Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19521 til 19540 af 29738
-
glucose - polaritet
ForumindlægHej, er glucose polært, svagt polært eller upolært? på forhånd tak -
Differentialligninger STX A-niveau, 8.006 og 8.007
ForumindlægKan ikke rigtig komme igang med disse to opgaver Opg. 8.006 En funktion f er løsning til differentialligningen Y ' = 2 x + 5 - y og linjen med ligningen y = 1 er tangent til grafen for f. a) Bestem en forskrift for f Opg. 8.007 a) Bestem til differentialligningen Y ' - 3 y = e ^3 den l... -
Mekanik - acceleration
ForumindlægJeg har en graf med sekunder på x aksen og m/s på y aksen. Ud fra 0.25 sek er funktionsværdien -3 m/s. Dette betyder at accelerationen er aftagende. Men hvis man ikke kigger på hældningen, men blot funktionsværdien, betyder det så, at farten er 3 m/s mindre end før at farten blev aftagende? -
forbedre engelsk
Forumindlægheeij. Jeg er ikke særlig god til engelsk, og vil derfor forbedre det. Er der nogen som kender hjemmesider, hvor man kan høre tekster og svarer på spørgsmål ud fra teksten. eller os andre sider, hvor man kan læse og forbedre sin grammatik. på forhånd tak. -
Analyse af Kim Larsens "Jutlandia" - HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal analysere Kim Larsens Jutlandia. Nærmere er det en tekstanalyse af teksten, ville høre om der er nogen som enten har nogen opgaver liggende eller kan komme med tips og råd til at komme igang. Takker!! -
Hvad vil Du gøre hvis....
Forumindlæghej Hvad vil du gøre hvis du ikke fik udbetalt din løn den dag du burde få den??? + hvad vil du gøre hvis din chef ikke udbetalte din løn fordi hun skulle ud at rejse eller spille et eller andet kortspil hvor hun/han skulle bruge pengene? -
Andengradspolynomioms egenskab
ForumindlægHEYYYY! Hvad er nogle egenskaber ved andengradspolynomier... Det spørgsmål har jeg fået, og ved ikke hvad der menes med egenskaber -
Styrform i Renæssancen?
ForumindlægHey nogen der ved hvilket form for styre der var under Renæssancen? Den historiske periode? -
Formel BMI
ForumindlægFormlen til udregning af BMI hedder som bekendt b= m/h^2 hvor b: BMI, m: vægt i kg og h: højde i m. så kommer opgaven der lyder Lav formlen for beregning af BMI om, så den viser, hvordan m kan beregnes, hvis b (BMI) og h er kendte. Hvordan gøres dette? -
det haster det er til imorgen
Forumindlægjeg har svært ved at svare på de her spørgsmål jeg skal genforklare de her vi har haft dem i klassen men jeg har været syg :( men nu hvor jeg har fået det lidt bedre kom jeg i skole og min lære er rigit stræng så kan i hjælp når ja glemte at fortælle han har taget hvores fysik bog fordi vi ikke m... -
Hvad mener du at skolens ferieplan burde tage hensyn til andre relgioners højtider, herunder islam?
ForumindlægVil gerne høre hver jeres mening om dette spørgsmål. Håber i vil svare på det. "Hvad mener du at skolens ferieplan burde tage hensyn til andre relgioners højtider, herunder islam"? -
Immunologi
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en årsopgave i biologi og har valgt emnet Immunologi. Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvilke underemner der er vigtig inden for Immunologien og vil derfor gerne høre Jeres mening. Jeg har skrevet om det specifikke og det uspecifikke immunforsvar indtil videre. ... -
løs ligningerne
Forumindlægløs ligningerne: a) 4(3x-2) = 5x 13 b) 2x(3x - 4) = 2(3x2 8) -
Industrien.
ForumindlægEr der nogen, som kan fortælle mig de specifikke grunden til at industrien bredte sig så hurtigt, under industrialiseringen ? altså hvorfor den lige pludselig blev så populær. -
Vedr. eksamen ( Vigtigt )
ForumindlægHej Min klasse skal op i B prøven i dansk om ikke længe. Mit spørgsmål er, hvordan jeg skal kunne snakke i 20 - 25 minutter blot ved at analysere en trykt reklame? Hvad skal man mere gøre, for selve analysen bliver jo ikke så forfærdelig lang og da slet ikke nok til ca 30 min? Er meget i tvivl om... -
Analyse af hindbærsnitter?
ForumindlægNogen der har trukket hindbærsnitter til dansk eksamen? hjælp mig -
Dansk eksamen+Novelle+Sorg HJÆLP!
ForumindlægSkal finde en novelle der omhandler sorg til min mundtlige eksamen, men kan overhovedet ikke finde nogen det må meget gerne være en der omhandler tabet af et familiemedlem Vær sød at hjælpe! -
Filosofi eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med at læse til min filosofi eksamen (C-niveau) Jeg synes selv at jeg har ok styr på stoffet - men jeg er blevet i tvivl om hvad man skal gøre til selve eksamen.. Altså hvilke ting der er vigtige at få fremhævet, hvordan starter man osv. Håber nogen kan hjælpe :) -
mht. kraft
ForumindlægHej, har et spm. I kuglestød benyttes en kugle med massen 7.26 kg. En kuglestøder står med kuglen i hvile (se figur), dernæst skubber han kuglen med konstant kraft, så den bevæger sig retlinet indtil den slippes i højden 2.20 m over jordoverfladen. Det kan antages, at det kun er kuglestøderens ... -
lille spørgsmål
ForumindlægHej hvorfor saccharose er polært?? . Hvilken betydning har dobbeltbindinger i fedt i forhold til sundheden ??
