Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 19481 til 19500 af 113953
-
HF om igen?
ForumindlægHej Jeg går på den 2-årige HF på VUC, og det er mit første år. Jeg har indtil videre været op til mit kreative fag (som gik dårligt), og jeg mangler en naturvidenskabelig eksamen, som er om 2 uger. Det jeg vil vide er, om jeg kan droppe ud før den naturvidenskabelig eksamen og så starte igen på ... -
vektor regninger
Forumindlæghej everybody helppppppppppp...:( opgave 1: I et koordinatsystem er to vektor a og b bestemt ved: vektor a = ( 5-t, 2 ) og vektor b = ( 4, t+1 ) hvor t er et tal. bestem t, således at vektor a er vinkelret på vektor b? og for hvilke tal t gælder at vektor a er parallel med vektor b? opgave 2:... -
isolering af x med potens
ForumindlægHvis en dykker opholder sig et længere stykke tid i på en vis dybde, skal han, for at undgå dykkersyge, stige langsomt op til overfladen. Der er en sammenhæng mellem dybden, målt i m, og det antal minutter dykkere kan opholde sig på den pågældende dybde, uden at få dykker syge: X m: 10. 12. 14. ... -
Differentialkvotien
ForumindlægHej alle rigtig kloge menneske. Jeg står og skal til mundtlig eksamen snart. Det går fint med forberedelse. Men jeg kunne godt bruge en smule.. inspiration eller hjælp. Jeg har fået et par eksamensspørgsmål som lyder: 8. Differentialregning: Differentialkvotient og regneregler for different... -
Simpel ligning
ForumindlægJeg har glemt alt om matematik og håber en af jeg gider hjælpe:Solve for x and note restrictions.(b+2)(x-b+3)=0Ok jeg ganger paranteser igennem:bx-b^2+3b+2x-2b+6=0Og sammentrækker...8x-b^2+b+6=0Isolere x...8x=b^2-b-6Uhmmm og hvad så dividere med 8?...x=(b^2-b-6)/8Dette ligner ikke en løsning - fa... -
Vektorer: Beregn gradtal uden koordinaterne
ForumindlægHej, Jeg har en opgave som lyder: Om to vektorer gælder det at: |a|=1 og |b|=3 (jeg har altså LÆNGDERNE og ikke koordinaterne!) og vinklen (a,b)=150 grader. Jeg skal: -beregne gradtallet for vinklen mellem vektorerne a+b og a-b -beregne arealet af parallelogrammet der udspændes af vektorerne a... -
Hjælp til matematik - det haster.
ForumindlægHej alle sammen Jeg er næsten færdig med min aflevering, men kan ikke finde ud af disse opgaver. Skriv meget gerne mellemregningerne, for ellers kan jeg ikke rigtig bruge svaret til ret meget. Obs: Tegnet: " ^" betyder potens. Tegnet: " _____" betyder brøkstreg. Her kommer de:... -
finde vinkle
Forumindlæghej der står i min opg at om trekant ABC oplyses at AB=10 AC12 BC=4 fodpunktet for mediannen m^b kaldes D 1.beregn A B C 2. beregn ADB hvilken formel skal jeg bruge og når jeg skal tegne mediannen er det så mellem, B og ned af til AC hvor hvor det danner en retvinklet trekant... -
Bevis, enkeltlogaritmisk
ForumindlægHej! For at bevise at en eksponentiel udvikling bliver en ret linie i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem kan man vise følgende: f(x)=b*a^x log(f(x))=log(b*a^x) log(f(x))=log(b)+log(a^x) log(f(x))=x*log(a)+log(b) F(x) kan vi så kalde f(x)1, da den har tilsvarende værdi på en alm. 2.aks... -
Flere ligninger.. haster!
ForumindlægJeg har lige nogle flere.. 1. 7x-3/5=4x+3/5 ...?2. 3/a-b - 7/a+b ...?3. x+x/x-y + y/x+y ..? -
bestem Omkredsen
ForumindlægHvordan beregner jeg b -
Kantede parenteser
ForumindlægHvordan læses dette: c∈]a,b[ ? -
Meget lost i bio opg
ForumindlægHejsa er virkelig gået i stå i denne opgave (Opgave 1B om Prader Willi sygdommen)http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-6-2.pdfEr der ik' please nogen, som kan hjælpe mig lidt på vej :-)På forhånd tak -
Vektor
ForumindlægHej alle, Har problemer med opgave 9.. er helt lost. Håber I vil hjælpe http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20stx113%20MAT%20A.ashx -
HASTER! Teori om Industrialiseringen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin -
Faktorisering
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til mundtligt matematik eksamen.. og har lige et spørgsmål om faktorisering hvorfor kan man ikke faktorsere når d<0 jeg ved godt at d er negativ men hvad er det præcise svar? Tak på forhånd :) -
sandsynlighed
ForumindlægJeg er lidt lost omkring dette emne, ville høre om nogle havde et forslag til hvad man kunne gøre.1. I et andsynlighedsfelt sandsynlighedsfelt (U,P)er A oB hændelser. Det oplyses at: P(A)=1/8 og P(A u B)=1/4-bestem P(B), når A og B er uafhængige hændelser-bestem P(B), når A og B er disjunkte hænd... -
Biologi spørgsmål
ForumindlægJeg ska til eksamen i biologi på tirsdag og kunne derfor godt tænke mig at se nogle eksempler på spørgsmål, hvis der er nogen der har det i forb. med årsprøve e.l.Andre gode råd er også meget velkomne.... -
Analyse af briller
ForumindlægHej! Jeg mangler lidt hjælp til min mundtlige eksamen i dansk... Jeg har valgt teksten "Briller" af Martha Christensen, er der nogen der kan hjælpe mig? Tak på forhånd :))) -
Vergleichen mit
ForumindlægHej alle. Jeg skal til tysk eksamen i morgen, og er rimelig flad for inspiration. er der nogle der evt. har en form for analyse eller et referat af overstående tekst? Mvh. det kunne hjælpe mig virkelig meget.
