Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19461 til 19480 af 158924
-
angiv koefficienterne
Forumindlægangiv koefficienterne a,b og c. 3x^2+7x=0 c=7 hva med a o b, fordi tallet 0 er ikke med? -
SRP betallingsring
ForumindlægHej piger od drenge Jeg tænkte om i´havde nogle gode ideer til nogle problemstillinger i forhold til betallingsringen, jeg skriver i samfundsfag-Matematik håber i har nogle gode ideer :D -
Faktorisering!
ForumindlægHej Vi skal op i mundlig matematik i morgen, og vi har sindsygt meget brug for lidt hjælp! Et af spørgsmålene lyder: Forklar om faktorisering. Er der nogen der kan sige os, hvad begrebet helt bestemt betyder? På forhånd tak :) Hilsen de to stressede! :P -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Kvadratrod
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig matematik eksamen snart, men jeg er itvivl om hvorledes dette rgnes ud uden hjælpemidler: ?8 Kan godt regne kvadratroden af 8, men hvad er det man skal gøre når det står således. Har altid kun kunne regne det på lommeregner? På forhånd tak -
Tidevand og diger projekt
ForumindlægHej! Jeg sidder pt med en projektopgave i tidevand og diger. Den kan findes i Teknisk Matematik bogen. Dog mangler jeg et teoriafsnit med intergralregning. Kan nogen være behjælpelig med hvordan det kunne skrives? - En forvirret elev -
Hjæælp!
ForumindlægHey, nogen der kan hjælpe mig med det her matematik jeg kan ikke finde ud af det. PS. Skriv hvordan i regnet det ud (regnestykket) -
Emne til SRP
ForumindlægHej jeg går på STX og jeg har fem a-fag.. Jeg fik at vide af min klasselærer at det kunne være en god ide at starte på mit SRP. Som sagt så har jeg fem a-fag som er: Matematik, Spanks, Dansk, Historie, Bioteknologi. Jeg skal vælge to af disse fag og kombinere dem og komme med et godt fæ... -
Er ikke sikker på om jeg har valgt rigtigt.
ForumindlægHej. Som du nok kan læse på titlen er jeg usikker på om jeg har valgt rigtigt og hvad jeg egentlig vil. Jeg startede på en HTX og skiftede så hurtigt til en STX. Jeg har stor interesse for de naturvidenskabelige fag, men jeg kan også godt lide historie, samfundsfag og har i lang tid gerne ville l... -
Hurtig reducering mm.
ForumindlægEr der nogen der kan reducere/regne følgende udtryk? I må gerne have beregningerne med! 8a^3 * a * b^-2/(2b)^2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0 -
mat eksamen
ForumindlægNogen der har svarene fra Matematik eksamen skriftlig 2008 i maj.... vil gerne betale -
Selvundervisning
ForumindlægHej folkens, hvor kan jeg selvundervise i matematik? Vil gerne øve mig på flere områder. -
dumper jeg hhx? :( hjælp..
ForumindlægJeg går på hhx 3 år og er færdig her om et par måneder.. Årskarakter : Matematik mundtlig 02 Matematik skriftlig 02 Samfundsfag 4 Tysk mundtlig 10 Tysk skriftlig 10 Virksomhedsøkonomi mundtlig 02 Virksomhedsøkonomi skriftlig 00 Eksamens : Virksomhedsøkonomi mundtlig 00 er... -
vektor bestem k
ForumindlægHej Er meget ny inde for det her område af matematikken. Har fået opgivet to vektorer a=(3,-7) og b= (10,2) Jeg skal bestemme tallet k, så de to vektorer a og d = a + k * b udspænder et parallelogram med arealet 38 Er bare helt blank har prøvet at løse det som en ligning. Forsøgt med determinant-... -
Parameterfremstilling
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en opgave i matematik. Opgaven er vedhæftet nedenunder. Har brug for svar på a, b og c. Håber nogle kan hjælpe? -
Spg
ForumindlægHey.. er der nogen der kan forklare hvad en fremskrivningsfaktoren er og? hvilken betydning den har? -
Reducer udtrykket
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med dette: Jeg skal reducere følgende udtryke (xy+x^2)/xy Jeg får svaret (y+ x)/y, er det rigtigt eller kan det reduceres yderligere? -
stamfunktion
Forumindlæghvad er stamfunktionen til: f(x)=4x5−2x2+x−8 -
Lineær første orden differentialligninger
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen, hvor et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for lineære differentialligninger af første orden samt den tilhørende løsningsformel. Giv et eksempel på anvendelsen af formlen." Her talte min lærer også om at det kunne være godt at fortælle hvad man kan læse ud f... -
Forklar log() funktion ifht renteformel
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare hvad log er i denne forbindelse og hvad log gør. Opgaven er at isolere n (antal terminer) når de resterende faktorer er oplyst. Opgaven er også løst korrekt med resultat men er der nogen der kan forklare mig overordnet hvad log er (logaritme?) og hvordan den br...
