Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19481 til 19500 af 33650
  • Vekselspænding

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak.
  • Anvendte instrumenter i "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal op i mundtlig musik eksamen imorgen, og har trukket sangen "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad. Men er meget i tvivl om, hvilke instrumenter der bliver anvendt under hele sangen. Indtilv videre har jeg kun: Trommer, guitar og keyboard. Håber der er nogle der k...
  • Lineære funktion

    Forumindlæg
    Beskriv vækstegenskaben ved den linære funktion . En der kan hjælpe?
  • Regler for verbernes ordstilling på tysk

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan fortælle mig hvad reglerne er for verbernes ordstilling på tysk
  • Integrer e^x

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg ville bare lige hurtigtig spørge hvad stamfunktionen for ex er ? Tak på forhånd" :)
  • Hjælp til en lille oversættelse

    Forumindlæg
    En dag så jeg en annonce, som stod i vores avis. En dansk-tysk ægtepar i Köln søgte en pige, som kunne hjælpe i huset. At være au-pair var et ønske, jeg længe havde haft. Nu gik det i opfyldelse! Familien, jeg boede hos, hed Weber. Venlige mennesker, der desværre altid havde for lidt tid. Arbej...
  • hjææælp (skalarprodukt) :(

    Forumindlæg
    hej jeg har problem med løse denne opgave. er der nogen der vil hjælp mig med denne opgave. opgaven lyder således: angiv skalarprodukterne til b * (c-a) og a * (a+3b-c) idet a=(-3,7) b=(6,1) , c=(2,-3). jeg håber meget at der er nogen der frisk til hjælpe mig.
  • Redegør for Potensregression :S?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op til Mat B mundtlig snart, og jeg har fået et spørgsmål på at redegøre for potensfunktioner og potensregression, men jeg aner ikke hvordan man regner potensregression i hånden eller hvad det er osv. Jeg ved godt nok hvordan man regner det i min lommeregner TIinteractive, me...
  • eksamensspørgsmål gsk MAT A

    Forumindlæg
    Håber der er nogle der kan hjælpe mig med nogle af mine eksamensspøgsmål Differentialegning. delsprøgsmål: gør rede for tangentens ligning og begrebet approksimerede førstegradspolynomium. Går udfra at jeg hernunder skal udlede tangentens ligning med et bevis, men hvad menes der med &qu...
  • Engelsk - HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg har virkeligt tænkt meget over dette, men jeg KAN IKKE KOMME FREM TIL DET! Et andet ord for "place" med kun 3 ord! VÆR SØD AT HJÆLPE!!!
  • Fysik/kemi eksamen 9. klasse?

    Forumindlæg
    Hej derude, Ville lige spørge om nogle af jer kender nogle gode hjemmesider eller lignenede som kan hjælpe mig videre i eksamen på næste fredag i fysik/kemi... Kunne godt bruge fx dispositioner for magnetisme, fremstiling af el osv. Håber nogen kan hjælpe <3
  • Bestem halveringskonstanten

    Forumindlæg
    Om en bestemt population gælder, at der til et bestemt tidspunkt er 20.000 individer i populationen, samt at populationen hvert a°r derefter aftager med 3% om a°ret. a) Opskriv en funktion, der angiver sammenhængen mellem tiden (ma°lt i a°r) og antallet af individer i populationen. er a så ba...
  • Udregn a og b ekspntl. funktion fra punkter på graf

    Forumindlæg
    Jeg har to punkter på en graf, hhv. 0;8 og 3;64, der er tale om en eksponentiel sammenhæng. Hvilke formler vil i bruge til at finde frem til a og b? Mine beregninger giver mig at b = 8 og a = 1,15, men det stemmer ikke overens med forskriften desværre!!
  • Er i krise!

    Forumindlæg
    Har fået følgende spørgsmål, som jeg skal op og vise på tavlen i morgen. Har derfor brug for hjælp! Skriv nedenstående udtryk på formen b*a^x √9a*^3√a/^4√a
  • Hjælp til engelsk opgave! :)

    Forumindlæg
    Hej alle! :) Jeg skal lave en opgave om South Africa i engelsk, og jeg er gået i stå ved disse spørgsmål: 1. What kin of food do they eat? 2. Tell about some special traditions in South Africa Nogle der kan hjælpe? :)
  • Hjælp psykologi c niveau meget vigtigt

    Forumindlæg
    Hej alle . Jeg skal op til psykologi på c niveau . Jeg har læst eksamensbeskrivelsen.og der står man i slutningen af sin analyse skal diskutere, men hvad er det man skal diskutere ? Håber i kan hjælpe
  • "Have overskud" på engelsk?

    Forumindlæg
    Hej, Hvordan oversættes det at en individ "har overskud"? Det skal ikke være relateret til økonomi (surplus).. men det at kan orker noget. På forhånd tak!
  • Massen af olivenolie

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal regne massen ud af ekstrajomfruolivenolie? På forhånd tak
  • hjælp!!!

    Forumindlæg
    hej. vil gerne have hjælp til problemregning. har løst alle opgaver på nær 2,4 4,3 4,5 5,3 5,5 6,4 6,5 hvis der er nogen som gider at hjælpe med dem jeg ikke har lyst vil det være en fornøjelse. kig i billaget for opgavesæt.
  • Fruktose laver sølvspejl?!?

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg sidder midt i en sro opgave om kulhydrater og diabetes, og kan simpelthen ikke få forsøgene til at passe. De forsøg jeg har lavet er: Benedicts, Barfoeds, Tollens og Bials. De kulhydrater jeg har testet er: Stivelse, Sakkarose, Glukose og Fruktose 1. Et af de problemer jeg har, er ...