Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19361 til 19380 af 158924
-
Repetetion: prøven uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg sidder og laver gamle eksamensopgaver og jeg har et spørgsmål til opgave 5 og opgave 6 i følgende eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx Den eneste jeg som set ikke lige kan finde ud af er opgave 6, men jeg tager alt for lang tid o... -
Titan og Cassini-Huygens
ForumindlægHej SP. Der er tale om opgave 4b i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Det er en enormt simpel opgave, men det kokser for mig lige nu. Jeg skal beregne, hvor meget energi teleskopet mo... -
Terminsprøve
ForumindlægHej Hvad var det man skulle gøre i dette års terminsprøve? Message in a bottle hvad var det man skulle gøre? Hilsen Adis -
HASTER, afl imorn.
ForumindlægOPG 2.029, i et koord. i rummet er givet 3 vektorer a=(1,2,3) b=(2,-1,2) c=(-1,2,2) bestem gradtallet for vinkelen mellem a og b Bestem koord.sættet til proj. af a på c bestem tallene s og t, således at vektoren d=a+sb+tc står vinkelret på både b og c, og angiv koord. for d. HJÆLP, har hverke... -
Parallelle vektorer
ForumindlægHej. Jeg har opgaven: Vektor a = (k-1,k,k+1) Vektor b = (-k,2k,-k) Så skal jeg bestemme de reelle tal k, for hvilke vektor a og vektor b er parallelle. Ved godt at jeg skal "hatte" vektor a, men hvordan det skal gøres, ved jeg ikke? bliver vektor a (hat) = (-k+1,k,k-1) Eller skal ... -
En stokastisk variabel X er binomialfordelt
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik. En stokastisk variabel X er binomialfordelt med antalsparameter 20 og sandsynlighedsparameter 1/4. a) Bestem middelværdien for X. b) Afgør om spredningen for X er større end 4. Denne opgave SKAL udregnes i hånden. Jeg har også brug for ... -
Algebra
ForumindlægJeg sidder og forbereder til eksamen i algebra og har nogle opgaver fra tidligere eksamenssæt jeg er i tvivl om. Første opgave er: "Gruppen G er cyklisk af orden 15. En frembringer er x. Angiv samtlige frembringere for G" Hertil har jeg ved opslag på nettet har jeg fundet en engelsksp... -
Fodbold portfolie
ForumindlægHvordan kan jeg anvende ligninger til en matematik portfolie? -
Ingen årsprøve?
ForumindlægJeg går i 2g med studieretningen mat A, fys/kemi B. Til næste år skal jeg have fys A. Skal jeg så ikke op i skri. årsprøve i år i fysik? Det samme "problem" for en af mine venner, der har eng A, mat/samf B, han har så valgt mat. Skal han heller ikke op i skri. årsprøve i mat? Ellers d... -
Adiabatisk proces
ForumindlægOhøj!Jeg sidder og roder med en opgave om adiabatisk proces:Et stempel holder på luft, der er 10 grader C varm og med et tryk på 2,5 atm.Pludseligt trækkes stemplet ud, så luften har et tryk på 1 atm.Beregn temperaturen i det øjeblik (Grundlæggende Fysik 2 - HTX højniveau - opgave 1.4)Mit facit s... -
Vinkler og skæring mellem linjer.
ForumindlægHey everybody :)Håber der er nogle matematik genier som kan hjælpe mig med disse 3 små opgaver. De er vist ik svære overhovedet, hvis man ellers lige ved hva man skal gøre:S- Bestem en ligning for den rette linje der går gennem punktet (3,1) og som står vinkelret på linjen med ligningen y=4x-5- B... -
Sommersupplering - KVUC. vs DTU adgangskursus
ForumindlægHej, jeg mangler matematik A, for at kunne påbegynde min ønskede videregående uddannelse. I den forbindelse har jeg i sinde at tilmelde mig et "sommerhold" i matematik B -A. Jeg har desværre ikke rigtig en naturlig flair for matematik, jeg bestod knap B-niveau karakteren 02. KVU... -
Logaritmefunktioner og eksponentielle ligninger.
ForumindlægJeg har en del af et eksamenspørgsmål der lyder: Forklar, hvordan eksponentielle ligninger kan løses ved hjælp af logaritmefunktioner. jef kan godt se at det virker og kan sagtens regne med det, men jeg ved ikke HVORFOR det er som det er. -
Fra Logistisk vækst til Eksponentielfunktion
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi/matematik. I min matematik del, skal jeg beskrive den logistiske vækst som en eksponentiel funktion. Jeg har fundet dette (billedet er vedhæftet), men jeg forstår det ikke. Hvor kommer (M-f(t)) / f(t) fra? Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan... -
Hjælp til funktion
Forumindlægf(x) = b * x ^ a opfylder at: f (2) = 2 og f (4) = 16 Nogen der kan hjælpe mig. Jeg er virkelig dårlig til matematik :S -
hvordan ser jeg skema?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil have matematik på B niveau næste år, og har spurgt min vejleder om hvis det er mulig at studere både A og B niveau samme tidspunkt, så sagde hun at det er muligt. Min spørgsmål er hvordan kan jeg finde de skema for enkelt til næste år? og hvordan finder jeg så nogen s... -
What to do?
ForumindlægJég sidder med en rigtig lorte opgave i matematik hvor jeg skal skrive på logaritmisk papir .. Jeg skal bruge formlen for ekspotionel udvikling; Y=b*x^a jeg er virklig på børnehave level i matematik så vil høre: Hvad er Y? Hvad er b? Hvad er x? Hvad er a? Altså er y starttal og x sluttal eller???... -
SRP
ForumindlægHej folkens Jeg skal til at skrive SRP og jeg tænker at jeg vil vælge enten Matematik A og samfundsfag B eller Fysik A og teknologi B eller Matematik A og engelsk B Mit spørgsmål er derfor er der nogen der muligvis kan komme med nogle emner man kan skrive om ud fra de der fag jeg har skevet op... -
Jeg skal reducere det her udtryk
Forumindlæg(a − b)(a + b) + b(a + b) − a2 Jeg ved ikke helt hvordan man gør, men jeg får det til: (a-b)+b-a^2 Kan det passe? -
En funktion f har forskriften 𝑓(𝑥) = 2 · 𝑒 𝑘·𝑥.
Forumindlæga) Bestem ??’(??). Det oplyses, at ?? ′ (0) = 6. b) Bestem tallet k
