Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19481 til 19500 af 52678
-
FODBOLDKAMPEN IDAG - TYSKLAND TYRKIET HVEM VINDER???
ForumindlægHej folkens:-9 Glæder mig til fodboldkampen idag hvor tyrkiet og tyskland skal spille, hehe er nemlig selv tyrker men tror at tyskland vinder. Kom med jeres bud!!! -
Facit/løsninger for matematik A 30 maj 2018
Forumindlæg -
Hvorfor løber strøm "bedre" ved høj spænding?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder med noget teori til en af de forsøg, jeg har tænkt mig at lave til eksamen, hvis jeg trækker noget omkring transformation, og mit spørgsmål lyder som følgende: Hvordan kan det være at man udnytter energien bedre, når man transformere spænding op, når man skal sende ... -
Matematik tutoring/hjælp tilbydes, sjælland
ForumindlægDav - mit navn er Daniel Modin, og jeg har netop afsluttet Matematik/fysik A på HTX med et gennemsnit på 12,9. Da jeg nu har sabbatår, og har erfaring med lektiehjælp og deltidsundervisning på mit gymnasie, tilbyder jeg tutoring, lektiehjælp og undervisning til dig, hvis du føler du har brug for ... -
Hjælp til opgave om to ligninger med to ubekendte
ForumindlægJeg er ved at lave opgave, men jeg er nået til denne og er ved at sidde fast: Siderne i en trekant ligger på linjerne med ligningerne m: x-y=9 n: 13x+7y+43 = 0 o: 9y+x = 39 Jeg ved godt, at man skal bruge to ligninger med to ubekendte her, men jeg syntes bare ikke at mine resulter går op, da ... -
Bestem samtlige løsninger - komplekse tal
ForumindlægHej, Lad Z0 betegne det komplekse tal ei*π/9 Bestem det komplekse tal w=z03 i både polære og kartesiske koordinater Der har jeg fået de polære til at være r=1, θ=π/3 De kartesiske er cos(π/3)+i*sin(π/3) Nu skal jeg så bestemme samtlige løsninger z∈C til ligningen z3... -
LaTeX
ForumindlægNu er jeg lige begyndt at bruge LaTeX til at lave rapporter og lign. i. Når jeg laver overskrifter til forskellige afsnit, så angiver LaTeX titel nummeret som 0.n, mens den meget gerne skulle angive det fx det første overskrift som 1 også et underoverskrift som 1.1. Min source kode er some følgen... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej derude, jeg er ved at skrive en aflevering om identität og andersein, og jeg ville spørge om der ikke var en venlig sjæl derude som gad og læse den, og rette den for diverse store fejl. Skriv, og jeg sender opgaven til jer :-) -
Social klassifikation
ForumindlægEr det ikke bare, når man inddeler folk i socialklasser? Tak på forhånd og godt nytår -
Velfærdssystem USA
ForumindlægEr der nogle som kender nogle forklaringer til hvorfor USA9;s velfærdssystem er sådan som det er i dag? Jeg har den med den svage fagforening.. men mangler en til.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg er helt lost! -
Jeg er SÅ skoletræt!!!
ForumindlægJeg kan godt sige jer! Jeg er 3.g9;er og starter igen i morgen efter juleferien! Det kan godt være der "kun" er 6 måneder tilbage, men jeg er simpelthen så skoletræt, at jeg bliver helt trist ved tanken om at jeg skal starte igen! Hvordan pokker overkommer jeg dette? Jeg ville bare ... -
Hvad for et programmerings sprog bliver bedst betalt?
ForumindlægHej, jeg har overvejet at blive en programmør og jeg vil helst gå efter at lære det højeste betalte sprog. Jeg søgte på det og google sagde at det var Java, men jeg tvivler lidt på det, så jeg vil bare gerne vide hvilket et der bliver højest betalt. -
Mobning - din mening?
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet i den situation, at jeg skal have skrevet en stil om mobning. Det ville være fint nok bare at skrive mine egne meninger og lign. meeen det ville da være sjovere hvis jeg kunne få andres meninger - og evt. historier omkring oplevelser med mobning. Det kunne eks være: Hvad e... -
rettelse
Forumindlægindsæt who, whom, which 1. I know a secretary who is very clever 2. she has a job which is very difficult 3. i saw a film which was very funny 4. the actors who played in it were.... 5. do you know the man who I am talking about 6. do you believe the story which he told us 7. I believe some of ... -
Farverigt sollys gennem vindue
ForumindlægHej Det her er egentlig ikke et spørgsmål til noget ang. skole eller lektier, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen, der kan forklare mig, hvorfor en solstråle, der går gennem et vindue, kan udsende en stråle, der næsten ligner en regnbue? Strålen her er på min dør og kommer fra ... -
Opgave 93
ForumindlægHej jeg sidder og laver aflevering i fysik og sidder lidt fast :) Opgaven lyder: En flad radioaktiv kilde, der udsender alfapartikler bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, så den ene halvdel af strålingen fra kilden absorberes i huden, den anden i luften. Kilden... -
matricer...
Forumindlægjeg sidder med spørgsmålet som jeg har vedhæftet. er basis for søjlerummet altid selve matricen skrevet i søjler? altså Col A = { [1 2 -3; 3 6 9; 1 3 0; 1 4 3] } forholder det sig sådan altid? -
oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægHej har prøvet på at oversætte nogle sætninger fra dansk til tysk, nogle som vil rette det? Er han i klassen? (Klasse f) Er ist in die Klasse? Hun bliver tit træt Sie wird oft müde Klassen har en ny lærer (Lehrer m) Die k... -
Grafiske illustration - Deskriptorer
ForumindlægOpg. 112 AB2 Har brug for hjælp til at komme igang. For at kunne sammenligne 2 klasser i matematik fik klasserne samme prøve, hvor der maksimalt kunne fås 20 point. De enkelte resultater ses her: A-klassen: 12, 13, 8, 16, 10, 10, 12, 19, 13, 13, 12, 17, 19, 18, 8, 18, 18, 16. B-klasse... -
HF og medicin
ForumindlægHej alle Jeg skal til at starte på HF enkeltfag på efterslægten og drømmer om at læse medicin efterfølgende.  Det længe siden jeg har gået i skole så er lidt nervøs og matematik og fysik er ikke li...
