Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 19501 til 19520 af 111527
-
Igen vektor regning
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe mig med 3 vektor opgaver.|a|=1, |b|=3 og vinkel(a,b)=150Beregn gradtallet for vinklen mellem vektorerne a+b og a-b.Beregn arealet af det parallelogram, som udspændes af vektorerne a+b og a-b.Har også nogle andre opgaver, men nok smartest at tage dem en af gangen. Dette er n... -
Andengradsligning
ForumindlægHvad giver b i denne og hvordan ? Jeg for det til b=20, men det er forkert -
Tangent til harmonisk svingning
ForumindlægJeg søger en ligning for en tangent til en harmonisk svingning. y = A*sin(ax+b) Jeg er kun interesseret i hældningen mit umiddelbare løsningsforslag vil være y' = A*cos(ax+b)+A*a, ud fra følgende y' = (A*sin(ax+b))' = A*(sin(ax+b))' da (k*f)'(x) = k*f(x)' = A*(cos... -
Projektion af vektor på vektor
ForumindlægJeg bliver ved at regne det ud, men får ikke helt det rigtige.. Jeg har punkterne A(2, 1) , B(10, 6) og C(5, 4) Det er vektor AC som bliver projiceret på vektor AB - dvs. AC = vektor a og vektor AB = vektor b (i projektionsformlen) Jeg skal finde vektor AD og punkt D Jeg får vektor AD (a projic... -
funktioner
ForumindlægEn sælger får udbetalt en sjettedel i bonus af det beløb han sælger varer for pr. måned, samt en fast løn på 2000 kr. a) Opstil en formel for sælgerens løn L ud fra beløbet B, som han sælger varer for pr. måned. b) Opstil en formel for beløbet B, som han sælger varer for pr. måned ud fra sælger... -
karakter klagning...
Forumindlægjeg har fået årskarakter, og har fået 10 i skriftlig fysik, hvilket jeg synes er urimeligt. Jeg har fået 11 for alle mine fysik afleveringer i år, måske undtagen en og 10 pil op til termin, burde jeg så ikke få 11 i skriftlig fysik?I den sidste standpunkt periode, fra februar til nu, har jeg afle... -
udledelse af parabels toppunkt
Forumindlæg...der spørges generelt meget til udledelsen af en parabels toppunkt....derfor følgende:y=ax^2+bx+c og a forskellig fra 0y=a[x^2+b/a*x]+cy=a[[x^2+b/a*x+(b/(2a))^2]-(b/(2a))^2]+cy=a[(x+b/(2a))^2-b^2/(4a^2)]+cy=a(x+b/(2a))^2-b^2/(4a)+4ac/4ay=a(x+b/(2a))^2-(b^2/(4a)-4ac/4a)y=a(x-(-b/(2a)))^2-((b^2-4... -
differentialregning
ForumindlægHej - er der nogle der kan hjælåe mig med disse opgaver: a)en funktion er givet ved g(x) = ex bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)) b) to funktioner f(x)=x^2 + 3 og g(x)=lnx + 2 a)bestem en ligning for tangenten g(x) i punktet (1,g(1)) b) funktionen f(... -
hjælp til integrale
Forumindlægbestem integralet: a) b) -
Hvorfor er halogenerne ikke gode baser?
ForumindlægHvor er halogenerne ikke gode baser, når de har 3 frie elektronpar? -
Induktion og vekselstrøm.. 9. klasse
ForumindlægHeej .. Nogen der kan fortælle lidt om induktion og Vekselstrøm ? På forhånd tak ! :) -
Min lommeregner er død :(
ForumindlægJeg skal tegne en titrerkurve (kolometrisk titrering) og min lommeregner er gået kold :((( Kender i nogle steder på nettet man kan regne det ud evt?? min windows calc kan ikke lige klare den hehe -
Engelsk stil ! hjælp til rettelse! :D
ForumindlægJeg har skrevet en stil. Jeg skulle skive et brev til "lizzie" om mine interesser.. Dette er hermed gjort.. Men jeg er forfærdelig dårlig til engelsk. så håbede lidt på om ikke der var nogen som er gode til engelsk , og som er så fantastie at de vil rette den for mig! :) Den er kun 1 s... -
Notater løs papir eller blokke ?
ForumindlægHej jeg er lige begyndt på gymnasiet og har virkeligt svært ved at vælge hvordan jeg skal opbevare mine notater, så jeg tænkte om der ikke er nogle der har været på gymnasiet længere tid end mig og måske vidste bedre ? Jeg kan vælge at have løse papir som jeg sætter i en mappe alt efter hvert f... -
Rettelse af 9 sætninger . Vigtigt
ForumindlægHeej jeg skal oversætte 9 sætninger fra dansk til engelsk. Jeg har oversat dem, men jeg vil lige være sikker på om de er rigtige, så jeg ville spørge om der var nogle der ville kigge på det og rette hvis der var fejl. 1. Kan jeg få et kilo danske æbler? 2. Din antenne er større end naboens. 3. Rå... -
Eksamen
ForumindlægDen afsluttende naturvidenskabelig eksamen i grundforløbet - hvad går den ud på? Og kommer den til at påvirke gennemsnittet i 3.g? -
Hjælp til forståelse af sætning
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig fransk eksamen og sidder nu ved forberedelsen. Jeg har fået nogle tekster og i én af teksterne er der noget som jeg er i tvivl om, sætningen lyder: Sa présence est nécessaire pour l'équilibre d'Alexandre, et mieux vaudrait ne pas avoir eu de fils que se rév... -
SSO - ingen kontrol?
ForumindlægJeg kan se der ligger et par emner allerede om sso, men ikke helt med den her tvist. Jeg lånte en god ven hele min analyse af en bog her før jul, til hans SSO. Regnede med at han ville bruge den til lidt inspiration. Men han afleverede tilgengæld hele opgaven som jeg havde lavet den. Endda uden ... -
adgangskrav
Forumindlæghej! passer det virkelig at der er adgangskrav til gym nu på 8.5? håber da ikke at det passer..! passer det? <3333 -
Hvornår fik piger adgang til gymnasiet?
ForumindlægI min historie opgave skal jeg skrive om gymnasiepiger, og jeg ved godt hvornår piger fik adgang i universitet (1875), men så kom jeg til at tænke på gymnasiet... Er der nogen der ved hvornår piger fik adgang til gymnasiet?
