Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 19421 til 19440 af 321608
-
founder effect
ForumindlægSå founder populationer har normalt mindre genetisk variation og der er derfor større sandsynlighed for at nedarve genetiske sygdomme pga at der sker mutationer. kan nogen forklare mig dette siden jeg måske ikke helt har forstået det alligevel? -
Haster..! fra vugge til grav.
ForumindlægHar en stil, som overskriften hedder 'Fra vugge til grav.' Jeg har et billed af en mand der står imellem en grav og en vugge. skal skrive om hvad billedet efter min mening fortæller om livets mening. kan nogen give mig gode idéer?? -
Hjælp til tysk sætning :-)
ForumindlægHejsa... Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal sætte denne sætning sammen på tysk:"Det er ofte fattige mennesker, hun skriver om"... Jeg vil blive rigtig glad, hvis nogen kan hjælpe mig med ordstillingen.hilsen signe -
HJÆLP VIGTIGT!
ForumindlægKære søde dygtige mennesker! er der nogen som har lyst til at kigge på min opgave i Samfundsfag? En som kan give gode råd!? Ville blive lykkelig så! Skriv gerne til min mail [email protected]om TAK!<3 -
Gør rede for ølforbrug
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der går på følgende. Gør rede for, hvad tallet a fortæller om udviklingen i ølforbruget i Danmark. I delopgave a bestemte jeg a og b, hvor a= 0.950 og b= 457.95 - det er en eksponentiel funktion blev der oplyst i opgavesættet. Jeg kan bare ikke lige gennemskue, hvad ... -
Ché - morder eller frihedskæmper?
ForumindlægHej alle sammen! Det her er ikke et egentlig spørgsmål, nok snarere en form for undren. Jeg har for et par dage siden set filmen Che - argentineren og blev meget inspireret af det. Jeg har altid været en fan af Che, men dette gav mig et nyt syn på ham, men ikke desto mindre synes jeg, at han er ... -
Sansynligehedsregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave: En almindelig terning og en tokrone kastes samtidig. A : Hvad er P ( 6, plat) B : Hvad er P ( Lige tal , plat ) ? -
ordsprog
Forumindlæg"den der ophøjer sig selv skal udmyges, den der udmyger sig selv, skal ophøjes" Mend dette ordsprog vil det altså sige at det menenske der prøver at bestemme og være "hersker" over andre, skal udmyges! Og det menneske der udmyger sig selv, dvs. gøre noget for et "større&... -
Evolution og religion
ForumindlægHej alle venlige sjæle der ude. Jeg har nu undersøgt sagen om evolution nærmer og eftersom som mere og mere forskning tyder på at evolutionsteorien er korrekt, hvad kan Bibelen så tilbyde? -
Funktioner (heelp)
ForumindlægHeej Jeg har om funktioner. Jeg kan ikke finde ud af den her opgave, nogle som vil hjælpe mig?? Taaak :) En trinpyramide i Mexico blev bygget ca.600 e.Kr. Den består af en 1 m høj sokkel og 7 afsatser, der hver er 3,4 m høje. Der er nu følgende sammenhæng: Afsats nr. 0 1 ... -
Brøker, brøker og atter brøker.
ForumindlægJep. min lære kan vidst godt lide brøker, men det kan jeg ikk' for der er så mange opg. jeg ikk' kan finde ud af. håber i vil være søde og hjælpe lille mig. og forklare det på den mindst indviklede måde, tak. ^^' opg. 1) - Omskriv brøkerne til blandet tal?.. Fx. 18 / 4 = ? opg. 2) ... -
Ligninger ' dumme ligninger !! ):
ForumindlægHej (: Jeg skal aflevere en matematikrapport som omdhanler ligninger. Jeg har 3 spørgsmål, hvor jeg skal opstille dem i den ligning, og jeg er virlig LOST - håber en kan hjælpe mig .. 7) En mand løber et marthonløb på 42 km. Han bruger 35 minutter på de første 8 km. Hans samlede tid ender på 3 ... -
vandets kredsløb
Forumindlæghvad er forskellen på det lille, lange og det længste kredsløb??? jeg har fattet vandets kredsløb endelig!!! ( håber) - men jeg forstår ikke hvorfor de er delt op i 3 fx i det lille kredsløb: der står at hvis fortætningen foregår efter fordampningen er der tale om det lille kredsløb. - er der ... -
Reducering
ForumindlægHåber der en eller anden der har lyst til at hjælpe mig med denne her, har tænkt over dem i lang tid nu. :) 1) 5/3x(5/3x+4/5y)-(5/3x+2/5y)^2 Bemærk at bogstverne x og y står ud fra brøkstregen ved de enkelte brøker ikke ved siden at et tal. -
HJÆLP. Konvergens for talfølge
ForumindlægLad X være et reelt tal. Derfiner en talfølge ved at Bestem x så er konvergent. x er et helt tal mellem 0 og 99 -
Matematik C - andengradsligning og diskriminaten
ForumindlægHej allesammen. Jeg kan desværre ikke finde diskriminanten af ligningen: 2x^2*√(x/4)-1 Er der nogle der kan forklare hvordan man omvender "√(x/4)" til et tal eller finde diskriminaten ud af tallet? På Forhånden tak -
martingaler
ForumindlægX1, X2,... er uafhængige stokastiske variable hvor P{Xi = 1} = P{Xi = -1} = 1/2 en spiller kan have følgende strategi: han vædder 1 krone til start. hvis han vinder stopper spillet. hvis han taber vædder han 2 kr; hvis han vinder stopper spillet - hvis han taber fordobles indsatsen dvs han satser... -
Funktioner og ligning med to ubekendte
ForumindlægHey Folks! :) Jeg har to opgaver med ovenstående temaer, som jeg ikke helt kan finde ud af. Håber der er nogle kloge mennesker, som kan hjælpe og fortælle mig hvordan man kan løse opgaverne i det vedhæftede dokument :) På forhånd, mange tak :) Mvh. Nina -
Karakterer i folkeskolen
ForumindlægHej..Jeg har fået en opgave der går ud på at man skal give sin mening om man synes at karaktererne fortsat skal blive i folkeskolen.Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Gerne vel argumenteret.Daniel. -
Both is/are
ForumindlægJeg bliver pludselig helt i tvivl om noget så simpelt som ental/flertal i følgende sammenhæng, da jeg simpelthen synes at det der forekommer mig at være det logisk rigtige lyder forkert i mine ører. Jeg er klar over at hvis vi taler om 2 huse der begge er gode vil det hedde: "Both ...
