Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19581 til 19600 af 20599
-
AFSÆTNING A EKSAMEN
ForumindlægHåber i kan hjælpe. Jeg skal til min afsluttende eksamen i afsætning om en uge og kan ikke finde ud af hvor meget man skal læse op osv. Man skal selvfølgelig fremlægge sit projekt og derefter op i en ukendt tekst med tilsvarende spørgsmål. Men hvor meget skal man læse op hertil??? Bare afsætnin... -
De mest eftertragtede uddannelser?
ForumindlægHvilke uddannelser er mest eftertragtede og hvilke uddannelser ser i som "Høje" uddannelser? -
Forstår ikke billedet? HDL-kolesterol
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen i biologi og dansk. Mit emne handler om HDL-kolesterol Jeg har lige set dette billede på nettet, er der nogle der kan oversætte dette til dansk? Fordi jeg forstår det ikke også selvom jeg har benyttet diverse oversættelsesprogrammer. Det kunne være rart, hvis d... -
STX eller HTX
ForumindlægGoddag Jeg er en ung dreng på 15, der snart skal til at vælge en ungdomsuddannelse. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, enten venner og skole eller bare skole og færre venner der går på gymnasiet. En del fra min klasse har valgt STX, men jeg hælder mest til det tekniske gymnasium. I 8. klass... -
rettelse af kort tekst ! :)
ForumindlægHejsa alle sammen, er der mon nogen som har lyst til at se denne tekst for fejl, det er til et mundtligt oplæg.. <span lang="ES-MX" style="font-size:11.0pt; line-height:115%;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;mso-ansi-language: ES-MX">La es... -
Simpel spanskbilledbeskrivelse, hjælp!
ForumindlægJeg har brug for at få det her oversat, sådan ca. Billede 1 Til højre på tegningen er der et hus med to vinduer og en dør. i vinduet til venstre står der en bedstemor/gammel dame. i vinduet til højre sidder der en pige og hører radio. i døren står en bedstefar, han ser glad ud. i baggrunden er e... -
Rettelse af ovesættelse
ForumindlægHej, er der nogle der vil tjekke om der er nogle forkert vendinger i min oversættelse? + er der nogle andre regler udover at tillægsor det skal altid være efter navnordet. 1. I Spanien er fodbold vigtig for mange mennesker. - El fútbol en España es demasiado mucha gente impo... -
Usikker
ForumindlægI dag var jeg til matematikterminsprøven og i går var jeg til danskterminsprøven. Jeg synes det gik nogenlunde i går, men ikke særlig godt i dag til matematik. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af lidt for mange af opgaverne, og sad og tænkte og blev ked af det, da jeg gerne vil være god til matema... -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
AT, AP og NV
ForumindlægHej, jeg håber virkelig, der er nogle, der ved noget om det her eller kan henvise til et oplysende link.Vi har AT1 i denne uge (alkohol - kemi, idræt og his), og vores lærer har sagt noget om, at vi afsluttende skal skrive en rapport på 2 sider. Vi skal aflevere den på fredag. Er der nogle, der v... -
konjunktur og BNP
ForumindlægHej nogle som ved hvad konjunktur er og hvad det har med bnp at gøre. Hvornår er der tale om højkonjunktur og lavkonjunktur. :-) -
Mål for snit?
ForumindlægMåske et mærkeligt spørgsmål, men ikke desto mindre et spørgsmål om noget, som jeg har indtryk af, at mange gør sig tanker om:Hvilket gennemsnit er det dit mål at få ? -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil. -
Har man fritid som jurastuderende?
Forumindlæg1) Jeg har hører hele tiden skrammende ting om at man læser døgnet rundt, hvis man vælger Jura. Er det rigtig? 2) Hvor meget fritid har man hvis man er en ambitiøs jurastuderende? 3) Og kan man få arbejde efter man er færdig, hvis man har 4 som gennemsnitskarakter? 4) Altså hvor mange får... -
Min kvote 2 til Dansk/Nordisk
ForumindlægHej, Nu er jeg endelig blevet færdig med min kvote 2, og jeg tænkre på, om der er nogle, der vil kigge den igennem, for at se, om den er god. Jeg har brugt virkelig lang tid, på at sidde med den, men vil selvfølgelig gerne have konstruktiv kritik, da jeg gerne vil ind på min uddannelse. Så hér ... -
"Fristil" hjælp til rettelse :)
ForumindlægHey alle sammen. Jeg har fået til opgave at skrive en spansk fristil, hvilket jeg ikke ligefrem er mester til. (Altså spansk delen). Jeg har derfor gjort mit bedste og kunne godt tænke mig, hvis der er en der kunne hjælpe mig, ved at rette den igennem, så jeg kan se hvilke fejl jeg laver. På... -
Statistikker USA
ForumindlægEr der nogle som kender nogle gode hjemmesider med statistikker ? Som kan være med til at argumentere for en kritik af det amerikanske velfærdssystem?? -
case om ondskab
ForumindlægHej folkens Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde en case om menneskets onde handlinger, eller bare ondskab? Jeg skal bruge det til min SRO, som omhandler Hitlers evne til at kunne manipulere med mennesker og får dem til at udfører onde handlinger. Det skal dog siges at case... -
Har virkelig hjælp med at finde info og hjælp til det her!!!!! beam deflection
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå hvad jeg skal gøre, og finde info tingene og måske hjælp til nogle notationer, håbver nogen kan hjælpe Redegør for anvendelsen af bjælker til bygningskonstruktion i et historisk perspektiv samt for de to krav man normalt vil dimension... -
Inertial system
ForumindlægDav, jeg har et problem med et spørgsmål, og jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det. "Newtons 2. lov gælder kun i et såkaldt inertial system. Giv en forklaring på, om du i følgende situationer vil befinde dig i et inertial system." a) i et tog på den transsibiriske jernbane b) i en...
