Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19601 til 19620 af 29738
-
høj og lavtryk hjælp
ForumindlægJeg nogle problemer med at forstå, hvordan høj og lavtryk fungere/dannet om vejret, jeg har læst i bogen men jeg fatter det stadigvæk ikke, er der nogen der kan fortælle det på et nemt sprog? -
Kulturmøde - Nationalstater
ForumindlægHjælp! Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal besvare de her to spørgsmål 1. Er det relevant at tale om nationalstater i en globaliseret verden? (se realisme og idealisme tilgangen i skemaet "Argumenter for og imod nationalstaten".) 2. Er nogle nationalstater mere overlevelsesdygtige end ... -
Økonomistudiet
ForumindlægHej SP, Efter gymnasiet vil jeg højst sandsynligt gerne læse økonomi på universitetet (ved ikke om det skal være polit på KU eller econ i Aarhus). Nogle der læser økonomi de to steder, og som kan give deres input? Er det muligt at blive statsautoriseret revisor efter en endt eksamen som cand.o... -
Celletyper
ForumindlægEr disse celler prokaryote eller eukaryote celler: -Blodceller -Celler fra epitelvæv i mundhulen -
Alfaradioaktivitet
ForumindlægJeg skal forklare hvorfor det er særlig farligt at indtage alfaradioaktivt materiale.. Er det på grund af at det er kraftigt ioniserende og at det afsætter sin energi over en meget kort strækning? Eller hvordan hænger det sammen? Og hvis man istedet indtog den alfaradioaktive U-238 ville det så ... -
Forskellene på socialdemokratisme og socialliberalisme
ForumindlægHvad er forskellene på socialdemokratisme og socialliberalisme? Tak på forhånd og god aften -
Opdrift
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med den nedereste opgave? "Kan hun trække kagen selv? Vi ser bort fra vandmodstanden." -
matematik (blækregning) hjælp
ForumindlægHej kan virkelige ikke finde ud af hele opgave 6 :D håber der nogle der vil hjælpe :) -
Resistans - fysik
ForumindlægHej Helt kort og konkret, hvad er resistans så? Og er det bedst at have høj eller lav resistans? -
Forvirring omkring CIU
ForumindlægHejsa, Jeg skriver fordi jeg er meget i tvivl om hvordan CIU (findbolig.nu) fungere på nogle ret specifike områder. Jeg pt. bor i Aalborg og skal først begynde at studere i København til Sep. 2015, så jeg er ikke optaget på nogen uddannelse. Jeg skrev mig på ventelisten for godt og vel et år si... -
Kvadratsætninger
ForumindlægHej SP, Vi er lige begyndt på et nyt emne og jeg har ikke helt forstået det. Vi har nogle regnestykker for til i morgen, men jeg sidder lidt fast. Kan jeg starte med at få hjælp til denne, og evt. en enkelt forklaring? (2a + b)2 = ? -
Monotoniforhold omkring afsætning
ForumindlægHej Jeg sidder lige pt. med opgaven (vedhæften), som jeg ikke rigtigt har kunne finde ud af. Jeg har prøvet, hvordan jeg troede man skulle håndtere opgaven (ligeledes vedhæftet), men dog endte det med noget vollapyk. Jeg har derfor brug for noget hjælp til at guide mig frem til resultatet :) -
Telefonsælger- Århus
ForumindlægHej, jeg søger arbejde og har de sidste to dage sendt ansøgninger afsted. Jeg overvejer at sende en til nogle af de telefonvirksomheder, men vil først gerne høre fra jer, der erfaringer med det, om hvordan I syntes det er at arbejde med kunder på den måde? Hvad er fordelene og ulemperne ved dette... -
Skæringspunkt
ForumindlægBeregn skæringspunktet mellem de to lineære sammenhænge: y = 3x + 4 y = 6x + 7 Kan man ikke finde løsningen på en anden måde end at tegne graferne. Men har opgaven overhovedet nogen løsningen, fordi b er = 4 og = 7, det vil jo så at graferne ikke skærer hinanden. -
grænseværdig e
ForumindlægFind grænseværdien (1-/10^m)^(10^m) for m gående mod uendelig. Vi ved (1-1/n)^n=1/e -
Højde af lygtepæl
ForumindlægHej alle. Sidder med en aflevering, og kan ikke lave den sidste opgave: I en afstand af 5 meter fra en lygtepæl kaster en 1.87 m høj person en skygge, der er 1, 6 meter lang. Hvor højt hænger lygeten? På forhånd tak! -
" Den Nye Mobning " essay digital mobning HASTER !!!
ForumindlægHej JEg er lige blevet færdig med mit essay og har brug for feedback skal aflevere den 17 marts 2022 ver sød at give mig feedback -
Ellære - Jordforbindelse
ForumindlægHej, jeg har et par spørgsmål omkring jordforbindelse/jordspyd som er: 1. Forklar hvad en jordforbindelse/jordspyd er. 2. Forklar funktionen af jordforbindelsen, når det er tilsluttet et apparat. -
Kantlængden i sekskanten
ForumindlægHey, Jeg har fået stillet en metematik opgave, men kan ikke knække den første del i den. Under har jeg lagt et link til opgaven. Det er den første opgave (36.20) som jeg ikke ved hvordan man griber an.. Er der nogle der kan hjælpe mig lidt? :-) - file:///C:/Users/oscar/Downloads/Hjemmeopgave%... -
Bedst anvendeligt sprog?
ForumindlægHey guys. Hvilket sprog mener I, er bedst at lære? Hvilket sprog kan man mest få gav af i fremtiden? Også med hensyn til det mest udbredte..
