Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19341 til 19360 af 39570
-
Iliade - guldnoter, stikord --- mv....
Forumindlægjeg har 1.sang, 22. sang og 18. sang 393-467 opgivet til eksamen den 1/6...og jeg har brug for al den hjælp jeg kan fåjeg har selv prøvet at hitte ud af det..men jeg går hele tiden død i det...nogle der kan give en saltindsprøjtning til min noteskrivning?? -
Klage over karakter!!
ForumindlægHej .. Nogle der ved om man kan klage over en skriftlig karakter - og hvordan man gør? og hvilke krav der er for at jeg kan klage! I engelsk har jeg fået 10 hele året i skr. og mundtlig og så til skr. eksamen har jeg fået 00 !! Det vil jeg gerne klage over - hvordan får jeg mulighed for det? -
Mundtlig prøve 3.G ny reform?
ForumindlægHej! Jeg er en elev der desværre har haft en lærer med en del sygdom og det har gjort at undervisningensperioden har mangler. Vi nåede ikke pensum men der bliver ikke opgivet noget vi ikke har gennemgået. Ud over dette er vi ikke blevet forklaret hvordan eksamen foregår og hvilke ting vi skal læg... -
hevet ind til ekstra spørgsmål efter votering
ForumindlægDet drejer sig om en mundtlig eksamen på videregående uddannelse Jeg vil høre om det egentlig er tilladt at hive en elev ind efter man har været inde og forsvarer sig og eksaminator og censor har voteret, og så stille eleven yderligere spørgsmål for at få klarlagt hvilken karakter eleven skal have -
Hyggeopgave - fysik nr. 2
ForumindlægVi tager lige en opgave til, til dem der simpelthen ikke kan få nok af studieportalen i dette vamle og lumre vejr. Denne opgave er ligeledes fra en eksamen i RUC's breddefysikkursus. Denne er lidt mere lakrids end den første. "For at beskytte dørhængslerne er det god tømmerskik at plac... -
"En læreplads" af Kim Fupz Aakeson; Analyse
ForumindlægHejsa allesammen, jeg vil gerne høre om der nogle der har en analyse af novellen "En læreplads" gemt et eller andet sted, som jeg kan bruge til at søge inspiration hos, når jeg selv skal i gang med at analysere den til min eksamen på torsdag. Jeg har nogle problemer med perspektivering... -
Angående linære funktioner- har virkelig brug for hjælp
ForumindlægJeg vedhæfter filen - spørgsmål b synes jeg er svær - hvordan ved jeg hvad jeg skal sige omkring det. I opgavens i gen står a Tim st være -44, jeg får det til 44 er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt måske, det er til eksamen - og kan ikke nå at gøre noget nu -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d... -
ideologier...
ForumindlægJeg sidder lige med en samfundsfagsaflevering, der omhandler de forskellige ideologier. Jeg har skrevet at vi i samfundet har 3 klassiske ideologier osv. og fortalt lidt om dem, men skal til at skrive lidt alle de nye ideologier, altså socialliberalismen osv. men der er et begreb, der beskriver d... -
Betalingsbalancen
ForumindlægHej. Jeg har sovet i timen, og fatter ikke betalingsbalancen. Er der nogen der vil hjælpe mig, og give en kort, præcis og letforståelig beskrivelse af betalingsbalancen. Jeg skal op på onsdag, så jeg har brug for hjælp i en vældig fart. -
Nyt geografiforum
ForumindlægSom følge af en øget efterspørgsel, har vi oprettet 3 yderligere forummer i fagene: GeografiErhvervsøkonomiOldtidskundskabVi håber, at I tager godt imod dem :) -
Identitet?
ForumindlægSamfundet spiller vel en vigtigt rolle mht. det enkelte individs identitetsdannelse, ikke? -
Historieopgave -emne
ForumindlægHey går i 2.g og SA... jeg skal jo som alle andre skrive en historie opgave i 2.g.. er der nogle der har nogle emner hvor man kan lægge et højt niveau og score en god karakter? -
3. årsopgave - engelsk eller historie.
ForumindlægHey allesammen!Jeg står overfor det svære valg snart at sku vælge fag/emne for min 3.årsopgave....Jeg ved med sikkerhed at jeg enten vil skrive i fagene engelsk eller historie - og det er så her I kommer ind i billedet..:-)Jeg ville høre om I havde nogle forslag til interessante emner indenfor d... -
Hvad er Segregation?
ForumindlægHvad er segregation? - tak. -
obama og martin l. king
ForumindlægHej alle, Jeg skal i min DIO opgave (analyse og vurderingsdelen) sammenligne martin l. king og obama i lyset af globalisering.. Er der nogle der kan hjælpe mig med nogle punkter jeg kan komme ind på så det ikk kun blir beskrivelse. på forhånd tak.. mvh mille -
Statskundskab - movtiveret ansøgning
ForumindlægHejsa Da jeg har fået besked på at eftersende en motiveret ansøgning til SDU og er helt på bar bund, vil jeg høre om der er nogen, der har et eksempel på en sådan ansøgning. Jeg ved at der fx ved medicinstudiet ligger en masse fremme som man kan se, men hat ikke kunnet finde tilsvarende for sta... -
Integrale
ForumindlægHvordan kan man beregne arealet begrænset af grafen for x^2 og y=3og hvordan kan man gøre det uden brug af integrale -
Hej. Er der nogen som vil rette mit abstract for fejl og komme med kommentarer? Mvh Niko
ForumindlægAbstract – ”Idræt og sport i Amerika” This study analyse how the American sport are organized compared to the Danish. This study analyse also how the expression “The American Way of Life” are connected with an ice hockey club and what does it mean. Finally the study... -
EU- Tyrkiet??!?!
ForumindlægHvad er det der er specielt ved EU, at de har penge?Hvorfor kan tyrkiet og evt. asien ikke bar give ryggen til EU, så de selv kan fuldføre deres arbejde, istedet for asien skal gøre det?Timelønnen er billigt i Asien, derfor samarbejder EU med de lande som er fra Asien! Hva sker der hvis EU laver ...
