Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19401 til 19420 af 32066
  • Reducér udtryk

    Forumindlæg
    Hej , er der nogen matematik genier der kan hjælpe :) Skal reducére følgende udtryk: (7-x)(7+x) Jeg har prøvet at reducére det, jeg fik 14-x, passer det ? Håber I kan hjælpe mig.
  • færdighed

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved. håber at i kan hjælpe mig! opgaven siger, Skriv en funktionforskrift, der viser: 1.ligefrem proportionalitet mellem x og y. 2. omvendt proportionalitet mellem x og y. på forhånd tak
  • Fremskriv kapitalen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en lille matematik opgave, som lyder sådan: a) Fremskriv kapitalen. Rentefod: 4,8 % Startskapitalen: 5674 kr. og antal terminer: 6 Er der nogen, som jeg kan hjælpe mig?
  • Hvad er værdipapirer??

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle hvad værdipapirer er?? Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen og værdipapirer er en del af pensum, så håber virkelig nogen ved noget om det!
  • MODELLERING

    Forumindlæg
    Hejsa. Vi er 2 piger der skal op i mundtlig matematik imorgen. Vi vil gerne have styr på de mest normale og brugte modeller. Er der nogle af jer derude, som vi bruge lidt tid på at forklare de forskellige moddelings modeller. Hvad bruges de til, og hvad står de for?
  • renteformlen er en eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på mandag. Jeg har lavet en disposition til alle spørgsmålene men mangler ligde dette ene jeg ikke kan svare på håber der er nogen der kan hjælpe mig:) Gør rede for, hvorfor renteformlen er en eksponentiel funktion??
  • Summering av vektorer på ti89 og ti83

    Forumindlæg
    Efter mange år væk fra matematikken, har jeg glemt hvordan man lægger to vektorer sammen på lommeregneren. Eksempelvis 14 med cos phi = 0,89 plus 55 med cos phi = 0,86 Hvordan tastes dette ind på lommeregneren?(gerne både ti89 og ti83)
  • Tredjegradspolynomier HJÆÆÆLP :S

    Forumindlæg
    hey alle sidder her laver matematik og jeg har store problemer med en opgave om tedjegradspolynomier. redegør for tredjegradspolynomiers generelle egenskaber - fx graf og a, skæring med y-aksen og diskriminanten, antal rødder og monotoniforhold... er der ikke nogle rigtig rare mennesker der vil h...
  • FSA 9. klasse

    Forumindlæg
    Hej - jeg vil gerne have en forsmag på den kommende eksamen i matematik, er der nogle der ved hvor jeg kan få en GRATIS prøve på nettet? (Evt. en kopi fra 2009/10) Hvis ikke, må jeg vel spørge min skole! :) På forhånd tak
  • x^2+(k-1)x-k=o

    Forumindlæg
    *Hjæææælpppp!!!!!!!!! , heej alle sammen i morgen skal jeg aflevere min matematik aflevering, men jeg kan bare ikke finde ud af denne andengradsligning , er der nogen der hurtigst mulig kan hjælpe mig.... x^2 + (k-1)x-k=0
  • hvor mange procent udgør..?

    Forumindlæg
    Hey! Har en smule problemer med en matematik opgave. Den lyder sådan her; Hvor mange procent udgør; 20 kr af 200kr _____ 50 kr af 250kr _____ 33 kr af 400kr _____ 21 kr af 352kr _____ Hvordan skal jeg regne det ud?!?!?!?:O Håber, nogen kan hjælpe mig:)
  • inddrag vektorregning i en perspektivering af den oldgræske geometri

    Forumindlæg
    hej til jer derud, i morgen skal op i mundtlig matematik og har den sidste sp. som driller. Den lyder: inddrag vektorregning i en perspektivering af den oldgræske geometri. Hvad ikke hvad jeg skal inddrage, er helt blank. Kan I hjælpe mig ? vh Diana
  • Differentiale opgave - bestem forskrift

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og laver en aflevering i matematik, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave, og jeg kan ikke komme videre med de andre opgaver, før jeg har løst den. Opgaven ligger vedhæftet som billede. På forhånd tak
  • Hvilket rumfang er størst-Hvordan regner man det ud? hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er total lost i en opgave i matematik. Der står sådan: Hvilket rumfang er størst? 0,07kubikmeter, 58 kubikdecimeter, eller 35240 kubikcentimeter Hvordan finder jeg ud af hvilket rumfang der er størst?? :D
  • Rentesregning?!

    Forumindlæg
    Okay, jeg er ret så meget på skideren! Jeg er elendig til matematik og har en opgave for! Håber virkelig på noget hjælp!! Opgave: 10.000 kr. på en konto forrentes med 2 % femten gange. Hvad er den nye saldo?
  • Student..hvad nu?

    Forumindlæg
    Hej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud?
  • Vektor regning

    Forumindlæg
    Jeg skal løse ligningen a→ · b→= 21 når: a→ = ( 1¦2 ) og b→ = ( X1¦X2) Nogle der kan hjælpe mig? - Hvis det hjælper er det opgave 637 i stx Mat AB1, opgaver (orange matematik bog for 1.x)
  • Sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og er i gang med en matematik rapport, som jeg skal aflevere i morgen. Jeg mangler nu kun, at skrive sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten. Jeg meget i tvivl om, hvad jeg skal skrive. På forhånd - mange tak! :-)
  • AKUT HURTIGT

    Forumindlæg
    Er i gang med matematik aflevering, som skal afleveres i aften, men er nået til et spørgesmål, dom jeg simpelhen ikke fatter nada af .... Nogle kloge hoveder, der vil tage sig tid og hjælpe ? På forhånd tak skal I have :) PS billede er i fil/vedhæftet !
  • hjælp til rettelse af opgave

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fået en matematik aflevering, som skal præsenteres mundtlig og er gældene for mit gennemsnit. Jeg vil meget gerne få en god karakter, så vil spørge om der er en der vil have mulighed for at rette min aflevering? Det er på C niveau.