Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19441 til 19460 af 33650
-
Nogle der vil hjælpe med at rette min engelsk stil?
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet den vedhæftede engelsk stil nedenunder. Mit spørgsmål er om der er nogle søde mennesker som vil rette den for mig? På forhånd tak -
Apollinsk livssyn??
ForumindlægHej..Er der nogen der gider forklare mig hvad apollinsk livssyn er?? -
Skoletaske til gymnasiet - Hvor mange liter?
ForumindlægHej! Jeg skal starte på gymnasiet her til sommer og leder efter en skoletaske, der er behagelig og praktisk til alle de bøger, man får. Jeg ved godt, at det stadig er ret tidligt at lede efter en nu, men hvis jeg finder den rette nu, så vil jeg også kunne bruge den her i 9. klasse. Jeg har kigg... -
Bio eksamen.. Hvordan foregår det?
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen og jeg frygter det, da jeg aldrig har prøvet det før ... altså heller ik årsprøver.. så jeg har ikke en fornemmelse af hvordan det kommer til at forløbe andet end det min lærer sagde med at man trækker et spgl.har DU nogle gode råd til mig?Er det spgl man trækker gene... -
tips til FSA i mat.
ForumindlægHalløjjeg skal op i FSA mundtlig matematik her onsdag, og er lidt uviden (dårligt informeret) omkring det.Så håber nogle vil svare på mine spørgsmål!Hvad skal man egentligt læse op? (synes ikke man kan læse vores pensum, det sådan opgaver!)Hvordan foregår det helt præcistLigger de vægt på noget s... -
Farvekombinationer
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematikopgave, som lyder: Jonas er med i en gøglergruppe og vil købe sit eget udstyr. Han har besluttet at købe 3 Europe kegler, men han overvejer, hvor de tre kegler skal se ud. Han kan vælge en gul kegle, en grøn kegle og en blå kegle. Hvilke farvekombinationer ... -
Beregning af ligevægtskonstant og koncentrationer af species
ForumindlægJeg kan normalt godt regne koncentrationer osv, men er lidt overvældet over mængden af information i opgaven, og kunne godt bruge en hånd til at komme i gang :) -
hjælp
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig.. -
Markedsføringsøkonom bøger til salg!!!!
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med nogle bøger fra markedsføringsøkonom uddannelsen, som jeg meget gerne vil af med. Bøgerne er købt i år og gælder for det første semester, navnene på de forskellige bøger er følgende. "Samfundsøkonomiskminilex" - af Jørgen Dalhorff og Henrik Grell "... -
rette små sætninger..
ForumindlægHej.. håber nogen vil hjælpe mig med at rette de her sætninger: 4. She is unhappy to be without a work. = she is unhappy to being without a work? 5. He is the only I would ask to help me. = he is the only i would asked to help me? 6. The food tastes really well. = the food taste really well.. for... -
Kan I anbefale en bog om lineær algebra der er pædagogisk og forklarende?
ForumindlægHej Kan I en anbefale en bestemt bog om lineær algebra der er pædagogisk og forklarende? Det er til selvstudie 1. semester. Jeg har kigget på pensum.dk men har ingen anelse om hvilken en der er "god". På forhånd tak -
Forståelsesproblemer ved sandsynlighed
ForumindlægI et kopiark fra en matematikbog: "As an example, let us consider the probability of the outcome of one of the two alternatives, head or tail in a flipping coin. If the coin is 'true' then the a priori probability for either of the two events is ½. However, if the experiment is made ... -
1. delprøve - Grammatik
ForumindlægJeg skal op i skriftlig engelsk på tirsdag og er ved at repetere grammatikken - men der er nogle ting jeg ikke forstår eller kan finde i min grammatikbog. • Do + modalverber/ modalverber + ”-s” – modalverber omskrives aldrig med ”do” og de får ikke ”-s... -
Kort oversættelse hjælp!
ForumindlægMange voksn kritiserer computerspil for at være både voldelige og unødigt blodige. Men en nylig undersøgelse viste at dette kun gjaldt for tyve ud af 338 spil. Der er altså tale om en fordom, som sandsynligvis skyldes, at der i medierne fokuseres langt mere på de meget voldelige spil end på de an... -
Regler for differentiering
ForumindlægEr der nogle der kan skrive de forskellige regneregler for differentiering? -
Bestem a og b
ForumindlægHey alle friske mennesker, kan nogle hjælpe mig med denne opgave? Det er uden hjælpemidler. en funktion f(x)=b*ax opfylder at f(3)=1 og f(6) = 8 - Bestem a og b -
Lille engelsk tekst - rettelse
ForumindlægHej alle sammen ;). Vil en af jer lige se om jeg har nogle fejl i en kort engelsktekst, så er i flinke ;) Den danske udgave: Mareridt Jeg havde boet i London i nogen tid, men i mit kvarter var der stadig mange gader, hvor jeg ikke havde været. En aften skete der noget forfærdeligt. Jeg var gået u... -
beregning af længden på en højde
ForumindlægJeg sidder her og er gået i stå med en matematik aflevering.. opgaven lyder sådan: Beregn længden af højden hACB vinkel ACB Vinklerne: A: 35, B: 50,81 C: 94,19 a = 5,18 - b = 7 - c = 9 Men jeg ved ikke hvordan jeg skal beregne længden af højden. Håber der nogen der kan hjælpe mig :) -
eksamen fsa
ForumindlægSkal op til fransk mundtlig eksamen om nogle dage. er der evt. nogen der har gode råd. -
Hjælp Haster rettelse af nogle oversættelser
ForumindlægDen engelske middelklasse har fået et dårligt ry, hvis man skal tro på en rapport, som fornylig er blevet offentliggjort. The English middle class have get a bad name, if man shall belive on the rapport, as recently is become published. En organisation, som hedder Youth har lavet rapporten s...
