Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19341 til 19360 af 154719
-
Hjælp til vektor
ForumindlægHjælp til følgende eksamensopgave søges. Jeg har løst første delopgave, men har problemer med de efterfølgende.Opgave 2 (09.08.2005)I et koordinatsystem i planen er givet to vektorervektor a = (-1, 3) og vektor b = (3,-3)Beregn vinklen mellem vektor a og vektor b.Beregn koordinatsættet til projek... -
fri kl 16:00
ForumindlægHej Alle! Nu har jeg gået på gymnasiet i 1/2 år, og synes efterhånden at det er meget svært at komme hjem kl 16:30 og begynde på at lave mine lektier :/ Jeg ved godt at der ikke rigtigt er noget jeg kan gøre ved det, men ville bare hører jer andre, som får så sent fri som jeg gør: "hvordan k... -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
Nerveimpuls
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvad er en nerveimpuls og hvordan fungere den? Tak på forhånd. -
Kan man trække et nummer som allerede er blevet trukket?
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål mht matematik eksamen. Der er nogle fra klassen som har været oppe til matematik eksamen idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Mit spørgsmål er nu; kan jeg trække et nummer imorgen, som allerede er blevet trukket? Håber i vil hjælpe .. På forhånd tak :) -
God til faget?
ForumindlægJeg har virkelig prøvet at gøre mit bedste i dansk, men jeg er åbenbart uduelig, da mine karakterer ligger omkring 4-7. Det vil jeg gerne ændre markant! Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvor skal jeg starte? :) Hvad skal jeg gøre for at blive god til faget? Nogle råd? Bøger? læsning? Whatsoever... -
Hvad er værst; 1, 2 eller 3.g??
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommerferien, og ville gerne høre nogen andres erfaringer. Mit spørgsmål er; Synes I at 1.g, 2.g eller 3.g var værst, med hensyn til lektier og afleveringer? I Folkeskolen har jeg altid lavet alle lektier og afleveringer, kan man nå det i gymna... -
Er det muligt at få 12 med 2 fejl?
ForumindlægHej. Jeg har for nylig været til årsprøve i mat c>b, hvor der var 20 spørgsmål i alt i prøven. Jeg har efterfølgende lagt mærke til to dumfejl, jeg har lavet, da jeg helt har glemt en af opgaverne og lavet en mindre regnefejl i en anden. Det, jeg gerne vil vide er, om det - på trods af 2 fejl ... -
Selvmord=svag?
ForumindlægIfl. Koranen er man svag, hvis man begår selvmord. Også er man ikke muslim. Jeg læste denne artikel > http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328909 vil gerne bede jer om at læse den (: Komme med Jeres mening, derefter relatere og perspektivere med de andre religioner (f.eks. kristendomme... -
Hvad kan man med bruge HF til???
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide hvad man kan bruge en HF-eksamen til??? Kan man godt få et eller andet kontorjob eller et andet job hvor man mindst tjener 15.000 kroner efter skat???? Jeg er ret skoletræt og lider af social angst, kan sku ikke holde mere til skole og mange mennesker i samme rum i 8 timer... -
Eksamensudeblivelse på HF
ForumindlægHey folkens ! Er der nogen, der ved, hvordan en eksamensudeblivelse uden lægedokumentation vil blive bedømt på HF, hvis jeg har trukket opgaven / fået opgaven udleveret (24 timer før) - og ikke dukker op til selve eksaminationen - vil karakteren så blive fastsat som IM, -3 elle 00 ? På ... -
Ingen kommentare :(
ForumindlægHej Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at Studieportalen her for tiden er lidt 'død'. Oplever også at jeg ikke har fået kommenteret eller hjælp til mine spørgsmål her på siden. Er det generelt, eller? -
Holocaust - jødeforfølgelse
ForumindlægJeg er igang med min historie, og ville høre om i kender nogle gode sider der ligger op til min redegørelse, analyse, diskussion og vurdering: - Redegør for jødernes status i Tyskland frem til nazisternes magtovertagelse i 1933 - analyser for jøderne... -
bestå eller dumpe? hjælp
ForumindlægNu mangler jeg kun 1 eksamen, og den eksamen tæller kun 0,75. Jeg ligger med et snit på 2,2 samlet. Mit spørgsmål er, om man skal bestå på både eksamens og årskarakter siden, eller om det kun drejer sig om det samlede gennemsnit? Har et snit på 2,3 af årskarakterer og 2,0 på eksamenskarakterene. ... -
Statskundskab KU
ForumindlægEr der andre end mig, der også skal læse statskundskab til august? :-) -
Så tæt på medicin studiet, men alligevel så langt fra
ForumindlægHej allesammen Jeg står i et dilemma, mit afsluttende snit på gymnasiet er (10.2 +bonus er lagt til, hvis jeg starter indenfor to år), adgangskravet for medicin i Århus 2013 var 10.3 på kvote 2. Der optagelsesprøve på syddansk universitet. Kan jeg godt søge ind på kvote 2, selvom jeg ikke helt ... -
Hvor mange uddannelser kan man tage på SU?
ForumindlægEr der et maks. antal på hvor mange uddannelser man kan tage, og stadig være SU berettigtet? Eller er der frit lejde så længe man holder sig inden for 6år? -
Tangentligning
ForumindlægHej Hjælp til opg 2. Er der nogen, der kan forklare mig om man skal bruge tangentligning som starter med z=…., som kommer fra tamgenten ligning når der er tale om en funktion af to variabler? Der indgår nemlig også et y inde i den differentierede, hvilket jeg antager da fy/fx vel er det samme so... -
forkorte
Forumindlæga^2-6a+9/a^2-9 hvordan forkorter man brøken??? -
Rumgeometri
ForumindlægHvis jeg får oplyst to punkter A og B i planen, og får oplyst en vektor a, hvorledes bestemmer jeg så ligningen for den plan alpha, som indeholder punkterne A og B, og som er parallel med vektor a?
