Søgning på: filosofi c. Resultater: 19341 til 19360 af 60665
-
Cirkel
ForumindlægEn cirkel har centrum (-2,1) og radius 5, og en linje l er bestemt ved ligningen: 2x+y-6=0 Undersøg on linjen l skærer cirklen. Hvis afstanden fra centrum og ud til cirklen er ligmed eller mindre end radius så er der vel henholdsvis 1 eller to skæringer? -
billedkunst eksame
Forumindlæghej jeg skal op i mundigt billedkunst og ville have om nogle evt. have gode råd, noter osv. på forhånd tak -
gri
ForumindlægDenne her driller, håber på hjælp. :) Væksten for dværggrise kan beskrives ved funktionen f(x)=-0,05x^2+2,60x+0,50, hvor x er grisens alder i måneder og f(x) er grisens vægt i kg. Grisen slagtes, når vægten kommer op på den største værdi. Beregn den alder, hvor grisen slagtes og beregn sl... -
Evolution
ForumindlægHej, Jeg vil spørge om der er nogen der er "eksperter" inden for evolution området - jeg har nemlig brug for hjælp til komme videre i det jeg har skrevet. Hvis du kan hjælpe må du meget gerne skrive en kommentar sådan at jeg kan kontakte dig. K -
Bestemmelse af toppunkt?
ForumindlægHejsa folkens :) Skal lige bruge lidt vejlende hjælp til den her opgave, hvad gør jeg :) ? evt. eksempler Der er givet en funktion f(x) = -x^2+4x+2 a) Bestem toppunktet for grafen for f , og tegn denne graf. -
Eddike!!
ForumindlægHvordan finde jeg den molare masse (g/mol) af 1 liter eddike? -
Skæring
ForumindlægHvordan undersøger jeg om et plan er tangeltplant til en kugle i rummet? Kugle: x²-2x+y²-4y+z²+6z=22 Plan : 2x-4y+4z-18=0 På forhånd tak -
Engelsk B?
Forumindlægjeg har måske tænkt til at tage Engelsk B på Hf-enkeltfag, eftersom min Engelsk karakter var dårlig fra Norge, da jeg fik karakter 2 på eksamen. men da lurer jeg på om der er smart og lade det være, efter som jeg ikke er så dyktig i muntlig og skriflig. så hvad mener i jeg skal gøre, da jeg ... -
CO2-intensitet
Forumindlæghmm... nogen der ved hvor stor eksempelvis kul og diesels CO2-intensitet er ?? please , lyder ynkelig men det haster -
Hjælp!?
ForumindlægJeg har kigget på disse 2 opgaver et stykke tid nu, og kan simpelthen ikke løse dem. Så håber der er nogle kloge hoveder der ude. Øvelse 2.14 Vi lader en opvarmet sten dumpe ned i 427 g vand med temperaturen 12,5 oC. Herved tilfører vi vandet en varme på 2,35 kJ. Hvor høj bliver va... -
Hjælp med lille opgave
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? Tak på forhånd -
Fotoner i impuls
ForumindlægJeg har fået oplyst én lasers energo og dens bølgelængde: Kan jeg få et hint til, hvordan jeg udregner, hvor mange fotoner der er i et af pulserne? -
syre eller base?
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser lidt op til eksamen, men har fundet ud af at jeg ikke rigtig kan hitte ud af hvordan man finder ud af om et stof er en syre eller en base. Fx sidder jeg med en opgave, hvor der bliver spurgt: 600 ml 0,0200M Ca(OH)2 hældes i et bærgerglas, beregn pH i opløsningen. Efte... -
Andengradsligning - spørgsmål
ForumindlægHej alle Når man opstiller en andengradsligning, f.eks. 1/2x^2+3/2x= 14, skal man flytte 14 over på den anden side, og hvorfor skal man egentlig det? Kan man sige at en andengradsligning altid er lig 0? -
polynomier og differentialregning
Forumindlæghvordan kan man skrive hvad sammenhængen er mellem monotoniforholdene for andengrafpolynomier f(x) og fortegnet for f'(x) håber der nogen der kan finde ud af det tak på forhånd -
nulpunkter, rødder
ForumindlægHej er nulpunkter, rødder og skæring med x-aksen ikke det samme -
Nedkøling af drink
ForumindlægEt bæger der vejer 227,4 gram. Der kommes noget vand ned i bægeret; tilsammen vejer bægeret og vandet 350,1 gram. Temperaturen af vandet er 22,4 grader. En lille isterning der er 0 grader bliver lagt ned i vandet. Bæger+vand+isterning vejer 354,8 gram. Beregn temperaturen som vandet og smeltevand... -
JÆLP!!
Forumindlæghej der nogen der har lavet en formal billedanalyse før,som kan hjælpe mig lidt?? har rimelig svært ved det.. -
religion - eksamensoplæg
Forumindlægjeg sidder og forbereder religion mundtlig eksamen, men ved ikke hvordan spørgsmålene kan lyde. så jeg ville høre om der er nogle der evt har et eksamenoplæg de kan ligge ind eller om der er nogle der ved hvordan sådan et forlyder. på forhånd tak. -
Vektor regning - parameterfremstilling
ForumindlægHejsa jeg har fået følgende opgave, og vil vide om mit svar er korrekt eller forkert. En linje l er givet ved parameterfremstillingen =+t*. (Jeg undskylder på forhånd mine notationer, da SP ikke vil lade mig skrive helt det jeg vil. ) Bestem en ligning for den linje m, der står vinkelret på...
