Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 19581 til 19600 af 23877
-
Haster -hjælp til samfundsfag ..
ForumindlægHejj alle på studi.. - jeg skal op i en "prøve" næste uge i samfundsfag, og ville hører om nogle kort kunne fortælle mig hvad ideoligere er, har læst meget i min bog, men det er meget svært at forstå.. - og hvad er den der dronnings"runde" man siger? - og hvad er en VK og VRK... -
Eksamensprojekt. (FSA)
ForumindlægHello everybody Har brug for alles hjælp :P. Jeg sidder i den uheldige situation, hvor det ser ud til, at jeg skal være alene til mit eksamensprojekt. Så jeg har to spørgsmål. Er der nogle af Jer, der har opnået et 11-tal alene, altså til et eksamensprojekt? Hvis ja, hvordan og hvorledes? Mit a... -
Flodkultur - hvad er det?
ForumindlægHej Er der ikke en eller anden som kan fortælle mig hvad definitionen er på en flodkultur eller et flodrige? Gerne et link eller henvisning til en bog, vil gøre mig rigtig glad. -
SIR-model
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skriver jeg om influenza A(H1N1) og epidemimodeller. Inden for matematikken skal jeg bl.a. opstille de relevante differentialligninger og løse dem numerisk. Da man med sådanne differentialligninger ikke kan løse dem analytisk, kan man vha. et computerprogram fx. m... -
Hvad er gæring?
ForumindlægJeg undrer mig bare. Jeg har hørt om det før, men jeg aner ikke hvad det er... -
Hvor langt er i med jeres SRP
ForumindlægHvor lang er du nået med din SRP, hvor mange sider har du skrevet. og hvornår vi fik du din problemformulering Jeg fik min i torsdags og har kun skrevet 2 sider Hvad med jer..? -
Hjælp til små sætninger
ForumindlægHej er der en der gider se min lille afl. igennem :) her er først den danske og bagefter den tysk oversatte :) Dansk: Marianne befinder sig nu i et nyt fængsel, hvor sikkerhedsforanstaltningerne er meget strenge. F.eks. kan søstrene nu kun tale gennem en glasrude; Marianne har affundet sig med... -
Tamilflu
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive studieretnignsprojekt og har et spørgsmål angående Tamilflu's fremstilling Jeg har ikke særlig meget materiale om det, så jeg ville høre om der var nogen som evt. kunne hjælpe mig På forhånd tak -
Offentliggørelse af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle. Hvorfor er det at man i nogle fag får eksamensspørgsmålene at vide ca. en uge før eksamen? (Vuc, hf, enkeltfag) Kunne man så ikke i teorien lade være med at gå til undervisning og blot læse op på det hele den uge man har? Ja ja, ved godt at det ikke er praktisk og man sikkert he... -
Idealisme - kollektiv sikkerhed
ForumindlægHej! I forbindelse med teorierne Realisme og Idealisme, er jeg kommet i tvivl om, om medlemmerne af en sikkerhedsorganisation ( i dette tilfælde FN) vælger at anvende militær magt mod aggressoren/den angribende stat? Mener ikke selv, at det kan passe, da idealisterne jo mener at krig bør og ka... -
Konklusion og perspektivering
ForumindlægHeej :) Hvordan skriver man en god konklusion? Hvordan skriver man en god perspektivering? Hvad skal jeg perspektivere til? Har novellen "Den anden pige" hvilket er om en pige med identitetsproblemer -
Trigonometri - Hjælp velkommen
ForumindlægJeg har en opgave der lyder som følgende: Beregn Skalafaktoren og siderne af a1,b og b1 jeg har regnet a1 ud, da jeg allerede kendte a, men jeg kender hverken b, eller b1. De kendte mål I trekanten er: a=2 c=5 vinkel A = 200 Vinkel B1 = 700 skalafaktoren er 2.2 Så mit spørgsmål er, hvordan re... -
Henførende stedord på tysk (som)
ForumindlægHej Jeg har et problem med som på tysk. Når jeg slår ordet op i en ordbpg, står der: der,die og das. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor en, jeg skal vælge. Jeg syntes heller ikke det giver mening i forhold til de sætninger jeg vil skrive, da jeg går ud fra, at systemet er det samme som den best... -
Antallet af fodnoter og kilder
ForumindlægJeg tror jeg har fået skrevet lidt for mange fodnoter, 82 alt i alt! Tænkte på om nogen ved, om det trækker ned, og om andre har skrevet så mange? Derudover har jeg næsten to sider litteraturliste, mange forskellige kilder... er det okay? skriver i samf. og hist., og mit emne er meget nyt, så de... -
Hjælp til Ulighed
ForumindlægJeg tror ikke at jeg forstår nedenstående implikation: hvordan kommer man fra det ene udtryk til det andet? Her er et bud: Jeg er dog i tvivl om jeg må bruge absolutværdi på begge faktorer i trin 3. Nogen der kan hjælpe mig? :-) Mvh. -
Perspektivering eller ej?
ForumindlægSkál man perspektivere i en opgave, er det ligemeget, eller er det bare en god íde at gøre det? -
Ekstremum - randundersøgelse?
ForumindlægHej Jeg skal forsøge at løse denne opgave, men kan ikke huske hvordan jeg gør! Der er givet en funktion: f(x, y) = x*y2 + x2*y2 og et område R = {(x, y) | − 2 ≤ x ≤ 2, x ≤ y ≤ 2} (a) Bestem den absolutte maksimumsværdi og den absolutte minimumsværdi af funktionen f(x, y) på områ... -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Personlige pronomier, hensynsled
ForumindlægHej folkens. Jeg er virkelig på røven. Jeg skal i min spansk aflevering oversætte en tekst, og bruge personlige pronomier. For at kunne gøre dette skal jeg sætte, kryds, bolle, firkant og trekant.( som man lærte i folkeskolen). Jeg kan virkelig ikke finde ud af at sætte firkant, nogen der kan hjæ... -
Jesus?
ForumindlægHvori ligger forskellen på den historiske Jesus og på den guddommelige Jesus? Altså, hvad er det, der gør, at der er denne skillelinje?
