Matematik

Kan I anbefale en bog om lineær algebra der er pædagogisk og forklarende?

02. juli 2016 af Jegvedingenting - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Kan I en anbefale en bestemt bog om lineær algebra der er pædagogisk og forklarende? Det er til selvstudie 1. semester. 

Jeg har kigget på pensum.dk men har ingen anelse om hvilken en der er "god".

På forhånd tak

Brugbart svar (1)

Svar #1
02. juli 2016 af BjarkeHald60 (Slettet)

"lineær algebra via eksempler" af Holger Andreas Nielsen & Hans Anton Salomonsen

Den brugte vi på 1. semester i Aarhus. Gode eksempler og den er på dansk

Brugbart svar (1)

Svar #2
02. juli 2016 af peter lind

Jeg kan anbefale Schaum's outline series.De er fremragende til selvstudium. jeg har ikke set noget bedre. Bøgerne kan lånes på biblioteket og nogle kan også hentes gratis på nettet.

Svar #3
02. juli 2016 af Jegvedingenting

Den tager jeg et kig på med det samme.

Kan du linke specifikt til dem? Tænker der måske er flere versioner, udgaver etc..

På forhånd tak

Svar #4
02. juli 2016 af Jegvedingenting

Peter lind. Dit forslag er naturligvis bogmærket, da jeg vil kunne få brug for den senere hen.

Brugbart svar (0)

Svar #5
02. juli 2016 af peter lind

Du kan gå ind på internettet og søge. Desuden har jeg set dem listet på den fælles boglister for de danske biblioteker. Mig bekendt er der ikke flere udgaver; men til gengælde er der et hav af titler- Jeg ved der er en der hedder linear algebra.

Svar #6
03. juli 2016 af Jegvedingenting

Okay tak. Jeg kigger på det.

Brugbart svar (1)

Svar #7
03. juli 2016 af Stats

Fremragende e-noter fra dtu http://01005.mat.dtu.dk/materialer/enoter/ (favorit)

Du kan evt. også tage et kig på khan acadamy https://www.khanacademy.org/math/linear-algebra

Hvis der er nogen du ikke forstår fra dtu, så har khans acadamy nogen gode forklaringer på det. De to supplere meget godt hinanden.

- - -

Mvh Dennis Svensson

Brugbart svar (1)

Svar #8
03. juli 2016 af PeterValberg

Hvad med et helt kursus i lineær algebra på video [ LINK ]

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Svar #9
03. juli 2016 af Jegvedingenting

Den har jeg faktisk stødt på, de noter der, men det med suppleringen var en god ide.

Tak for det alle :)

Nu har jeg noget at tage fat på.

Skriv et svar til: Kan I anbefale en bog om lineær algebra der er pædagogisk og forklarende?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.