Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 19321 til 19340 af 89230
  • Fysik og Kemi på B-niveau STX

    Forumindlæg
    Jeg ville høre om der var nogen, der kan svare på, hvor meget man skal kunne i Fysik og Kemi på B-niveau? Hvor meget matematik er der f.eks. i faget fysik, når man har det på B-niveau, er der meget forskel fra det på c-niveau? Og hvad kan man f.eks. beskæftige sig med? Tak på forhånd.
  • trigonometri

    Forumindlæg
    Hjørnerne a, b og c i kvadraterne med siderne 4, 7 og x ligger på linje. Find sidelængden x af det største kvadrat. piv... jeg aner ikke hvad jeg skal gøre....
  • "b"

    Forumindlæg
    Om en trekant ABC oplyses, at vinkel A = 32,8grader, a=3,51 og c=5,72. som vist på figuren er der to muligheden for formen af trekanten ABC. Beregn for begge muligheder siden b. Forstår ærlig talt slet ikke den her opgave :/.
  • hjælp.

    Forumindlæg
    det er opgave c jeg har problemer med. I en model for, hvordan en bestemt population udvikler sig i tidens løb, antages det, at populationens væksthastighed er proportional med populationens størrelse. Tiden t måles i døgn, og proportionalskonstanten er 0,084 Det antages, at der til at ...
  • Beregn vinklerne ABC, gerne hurtig hjælp

    Forumindlæg
    Hey, har lidt problemer med denne her...Har fået oplyst, a = 8, b = 9, c = 5Det er en vilkårlig trekant...Opgaven lyder, beregn vinklerne i ABC?Hvad gør jeg?Mvh Carsten
  • mekanik

    Forumindlæg
    En 400g kugle falder fra rundetårn (52m). Der ses bort fra luftmodstanden. a) Hvad er faldtiden? b) hvor stor er slutfarten? c) hvor mange procent af energien er tabt når kuglen rammer jorden? Nogle der kan hjælpe???? på forhånd tak :)
  • Et spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal have musik i gymnasiet efter ferien. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad jeg skal have kendskab til i faget musik, når jeg har det på c-niveau. Samme spørgsmål til faget latin. På forhånd tak :D
  • Halløj :)

    Forumindlæg
    I min emneopgave står der: Løsning af 2. gradsligninger, når b eller c er 0. Mine notater giver ikke rigtig sammenhæng, så jeg ville lige prøve her :) Håber virkelig i kan hjælpe.. På forhånd tak..
  • Bestemmelse af tangentplan

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil høre om der ikke er nogle der lige hurtigt kunne hjælpe mig med denne opgave: En kugle, der har centrum i punktet C(1,-2,1) indeholder punktet P(4,5,2). Bestem en ligning for kuglens tangentplan P. På forhånd mange tak, :D
  • skriv en ligning. Hjælp

    Forumindlæg
    En linje går gennem (2,5) og har hældningen 0,6. Skriv en ligning for linjen på formen ax+by+c=0 hvordan løser jeg denne opgave, er helt væk. Håber en kan hjælpe, Tak
  • Anakronisme

    Forumindlæg
    Kan man sige dette: Et andet tegn på utroværdighed er, at billedet er en anakronisme. </o:p> J. C. Jacobsen er tilstede på billedet, men kommer først til verden ca. 200 år efter ? </o:p>
  • vektorer i rummet

    Forumindlæg
    Jeg har en retvinklet trekant hvor længden af |BC| = 1,5 og længden af |AC| = 4 B (1;0;0) C(1;1,5;0) Jeg skal nu finde punktet A Hvordan gør jeg det?
  • Omkostningsfunktion

    Forumindlæg
    Hej :) Håber i kan hjælpe... hvad og hvordan gør man? En omkostningsfunktion er givet ved: C = k(x) = 0,1x2 + 2x + 5 For hvilke varemængder x er overskuddet positivt, såfremt salgsprisen er kr. 5 pr. enhed?
  • Alkoholers opløselighed i vand

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal give en forklaring på hvorfor disse alkoholer kan/ikke kan opløses i vand. Jeg er med på, at jo flere C-atomer der er i kæden jo mindre opløseligt vil alkholen være. Men hvad er den konkrete forklaring udfra de enkelte alkoholer i skemaet? Tak.
  • Opgave om kædelinje

    Forumindlæg
    Hej SP I en opgave får jeg følgende informationer: Jeg skal så bestemme a og c, så: - graferne for cosh(x) og p(x) er fastgjorte i samme to punkter (-2;cosh(-2)) og (2;cosh(2)) - kurvelængden er ens Tak på forhånd
  • Bestem den anden rod

    Forumindlæg
    Bestem c, når 1 er rod i 2x2-3x+c=0 ''Bestem derefter den anden rod'' - hvad menes der med det?
  • Gengivelse af synopsen

    Forumindlæg
    Må man godt til AT-eksamen gengive sin konklusion, som der står i synopsen? Hvor meget af det må man gengive igen?
  • Parabler for funktionen

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe, med de her opgaver En parabel er graf for funktionen f (x) = ax2 + bx + c . Parablen har toppunkt i (4; 3) og der gælder at f (3) = 1. a) Vis ved beregninger at a = −2. b) Bestem koefficienterne b og c.
  • Forberedelse til historieeksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal forberede mig til historie eksamen i STX.. Er der nogen der ved hvor stor en betydning de læste "kilder" i undervisningen har til eksamen? Er det noget jeg kommer til at kunne bruge til eksamen, for eksempel når jeg skal inddrage 2-3 andre kilder som suppellering til de 10...
  • Lidt matematisk logik med brøker. Forstår ikke...

    Forumindlæg
    Vi ser på et stof, der fordeler sig mellem to ikke blandbare væsker som fx vand og benzen, når stoffet er opløseligt i begge væsker. Der gælder at konc(benzen) / konc(vand) = konstant (som i opgaven er 1) Vi har en liter vandig opløsning af stoffet med koncentrationen c og en liter benzen at ekst...