Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19581 til 19600 af 119569
-
Beregn af fordoblingstiden
Forumindlæghej jeg skal beregne forboblingstiden af a:1,156 b:5,1 har brugt 40 min på at søge på det nu men kan stadig ikke forstå det nogen der kunne hjælpe tak -
Har brug hjælp til min SRP OPGAVE HASTER
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive en srp opgave i Historie og matematik, men vil gerne have nogle bøger, kan en eller anden hjælpe eller komme med de kendskab de har til bøger indenfor disse fag, det skal handle om Arabisk matematik. -
Dansk SSO opgave
ForumindlægNår man laver noter til SSO må man da godt angiver flere kilder der siger det samme? er det godt eller skidt? Jeg tænker på om det bliver betegnet som underbyggende at der er flere kilder der siger det samme, eller om det bare er overflødigt,eller rod? Og så vil jeg høre om man må lave sin persp... -
Hvordan læser man op i old?
ForumindlægHej Jeg skal op i old d. 11 og har først læsedag i dag pga. eksamen d.7! Men er virkelig i tvivl om hvordan man læser op, tror måske jeg skriver for mange noter. Sidder med den skænne Ødipus nu.. åhh.. Men gode råd om eksamenslæsning i old, modtages med glæde.. Tak - Og held og lykke med jeres ... -
eksamensspørgsmål gsk MAT A
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig med nogle af mine eksamensspøgsmål Differentialegning. delsprøgsmål: gør rede for tangentens ligning og begrebet approksimerede førstegradspolynomium. Går udfra at jeg hernunder skal udlede tangentens ligning med et bevis, men hvad menes der med &qu... -
Gå 2.g om, skifte linje og skifte gymnasium
ForumindlægJeg er en 18-årig pige, som lige nu går i 2.g. Grundet familieproblemer og sygdomme i familien, har mit fokus på gymnasiet mht. lektier + afleveringer slet slet ikke været tilfredstillende. Jeg har mange timers fravær, havde også et højt skriftligt fravær, men har indhentet de fem afleveringer og... -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
Er det muligt at få 12 med 2 fejl?
ForumindlægHej. Jeg har for nylig været til årsprøve i mat c>b, hvor der var 20 spørgsmål i alt i prøven. Jeg har efterfølgende lagt mærke til to dumfejl, jeg har lavet, da jeg helt har glemt en af opgaverne og lavet en mindre regnefejl i en anden. Det, jeg gerne vil vide er, om det - på trods af 2 fejl ... -
Addere to brøker
ForumindlægHey :) Hvordan finder jeg resultatet på denne: a/n -- b/n + c/d ? Tak, på forhånd! -
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
Arkitekt
ForumindlægHej, har lidt overvejet at gå efter at blive arkitekt. Nogen der ved hvad der er bedst: HHX, STX, HTX eller andet? Og behøver man at kunne tegne for at komme ind på selve arkitekt uddanelsen? Hvilket karakter gennemsnit kræver det for at komme ind på arkitekt uddanelsen? Nogen der kender et g... -
lineær funktion
ForumindlægGrafen for en lineær funktion med hældnings koefficient 0, 4; går gennem punkterne A(-1, 5); og B(17, y2) A) Bestem y2 y2 er y i anden -
Eksponentiel udvikling.
ForumindlægBetragt den eksponentielle udvikling der har grundtal a = 0,5, hvis graf går gennem punktet (3,16). Hvad er y når x = 4? Og når x = 5? Og når x = 2? Det er en opgave i min næste matematik aflevering som jeg er helt stået af ved :-/ Kan nogen hjælpe mig med den? -
AT- eksamen
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til eksamen i AT, hvor emnet er kommunikation.. Jeg har valgt fagene Historie og Matematik.. Har i nogle gode ideer til, hvad man kunne skrive om? :) -
engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at oversætte denne tekst, men ved at den er fuld er fejl :( Er der en der vil være sød og rette i den? In A.S Byatts short story “Baglady” we are in the Far East with a company of British upper class ladies. They are on a trip with their husbands who is leading a b... -
Hældning for en ret linje!
ForumindlægHej!! jeg har lidt problemer med en matematik opgave. Håber nogen kan hjælpe: Find hældningen for en ret linje, når den går gennem punkterne: a) A(0,2) og B(1,1) Håber nogen kan hjælpe og skrive et svar, helst meget hurtigt!!! -
Funktion
ForumindlægNår der står: angiv en forskrift for den lineære eller eksponentielle model der bedste beskriver sammenhængen (t,v) I den liniære hedder den så: t(v)=a*t+b ? Og i den eksponentielle hedder den så: t(v)=b*at Hvis ikke, hvad hedder forskriften så ? -
Substitutionsmetoden
ForumindlægHej Kan man løse a og b i en potensfunktion hvis man kender to punkter vha. substitutionsmetoden? For jeg har prøvet med punkterne (2,1) og (6,27).. Jeg får at a er 3/27 og det passer ikke med facit, så jeg jeg lavet noget forkert eller kan man bare ikke bruge metoden? -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej! Skal til eksamen i skrivtlig matematik i morgen, så sidder lige og regner nogle opgaver. Men har lidt problemer med disse to:A:En ekspontielt aftagende funktion f har halveringstiden 2,7. Grafen for f går gennem punktet P(3,12)1. Tegn grafen for f i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem og be... -
Praktisk sprgs. (SSO)
ForumindlægHej...\nJeg skriver SSO i matematik og har i den forbindelse fået stillet 3 opgaver, som ønskes løste. Jeg er bare bange for at jeg ikke har plads til den sidste opgave (en tredjegradsligning). Må man lave opgaven på et bilag og henvise til det?\n\nPå forhånd tak.
