen af jer som kendte et firma som lav... -
hvad er skattely?
Forumindlæghej. er der nogen der kan være så hurtige at forklarer mig grundigt, hvad skattely er for noget? og hvad har det at gøre med en ulandsbistand? svar venligst så hurtigst som muligt, så er jeg dyb tanknemlig over jeres svar. -
Fransk oversættelse til rettelse! Nogen der vil kig på det?!
ForumindlægHej!Hvis der nogen der ude der ville kigge på min oversættelse og sige til hvad der er forkert og eventuelt sige hvordan det skal gøres, vil det gøre mig glad...To unge mænd på 18 år tager til bal i byen. Den ene er elektrikerlærling, den anden er mekaniker. De har cowboybukser og jakker på og me... -
Pizzaskære, eller pizzaskærer??
ForumindlægHjææælp.. Hedder det pizzaskære eller pizzaskærer? Sidder til en familiefest og diskuterer dette. -
Tysk aflevering
ForumindlægEr der nogen som skarpe til tysk (evt. tyskere) som lige vil rette min tysk aflevering igennem? Den er på ca. 300 ord uden citater, og det er min sidste stil, så jeg vi gerne have en god karakter. Det burde ikke tage mere end 10-15 min? Det er mest bestemt/ubestemt kende ord samt præpositioner so...
