Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 19521 til 19540 af 32040
-
'Who' eller 'which' - forklaring behøves snarest muligt!
ForumindlægHej alle sammen, Jeg står med et grammatisk problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Problemet er som følger: "___ of them is the best player?" Det korrekte interrogative pronomen skal indsættes, og valgmulighederne er who, whom, whose, which og what. Which lyder selvfølgelig mes... -
Terminsprøver
ForumindlægHej! Jeg skal have terminsprøver i uge 2, og er meget nervøs. Jeg ville høre om der er nogen som kunne give mig nogle gode råd til terminsprøverne? Hvad der er godt at øve på, og hvad man kan gøre for at opnå den bedste karakter. Måske er der nogen der ved hvilke opgavesæt der vil komme op til ... -
Hvordan er mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen og er lidt nervøs. Nogle der ved hvordan det kommer til at være? Altså er det mening man skal lave det hele på skolen og derefter fremlægge eller får man også tid derhjemme? -
Ret fejlene i sætninger
ForumindlægRet fejlene i følgende sætninger, og forklar dine rettelser på dansk. 1. He is trying to hide his personally feelings. 2. The children far too often had to take care of themselfs. 3. The widow found the life difficult after her husband died. Jeg har fremhævet fejlene, men ved ikke hvordan je... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Er min oversættelse rigtig?
ForumindlægJeg har oversat:"Han skrev en bog. I et rasendende raseris fart. Om forbindelserne mellem den saudiske bin Laden-familie og den texanske Bush familie. Nu er den her. Den bygger, ligesom hans oplevelse i senge, på artikler og bøger, han har læst. Han kaster en hel bunke af dem i en gryde og... -
At disse nogen?
ForumindlægHvad betyder ordet " at disse" .. altså at disse nogen. ? -
Martin Luther king?
ForumindlægJeg skal fortælle om Martin Luther king til eksamen. Nogle der har nogle ideer til hvad der er meget vigtigt at fortælle? Og nogle der kan give råd til noget jeg fx kan perspektivere det han har oplevet til? Tak på forhånd. -
Rettelse? :)
ForumindlægEn der vil rette min aflevering! :) (tror ikke, at der er mange fejl). :)) -
Medicin-studiet.
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, hvad man skal have med på studiet fx papir, computer osv., og hvordan det er delt op. Er der mange foredrag, eller sider man alene eller i læsegrupper? Tager man noter i hånden eller på en computer, fx under foredrag? Får man lektier for (en form for pensum løbende), elle... -
Førdatid
ForumindlægAltough she didn't had much money Jeg kan ikke se fejlen :I Teksten der blev oversat: Selv om hun havde haft få penge På forhånd TY! :) -
Meine Schule
ForumindlægHej allesammen! Jeg har bruge for HJÆLP til en Tysk stil. Det handler om to brøn der har skrevet om deres skole og jeg skal skrive min mening om det. Hvis i vil hjælp mig med vil jeg blive meget glæd for det! Den første handler om Moritz, 15 Jahre, Goethe-Schule, Wiesbaden: ”Ich gehe ... -
Studieretning på STX + kunstneriske fag - jeg er så i tvivl
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge, hvad jeg vil have som indgangsvinkel af studieretning på gymnasiet, STX. Lige nu går jeg på efterskole. Der er disse, jeg står mellem: Naturvidenskabelig - Nr. 1a Matematik, fysik, kemi (Matematik A, Fysik A, Kemi B) - Nr. 1b Matematik, kemi,fysik (Matematik A, Kem... -
Har jeg ret i min antagelse
ForumindlægAt man godt kan sige ice creams, hvis man har to eller flere sodavandsis/isvafler altså bare is på pinde,hvis I forstår.Hvorimod man kun kan sige ice cream (hvis det er i en box f.eks Carte´Dor) I sold to ice creams to a child.Jeg solgte to is til et barn Is there more ice cream left in the... -
Kloge samfundsfagshjerner hjælp mig! - Keynes - Hvad stod han for
ForumindlægJeg er i gang med en altarnativ årsprøve i historie. Så jeg har trukket mit spørgsmål i dag men kommer først op i det i morgen. Jeg har trukket en kilde af Keynes hvor han beskriver versailles traktaten og dens følger. Jeg ved at Keynes er en engelsk økonom, men hvad var hans holdning. Har hørt o... -
Vil du læse min analyse og fortolkning af "A Journey"? (:
ForumindlægJeg har lige været oppe i skr. engelsk på A niveau i dag. Følte at det gik okay - men da jeg kom ud af eksamenssalen og snakkede med alle de andre hørte jeg forskellige tolkninger over det hele og begyndte langsomt at blive lidt usikker på min egen. Ville blive glad hvis en godt hovede ville l... -
Oversættelse relative pronominer
ForumindlægHej :-) Jeg har lavet en oversættelse fra dansk til engelsk, hvor jeg fokuserede på korrekt brug af relative pronomier. Da jeg har lidt svært ved netop relative pronomier vil jeg blive rigtig glad for at få lidt respons på om det arbejde jeg har lavet er korrekt. Jeg har for at gøre... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
Ib
ForumindlægHej.. Jeg skal snart på en vidregående uddanelse, dog skal jeg på et internationalt gynmasium. Jeg kan flydende engelsk da jeg har tilbragt halvdelen af mit liv i england. Problemet er at jeg SKAL tage en Pre-Ib før jeg kan komme på IB Diploma Programe, der er bare igen der har forklaret mig h... -
Læse jura på Harvard...
ForumindlægGodaften! Jeg har her i det sidste stykke tid leget med tanken om at læse jura på Harvard Law School (HLS). Jeg har prøvet at sætte mig ind i Harvards struktur, optagelseskrav osv. men finder det meget kompliceret. I skrivende stund er jeg 17 år gammel, første år af STX (studieretning på engelsk ...
