Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19381 til 19400 af 99855
-
Det ubestemte integrale (bevis)
ForumindlægJeg sidder lige og undrer mig lidt. Skal bevise sætningen for: ∫a til b f f(x) - g(x) dx = ∫ a til b f(x) dx + ∫ a til b g(x) dx Har prøvet at bevise den: Bevis: Lad F og G være stamfunktioner til f og g. Så må F-G være stamfunktion til f-g, da: ( F(x) - G(x) )' =... -
Vektorproblemer
ForumindlægYo Folks ! Sidder lige midt i lidt eksamenstræning, og har problemer med følgende opgave:Om to vektorer a og b gælder, at|a|=7, |b|=3, a *(prik) b = 2Beregn længden af projektionen af a på bHer har jeg gjort således:|a * b| = |a|^2 * |b|^2 = 7^2 * 3^2 = 49 * 9 = 441dvs. |a * b| = 21længden af pro... -
syre og base
Forumindlægjeg vil have hjælp om syre og base -
Hvordan omsættes data til en funktion som kan integreres/differentieres
ForumindlægHej alle begavede matematikfolk. Jeg har et grundlæggende spørgsmål, som vedrører infinitesimalregningen. Jeg er fuld fortrolig med at differentiere og integrere abstrakte funktioner, men jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan tage et sæt data og omdanne det til en abstrakt funktion, som ... -
Afsnit om metode i SRP?
ForumindlægSkal der indgå et afsnit om metode i SRP? -
Varmeenergi
ForumindlægHvordan kan det være, at temperaturer af systemer i kontakt altid prøver at udligne hinanden? Og hvorfor flyder varmeenergi spontant fra varmt mod koldt, og ikke omvendt? -
Journalist-no jobs
ForumindlægEr det rigtigt, hvad jeg hører? Hvis du uddanner dig som journalist, er chancen for at du finder et arbejde lille? Er det sandt? Skal man derfor opgive? -
Hvad er q-værdi
Forumindlæghej er der nogen der vil forklare mig hvad q-værdi er for noget. og hvad det bruges til?? på forhånd tak:D -
Svigninger - matematisk ?
ForumindlægHej allesammen Kan nogen hjælpe mig med at beskrive svingninger matematisk ? Jeg forstår nemlig ikke helt hvordan jeg skal beskrive det Please hjælp <3 Mvh Amanda -
Hjælp til valg af emne (SRP)
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal skrive SRP i slutningen af januar måned, og jeg har derfor brug for et emne at skrive om. Jeg havde tænkt mig at vælge mat a / fys a. Har i nogle emner indenfor magnetisme, astronomi eller lignende?? Det må helst gerne være nogle emner, som er nemme og ikke alt for s... -
formel til andengradsligning
Forumindlæghej! forstår ikke hvordan man regner fra det ene etil det andet:Dette er en (del) af beviss for formel til løsning af andengradsligning x^2+(b/a)*x+c/a=0 <=>(x+b/2a)^2=b/2a)^2-c/anogen der grundigt kan forklare mig hvordan man går fra det ene til det andet?tak... -
Vinkler mellem vektorer????
ForumindlægHejsa!Jeg har et lille problem. Jeg kan ikke så godt hitte ud af vektor-beregning og min lærebog er ikke særlig god :( ´ bruger jeg til at vise det er en vektor|a´|=2 ; |b´|=3 ; |a´+ b´|=3Hvordan beregner jeg vinklen mellem vektor a og b. -
find x med reduktion af bogstaver
ForumindlægJeg skal isolere x i denne ligning a*(b-x)=a*b-c Jeg er startet lidt ab-ax=a*b-c Jeg forstår bare ikke hvordan jeg isolerer x nu, jeg må da ikke sætte et gange tegn mellem a og x,og derefter enten +/- ab og a over på den anden side, så x står alene? -
Opgave med Vektorer... Haster.
ForumindlægHej jeg har en opgave til min aflevering, som siger: I et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved: og a) Bestem tallet s, således at og er ortogonale b) Bestem arealet af parallelogrammet udspændt af og c) Bestem koordinatsættet til projektionen af på c'eren har... -
At gøre prøve - logistiske differentialligninger
ForumindlægHej :) Jeg skal gøre prøve på følgende differentialligning: ((b/a)/1+c*e^-bt)' = ((b/a)/1+c*e^-bt)*(b-a*y) Jeg har forsøgt at differentiere den første, men er ikke sikker på at det er rigtigt. Er der en der vil gøre prøve med nogle få mellemregninger, så jeg kan forstå det? :) ... -
sin eller tan
Forumindlæghej skal finde ud af af om det er sin eller tan jeg beskriver retvinklet håber i forstår mig mellem B-C er den 8 cm hvor vinkelen B er 40 grader skal man så sige formlen tan(vinkel) modstående katete -------------------------------- hosliggende katete tan(40)=8/b tan(40grader)*8=6,... -
Differentialregning
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til denne opgave Funktionen f er givet ved f(x)=b*ax hvor tallene a og b er positive. Det oplyses at grafen for f skærer andenaksen i punktet P(0,4) og at f(2)=36 a) Bestem a og b -
kraftpåvirkninger
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP, og har fået til opgave i fysik at gøre rede for typen af kraftpåvirkninger, som personer udsættes for i en karrusel, i et rutsjebaneloop og i en luftgynge. I rutsjebaneloopet har jeg fundet frem til: Tyngdekraft, normalkraft, gnidningskraft, kræfter på skråplan, Centripe... -
Filosofi - Fukushima
ForumindlægHej derude. Jeg skal skrive AT 2012 - Katastrofen - årsager og konsekvenser. Opgaveformuleringen lyder Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis, hvor den valgte katastrofe, dens årsager og/eller ... -
Strømkilder.
ForumindlægJeg fik en opgave for inden ferien hvor jeg skulle besvare følgende to spørgsmål. 1) Hvordan fremstiller vi strøm på traditionel vis (på kraftværker) 2) Hvordan kan vi fremstille strøm på en alternativ måde (energiomsætninger) Sådan lød opgaven fra min fysik/kemi lærer. Jeg har skrevet en mass...
