Engelsk

Hvad betyder opgaveformuleringen

26. december 2017 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

? I min opgaveformulering står således, jeg tror godt jeg ved hvad det er jeg skal, men jeg vil gerne lige være helt sikker.

Du skal aflevere

En sammenhængende fortolkning af novellen på 200-300 ord - under en overskrift hvori ordet 'power' indgår.

?


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. december 2017 af Stygotius

Hvad er du i tvivl om???


Svar #2
26. december 2017 af HFNU (Slettet)

Jeg forstår ikke hvad der menes:  Med under en overskrift hvori ordet "power" indgår.


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. december 2017 af Jegvedingenting

Jeg tror bare det betyder at du skal finde på en overskrift hvor ordet "power" også er med.


Svar #4
26. december 2017 af HFNU (Slettet)

uuuh...okay jamen det håer jeg så jeg kan. Tak


Svar #5
27. december 2017 af HFNU (Slettet)

Er der muligvis nogle af jer, der kender novellen og som har nogle forslag til hvad titlen kunne være, hvis "power" skal indgå i overskriften


Brugbart svar (1)

Svar #6
27. december 2017 af Stygotius

Vaffor en novelle?????????????????????????


Svar #7
28. december 2017 af HFNU (Slettet)

Det er selvfølgelig rigtig jeg har slet ikke sagt hvilken novelle jeg søger hjælp til:

"No Wicthcraft for sale" by Doris Lessing


Svar #8
29. december 2017 af HFNU (Slettet)

Når der står  at jeg skal lave :

En sammenhængende fortolkning af novellen på 200-300 ord - under en overskrift hvori ordet 'power' indgår.

Skal jeg så gå direkte ind i fortolkningen af novellen...og skrive hvad temaet og budskabet med novellen er ??, eller må jeg godt skrive 1 kort resume af novellen inden??


Brugbart svar (0)

Svar #9
29. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Opgaven består af 200-300 ord, det er ikke nok til at du også skal skrive et resume. Men i det gode fortolkninger indgår resumeet i fortolkningen. Når du f.eks. skal til at tolke på et symbol, så gengiv kort de sammenhænge hvori den optræder. 


Brugbart svar (0)

Svar #10
29. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

i de*


Svar #11
29. december 2017 af HFNU (Slettet)

Ja men det er netop derfor jeg gerne vil vide om jeg skal skrive en meget kort resume måske på 3 linjer?. Det har jeg gjort før, så det kan jeg sagtens...


Brugbart svar (0)

Svar #12
29. december 2017 af Stygotius

ad #11

Læs  dog for pokker i din opgaveformulering hvad det er man beder om. Det står der jo altsammen,                  -meget tydeligt. Man kan da ikke være så hjælpeløs.


Brugbart svar (0)

Svar #13
29. december 2017 af Stygotius

ad#9

Er du kandidat i dansk med særlig interesse for dansk sprog ????????   Hold da op!!!

Så står det søreme slemt til med universitet i dag. Det "dansk" du præsterer i #9 ville næppe lade en indvandrer bestå en basal danskprøve.

Du vil til at "rette andres opgaver for sproglige og grammatiske fejl".  Wow, Dit eget sprog tyder mildest  ikke på at det på ville være til megen hjælp for vedkommende.


Svar #14
29. december 2017 af HFNU (Slettet)

Jeg er faktisk "lidt hjælpeløs" jo :). Man har jo som regel forsøgt at komme frem til svaret selv, inden man skriver herinde vil jeg tro.

Jeg er hvertfald stadig i tvivl om jeg skal skrive 1 resume inden jeg laver en fortolkning?


Brugbart svar (0)

Svar #15
30. december 2017 af Stygotius

hjælpeløs = ubehjælpsom


Brugbart svar (1)

Svar #16
30. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Kære Stygotius

Jeg ved ikke om du er alene i julen eller savner kærlighed fra omverdenen, men jeg kan jo forklare dig årsagen siden du har udråbt dig selv til studieportalens retskrivningsordbog, og kræver grammatisk og sproglig korrekthed i hver eneste indlæg, selvom jeg vil tvivle på, at du selv overholder standarden, og ikke har ramt forbi indimellem, når du skriver i hast. Sagen er, at man forsøger at hjælpe så mange som muligt uden at bruge for alt for meget tid. Når hast er blevet et vilkår, smutter enkelte ord uundgåeligt forbi. 

Og jo, hjælper gerne med at rette folks opgaver og SRP'er. Har gjort det længe nu med stor succes, så du kan græde så meget du vil over mit danske i dit lille ensomme hjørne.  Det forhindrer mig sådan set ikke i at hjælpe folk. 

By the way, hvis du ikke er glad for folks opslag, så undgå dem, derved gør du os alle-jfdijasdsammen et tjenesta. ;) 


Brugbart svar (0)

Svar #17
30. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Jeg vil ikke anbefale et resume i et særskilt afsnit, forsøg at få den inkorporeret i fortolkningen. 


Svar #18
30. december 2017 af HFNU (Slettet)

1000 tak for din hjælp : Skrivbeskedforopgavehjælp.

Så det du mener er at jeg skal indflette et meget kort " resume" som et meget kort afsnit for sig selv, og herefter skrive en fortolkningen


Brugbart svar (0)

Svar #19
30. december 2017 af Stygotius

#16,

Man må blot sige at du vist ikke er kompetent til at rette andres opgaver med den (manglende) viden om dansk du har. Du påstår at du er "kandidat i dansk".  Det må man nok sætte et stort spørgsmålstegn ved.

Sjældent  har man set et så primitivt og kaotisk forsøg på at skrive dansk som det du præsterer. Hvem har pålagt  dig at skrive i hast og er det en sur pligt for dig at formulere dig i et godt sprog??? Tjaa, åbenbart.

Se bare:

"Opgaven består af 200-300 ord, og det er ikke nok til at du også skal skrive et resume. Men i det gode fortolkninger indgår resumeet i fortolkningen. Når du f.eks. skal til at tolke på et symbol, så gengiv kort de sammenhænge hvori den optræder."   Til lykke med dit "dansk"


Brugbart svar (0)

Svar #20
30. december 2017 af Stygotius

Tll  HFNU,

Man skal ikke skrive noget resumé i en fortolkning men gå direkte til en  sammenfatning og brug af af de enkelttræk man har fundet frem til i sin analyse.


Forrige 1 2 Næste

Der er 39 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.