Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19581 til 19600 af 36784
-
Hjælp! Ikke særlig svært.
Forumindlæg2.Character sketch of the principal characters 3.Your own opinion of the novel and the story in the book Hvad betyder disse to spørgsmål? En der gider at oversætte det til mig. Og hvad ville det sige at lave en skitse, eller hvordan laver man en, kan virkelig ikke huske det? -
VÆR SØD AT HJÆLPE SKAL OP TIL EKSAMEN IMORGEN!
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad temaet er i Pigen uden hænder som er nedskrevet af brødrene grimm. Og det vil væe til stor hjælp hvis nogen havde et resume også, skal nemlig op til eksamen imorgen :) -
Tysklandshistorie hjæææælp
ForumindlægHej! Jeg håber virkelig der er nogle som kan hjælpe mig. Jeg skal snart op i tysk og skal besvare dette spørgsmål: Deutschland nach dem zweiten Weltkrieg und während des kalten Krieges. Det skal ikke være en lang roman, men bare kort på omkring 10 sætninger. Jeg vil virkelig blive glad hvis der v... -
Kildekritik
ForumindlægHej Mit spørgsmål er om alm. grundbøger og historiske bøger, hvor man ikke kender forfatterens baggrund, kan man så sige at der er tendens pga. det rimelig neutral.? -
Hjææælp!!
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen mandag i mundtlig dansk, men er blevet meget i tvivl med hensyn til noveller og romaner, er det ikke nogen lunde det samme? eller hvert fald den samme analysemodel man skal følge?? Og hvad med salmer?? Er det ikke bare den samme analysemodel som digte?? Håber nogen... -
Giorgia Meloni og fascisme
ForumindlægKan der ses fascistiske træk i Giorgia Melonis retorik, politiske fremtræden og partiprogram? Hvis ja, hvilke, og er der litteratur osv. der undersøger netop dette? -
Dansk - eksamen :S
ForumindlægHvordan kan man forberede sig til denne.. det virkelig udoverskueligt hvormeget man skal læse.. vores lærer mente at det var god ide at kigge på en bog Krydsfelt, så nu jeg igang med den, men det et login for kunne læse artikler, hvor ved man kan besvare opgaverne i bogen.. Hvormeget viden skal... -
Snowden og NSA
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har VIRKELIG svært ved at få et kortfattet handlingsforløb over hvad de nye skandaler handler omkring Snowdens nye offentligørelser, NSA's forhold til Danmark og Sammarbejdet mellem Tyskland og Rusland??? Håbede på nogen kunne formulere en kortfattet handlingsforløb ove... -
Medierne
ForumindlægHar en samfundsfagrapport for. Håber i ville hjælpe mig, da jeg ikke kunne finde dem. 1.Hvilke forhold skal § 77 sikre? 2.Er der ingen begrænsninger i ytringsfriheden? 3.Er Beskriv mediernes rolle som meningsdannere 4.Hvor langt mener du, at aviserne/ ugebladene kan tillade sig at gå, n... -
Civil rights activist
ForumindlægCivil rights activist Er der nogen der kan forklar mig hvad det er tilforhold til Martin Luther King -
Regler for eventyr
ForumindlægHej jeg skriver et eventyr og undrede mig over om man har lov til at skrive i jeg-person, eller om man kun har lov til at skrive 3.-person? Og må man gerne skrive noget af det i nutidsform? -
at kvadrere en given figur
ForumindlægHvad menes der med at kvadrere en given figur -
1. 2. og 3. personfortæller..
Forumindlæghej! jeg skal op til afgangsprøve på tirsdag, og jeg skal analysere teksten " jomfruen" af Kim Fupz Aakeson, og jeg ville vide om teksten er 1., 2., eller 3. personfortæller.. håber, at i kan hjælpe:) -
Latin for begyndere - Oversættelse og kryds, bolle
ForumindlægHej. Jeg har en tekst jeg skal sætte kryds, bolle osv. i, og jeg skal oversætte den. Silva pulchra circum villam Terentiae est. Silva = skov pulchra = smuk circum villam = omkring gården Terentiae = Terentia (navn) i nominativ pluralis est = 3. persons singularis (han, hun, den, det) E... -
den kolde krig
ForumindlægEr der nogle, som ved hvilken slags styre, i perioden 1975 til 1980 fandtes der i Etiopien? Tak på forhånd! -
Romantikken - Den grimme ælling
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen og jeg har trukket "Tekster fra Romantikken". Jeg har valgt "Den grimme ælling" som prøveoplæg. Har i nogle ideer til, hvad jeg kan perspektivere til. -Gerne noget nutidigt eller noget der har med Romantikken at gøre. Ville vær... -
Hjælp til religionsprodukt
ForumindlægGod aften! Her på tirsdag skal jeg aflevere mit produkt samt min synopse, men jeg har problemer med at lave mit produkt. Først og fremmest har min lærer fortalt mig, at det er en god ide at lave et produkt, der kan bruges som disposition til min fremlæggelse. Derfor har jeg besluttet mig for at ... -
Kanslergadeforliget
Forumindlægpå min opgave står der fortæl kort om nogle af årsagerne til krisen i 30 erne -
hvordan ser det ud ????
ForumindlægBang og Olufsen A/S </o:p> Jeg skal skrive opgave om B&O og har tænkt som følgende.. 1.Beskrivelse af virksomheden: herunder </o:p> kort beskrivelse af B&O`s historie.</o:p> grundlæggende vision, mission og værdi... -
Kan jeg komme igennem HTX?
ForumindlægHej allesammen Jeg ville gerne søge ind på HTX, da der er en spændende retning der passer til mig. Jeg er bare lidt bekymret, for jeg har altid været super dårlig til matematik og fysik/kemi og de forventer jeg tager det på B-niveau. Jeg ved ikke hvor svært det egentlig er men jeg slap igennem 9...
