Søgning på: filosofi c. Resultater: 19481 til 19500 af 60665
-
Ascorbinsyre
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan man kan se på strukturformelen af Ascorbinsyren at det er en syre? -
hjælp til en forskrift
Forumindlæghjælp!! forstår ikke hvordan man laver denne opgave! -
hjælp
Forumindlæghvad skal man gøre i opg A -
trekant hjælp!
ForumindlægI trekant PQR er p=5.6 , q=7.5 , Q=47.23 º, P=33.23793978º, R= 99.54º Jeg mangler nu side r ... og jeg vil meget gerne have at vide hvordan jeg beregner r og arealet. På forhånd tak. -
Hydrofil/hydrofob?
ForumindlægEr en L-form af trypophan vandopløselig mens en D-form er fedtopløselig? -
Spændningsrækken
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål i kemi som hedder så ledes: Giv eksempler på pratisk betydning af spændningsrækken. Håber der er nogen der kan hjælpe :) -
Hvordan beregner man polynomiets rødder ved hjælp af diskriminaten?
ForumindlægHvordan beregner man polynomiets rødder ved hjælp af diskriminaten? -
Opgave 9
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp, opgaven er i den vedhæftet fil. tak på forhånd. -
Et lille spørgsmål :)
ForumindlægHej :) Jeg er igang nu med at repeterer til eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare det her spørgsmål, fordi jeg forstår den slet ikke :) På batteriet til en bil kan der stå "30Ah". Hvilken oplysning er det mon, der gives her ? opgave nr 2 -hvo... -
distancen mellem punkt og linje
Forumindlægjeg skal finde t på den måde at afstand fra punkt Q (-3,5) til linjen med ligningen 12x-5y+t=0 er 3, hvordan gøres det? -
Indsætte et screenshot i maple på mac
ForumindlægHejsa - Er der nogle kloge hoveder, som kan svare på hvorfor jeg ikke længere kan indsætte et screenshot direkte i Maple. Efter det er blevet opdateret til 2019 version, er det ikke muligt at indsætte et screenshot uden at skulle indsætte en fil. Det er rimelig besværligt at skulle ind i "in... -
Trigonometri
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg ikke kan forstå: Et betonrør ligger delvis nedgravet som vist på min tegning. En opmåling giver følgende: Korden k=80cm og højden h=22cm Du skal bestemme rørets yderdiameter -
indgreb i ligevægtsystemer
ForumindlægHej SP er i gang med følgende opgave, som jeg er i tvivl om jeg har gjort rigtigt: 16) Ved fremstilling af jern fra jernmalm bruges carbonmonooxid, CO, i højovnen til at reducere malmen til frit jern. Der sker bl.a. følgende i højovnen: [FeO (l)+CO (g) <--> Fe (s)+CO_2 (g)] Reaktionen... -
Sammensatte funktioner
ForumindlægHar brug for hjælp med den vedhæftede bil -
Ligevægt og temperatur
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport om ligevægtssystemet. Jeg ved at ligevægtskonstanten er afhængig af temperaturen, men hvorfor ved jeg ikke. Er der nogen der kan forklare mig det? -
Hjælp - Inhomogene differentialligningssystemer
ForumindlægJeg har vedhæftet en opgave, der omhandler inhomogene differentialligningssystemer. Jeg kan simpelthen ikke løse den sidste dele, altså opgave 3c. Er det superpositionsprincippet der skal bruges? og i så fald, hvordan ser løsningen ud og aller vigtigst fremgangsmåden. Kan i være behjælpelige ... -
Fordampende olie
ForumindlægNogen der kan hjælpe :S En hurtigt fordampende olie løber med jævn fart ud i havet. Olien fordeler sig i et tyndt lag på overfladen. Med A(t) betegnes dat areal (m2), som olien dækker til tidspunktet t (timer). Så længe der tilføres olie, er A den løsning til differentialligningen dA/dt = 103 - 0... -
7.a referat af barken pemba
Forumindlægjeg skal lave et kort referat af hvad det sker i fortidsplanen og barken pembas færd har brug for hjælp -
Mangler akut hjælp til dette!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, for jeg sucks groft til Naturgeografi..Beregn endelig hvilken mængde energi der skal til(føres) for at smelte alt den grønlandske indlandsis og hvor lang tid det vil tage under følgende forudsætninger:Areal af indlandsis: 1,73 millioner km2Rumfang af indlandsis: 2,85 milli... -
Skalaer
ForumindlægHvilke toner er der i en A-dur-skala? Jeg tror at det er a-h-cis-dis-e-fis-gis-a, men er ikke sikker. På forhånd tak!
