Matematik

Indsætte et screenshot i maple på mac

31. marts 2020 af Tildetille - Niveau: A-niveau

Hejsa - Er der nogle kloge hoveder, som kan svare på hvorfor jeg ikke længere kan indsætte et screenshot direkte i Maple. Efter det er blevet opdateret til 2019 version, er det ikke muligt at indsætte et screenshot uden at skulle indsætte en fil. Det er rimelig besværligt at skulle ind i "insert" osv hver gang man skal have et billede af opgavebeskrivelsen ind i Maple :)


 


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2020 af Goten (Slettet)

Hvad jeg gør, når jeg skal sætte et billede/screenshot ind i Maple er, at jeg først markerer hele billedet med min cursor (ikke i Maple) og trykker Cmd+c. Derefter går jeg ind på Maple og trykker Cmd+v.

Hvis du har windows trykker man vist Ctrl+c og derefter Ctrl+v, og så behøver du ikke at markere billedet.

Jeg håber, at det virker.


Svar #2
31. marts 2020 af Tildetille

#1

Hvad jeg gør, når jeg skal sætte et billede/screenshot ind i Maple er, at jeg først markerer hele billedet med min cursor (ikke i Maple) og trykker Cmd+c. Derefter går jeg ind på Maple og trykker Cmd+v.

Hvis du har windows trykker man vist Ctrl+c og derefter Ctrl+v, og så behøver du ikke at markere billedet.

Jeg håber, at det virker.

Altså med tekst virker det du beskriver. Men hvis jeg tager et screenshot med genvejen cmd+shift+4 og "hiver" billedet ind i Maple, så virker det ikke. :)


Skriv et svar til: Indsætte et screenshot i maple på mac

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.