Søgning på: erhvervsret c noter. Resultater: 19501 til 19520 af 73261
-
vinkel..?
Forumindlæghvordan beregner man en vinkel i en firkant..? -
tangent til cirkel gennem et punkt
Forumindlæghar her et lille problem... hvis jeg har et punkt og ligningen for en cirkel (det vil sige har centurm og radius) hvordan finder jeg så de 2 tangenter til cirklen der går gennem punktet??? -
Parameterfremstiling
ForumindlægJeg sidder lidt og okser med det her emne og tilhørende opgaver. Jeg har en ret linjes parameter fremstilling og en vektor og så skal jeg beregne den spidste vinkel mellem henholdvis linjen og vektoren og efterfølgende koordinatsættet til vektorens projektion på linjen. Er der nogen der kan komm... -
stigning af temperatur?
ForumindlægEn dyppekoger med effekten 60 W opvarmer 400 g vand. Starttemperaturen er 15 grader. Hvor meget stiger vandets temperatur på 2 min? - er der nogen, der kan hjælpe med denne? -
benzenring
ForumindlægJeg skal angive systematiske navne for samtlige organiske forbindelser, der optræder i reaktionerne. er det rigtigt? CH3 CH3CH2CH2CH2CH2CH3 (hexan) --> CH3CH2CCH3 (2,2dibutan) CH3 CH3CH2CH2CH2CH2CH2CH3 (Heptan) -->... -
Kvadrat
ForumindlægHejsa..:) Hvordan beregner man kvadratens areal? diagonalen er 36 meter. På forhånd tak. -
Reaktionshastighed, 8.4
ForumindlægHej Jeg kan ikke lige huske hvordan man udregner det tidspunkt, hvor 90 % af den oprindelige mængde af et stof er spaltet? Jeg har en graf. Nogen der kan give et hint? På forhånd tak. ps. skal afleveres onsdag. -
Hvilken funktion passer til grafen
ForumindlægFiguren viser grafer for tre forskellige funktioner. a) Hvilken af disse grafer er graf for funktionen f (x) = 0, 5 · 2^(x). Begrund svaret. -
Regnestykker og ligninger test
ForumindlægHej alle sammen! Har fået til opgave, at lave en test omkring andres evner til at løse svære ligninger og regnestykker, og hvilke niveau de ligger på rent fagligt. Bare rolig, I er helt anonyme :) Opgaven er, at I skal skrive det sværeste (eller ét af de sværeste) regnestykker I kender. Det skal ... -
syreanhydrid!
Forumindlæghvilke(n) af (CH3C=0)2 og CH3C(=O) Cl er anydrider el. halogenider? -
beregn længder
Forumindlæghey der står i min opg Du kender en spids vinkel og hypotenusen – beregn de ukendte længder / vinkler hvordan løser man den skal man dvider vinkel med hypotenusen altså vinkel / hypotenusen tak på for hånd -
produktform?
ForumindlægNogen kvikke hoveder som kan fortælle mig hvordan jeg kan skrive denne andengradsligning om til produktform: y = 0,5x^2 - 1,5x + 0,625 hvis jeg ikke siger forkert vil jeg mene det vil komme til at se således ud: y=0,5x*(x)-1,5*(x)+0,625 Vil lige høre jeres forslag. på forhånd tak for hjælpe... -
forskrift - 2. grads..
ForumindlægHVordan finder jeg forskriften til et 2. gradspolynomium når jeg ved det går igennem: (2;5), (1;4) og (-1;0) ?? -
Skæringspunkter mellem cirkel og parabel
ForumindlægJeg sidder med en opgave hvor jeg skal finde skæringspunkterne mellem en parabel og en cirkel. Den skærer to steder, kan jeg se på min grafregner, men hvordan finder jeg frem til løsningen. Er det ikke noget med man skal sætte de to ligninger på mod hinanden? -
fra Celsius til Kelvin ?
Forumindlæghvordan regner man grader celsius om til Kelvin? -
Kobber(II)sulfat
ForumindlægDer skal fremstilles 0,250 L af en 0,30 M opløsning af kobber(II)sulfat til et forsøg. Udgangsstoffet er CuSO4x5H2O, kobber(II)sulfat-vand(1/5). Der findes altså 5 molekyler krystalvand pr. formelenhed stof. a. Hvor stor en stofmængde CuSO4x5H2O(s) skal der bruges til opløsningen? b. Hvor meget ... -
To carboxylsyrer reagerer med hinanden
ForumindlægJeg undrede mig lige over noget... kan to carboxylsyrer godt reagerer med hinanden, ligesom to alkoholer kan, og danne et produkt + vand (dvs. kondensationsreaktion)? Hvordan kommer det produkt til at se ud, og hvordan skal den navngives? -
Hvor meget vand med temperaturen 21 Celsius kan man bringe i kog med 280 kj ?
ForumindlægHey sidder her og er lidt lost i denne her opgave, håber i kan hjælpe Hvor meget vand med temperaturen 21 celsius kan man bringe i kog med 280 kj ? Tak på forhånd -
Q-værdi
ForumindlægHvordan er det med elektronmasser når man skal beregne Q-værdier for et radioaktivt henfald? Det er noget med, at jeg slår atommassen op i Databogen, og så skal jeg huske at trække elektronernes masser fra? De vejer vel næsten ikke noget, så det kan vel ikke betyde så meget? -
Integrale 1/2x
ForumindlægHej jeg sidder med integralet: S(1/2X)dx. bliver det 1/2*ln(x) eller 1/2* ln(2x) og hvorfor?
